اخبار داغ

مسئول کانون مداحان درگز:

مداحان به محتوایی کردن عزاداری‌ها بیش از گذشته توجه کنند

مداحان به محتوایی کردن عزاداری‌ها بیش از گذشته توجه کنند
مسئول کانون مداحان درگز گفت: مداحان و هیات‌های مذهبی به‌ویژه در دهه اول محرم باید به محتوایی کردن عزاداری‌ها بیش از گذشته توجه و تلاش کنند تا هیات‌های مذهبی شهرستان درگز هر چه بیشتر در طراز فرهنگ اهل‌بیت(ع) باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام جعفر دانا در گفت‌وگو با درگزخبر اظهار کرد: یکی از اهداف مهم ادیان، نهادینه کردن فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در میان امت‌ها بوده، تا با این دو امر مهم، اصلاح جامعه محقق شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت‌الاسلام جعفر دانا در گفت‌وگو با , درگزخبر , اظهار کرد: یکی از اهداف مهم ادیان، نهادینه کردن فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در میان امت‌ها بوده، تا با این دو امر مهم، اصلاح جامعه محقق شود.,

 

,

وی ادامه داد: سرمشق قرار دادن سبک زندگی معصومین(ع) و توجه به قرآن کریم راه رسیدن به جامعه صالح و کمال بشری است.

,

 

,

حجت‌الاسلام دانا بابیان اینکه امام حسین (ع) شهید راه امربه‌معروف و نهی از منکر است؛ گفت: شهادت امام حسین(ع) به خاطر اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر است.

,

 

,

وی افزود: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری، شهروندان علاوه بر توجه به این امر مهم دینی به مسائل مهم دیگر نیز توجه کنند.

,

 

,

مسئول کانون مداحان درگز گفت: مداحان و هیات‌های مذهبی به‌ویژه در دهه اول محرم باید به محتوایی کردن عزاداری‌ها بیش از گذشته توجه و تلاش کنند تا هیات‌های مذهبی شهرستان درگز هر چه بیشتر در طراز فرهنگ اهل‌بیت (ع) باشد.

,

 

,

وی تصریح کرد: هیات‌هایی در طراز فرهنگ اهل‌بیت(ع) و عاشورا هستند؛ که درصدد آن باشند تا بصیرت، معنویت، آگاهی بخشیدن، مردمی بودن، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و دوست شناسی را در جامعه تبلیغ کنند.

,

 

,

حجت‌الاسلام دانا تأکید کرد: هیات‌های مذهبی و مساجد در همه ایام سال و به‌خصوص ایام محرم، حق آزار و اذیت همسایگان را ندارند و نمی‌توانند جز برای اذان از بلندگوهای خارج مساجد استفاده کنند.

,

 

,

وی افزود: مطابق با فتوای مقام معظم رهبری، هیچ مسجدی نمی‌تواند از بلندگوهای مساجد جز برای پخش اذان استفاده کند.

,

 

,

مسئول کانون مداحان درگز بر تأثیر نماز جماعت ظهر عاشورا تأکید کرد و گفت: توجه امام حسین(ع) به نماز اول وقت در ظهر عاشورا و شهادت بعضی از یارانش در این زمان به خاطر اهمیت نماز است؛ بنابراین هیات‌های مذهبی در ظهر عاشورا باید به برپایی نماز اهتمام ورزند و از حاشیه قرار دادن آن پرهیز کنند.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه