اخبار داغ

رییس پلیس راهور استان همدان مطرح کرد:

توصیه های ترافیکی به دانش آموزان و والدین در آستانه بازگشایی مدارس

توصیه های ترافیکی به دانش آموزان و والدین در آستانه بازگشایی مدارس
رییس پلیس راهور استان همدان با تبریک بهار تحصیلی به دانش آموزان و خانواده های آنان، گفت: پلیس، آموزش و پروش، شهرداری، تمامی دستگاههای مرتبط و خانواده ها باید بنحوی عمل کنند که این آغاز زیبا با سهل انگاری و غفلت و وقوع حوادث ترافیکی به خاطره ای تلخ تبدیل نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،سرهنگ "فکری" به نقش مهم والدین در پیشگیری از حوادث ترافیکی برای دانش آموزان در مسیر منزل تا مدرسه و بالعکس اشاره و تاکید کرد: خانواده ها برای انتخاب سرویس مدارس از مسیر نهادهای قانونی و استفاده از شرکت های مجاز با هماهنگی آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,


این مقام انتظامی در ادامه به دانش آموزان عزیز توصیه کرد: برای عبور از عرض خیابان در صورت وجود پل عابر پیاده حتماً از آن استفاده کنند و در غیر این صورت از محل های خط کشی عبور نمایند ،در خیابان با یکدیگر بازی و شوخی نکنند ، در هنگام عبور از خیابان بصورت کامل رفتار رانندگان را زیر نظر گرفته و بصورت ناگهانی وارد خیابان نشوند ، هنگام سوار و پیاده شدن از سرویس مدارس عجله نکنند، از بیرون آوردن دست و سر خود از پنجره خودرو اجتناب کنند، از درب سمت راست خودرو جهت سوار شدن و پیاده شده استفاده کنند، در داخل راهرو سرویس های مدارس بی دلیل تردد نکنند و با دستگیره های باز کننده درب خودرو بازی نکنند.

,
,


رئیس پلیس راهور استان همدان با اعلام اینکه  با استقرار نیروهای لیس درمقابل مدارس در ساعت ورود و خروج از مدرسه این اطمینان وجود دارد که پلیس به وظیفه خود آشناست و با کمک همشریان عزیز در حد توان از بروز گره های ترافیکی و وقوع تصادفات جلوگیری خواهد کرد .

,
,


سرهنگ فکری همچنین توصیه هایی ایمنی و ترافیکی ذیل را در خصوص والدین دانش آموزان عزیز داشته و از آنان خواست مهارتهای زندگی را به کودکانی که می خواهند وارد محیط جدید خارج از خانه شوند آموزش دهند.

,
,


وی افزود برای عبور از عرض خیابان رعایت این نکات توسط دانش آموزان و والدین آنان ضروری است: وظیفه والدین این است که تا زمانی که کودک به سنی نرسیده که قادر به درک قوانین و تصمیم گیری باشد اجازه خارج شدن از خانه را به او ندهند.

,
,


ابتدا باید بدانید که در مواقعی که کودک همراهتان است بیش از مواقع دیگر نکات آموزشی و قوانین را رعایت کنید تا کودک به درستی الگوبرداری کند.

,
,


باید به کودک بیاموزید که بهتر است از ایمن ترین راه برای عبور از عرض خیابان استفاده کند محل هایی مانند زیر گذر، پل عابر پیاده ، خطوط عابر پیاده یا هر نقطه ای که توسط پلیس یا گشت عبور مدارس یا مربیان و بازرسان ترافیک کنترل می شود.

,
,


بهتر است برای عبور از عرض خیابان همیشه محلهایی را انتخاب کنید که همه جا را بدون هیچ گونه مانع و محدودیتی خوب ببینید به طوری که، میدان دید وسیعی در اطراف داشته باشید.

,
,


حتی الامکان از بین ماشین های پارک شده و نقاط کور پیچ ها و سربالایی ها و سرازیری های تند و از میان بوته های کنار پیاده رو عبور نکنید.

,
,


همیشه از مکانی عبور کنید که رانندگان بتوانند به راحتی شما را ببینند.

,
,


همیشه برای عبور از خیابانها، بر روی لبه پیاده رو توقف کنید و در جاده ها در کناری بایستید که زیاد به ماشینها نزدیک نباشید ولی بتوانید نزدیک شدن ماشینها را ببینید.

,
,


لازم است که به خوبی به اطرافتان نگاه کنید و صداها را خوب گوش دهید.

,
,


همیشه زمانی از عرض خیابان عبور کنید که فاصله مطمئنه را با وسیله نقلیه و وقت کافی را برای عبور داشته باشید.

,
,


همیشه از پیاده رو برای حرکت در طول خیابانها استفاده کنید.

,
,


در حرکت طولی در خیابانها اگر پیاده رو نبود و یا مسدود بود ، همواره کودک را در سمت پیاده رو قرار دهید و والدین مابین کودک و محل تردد وسایل نقلیه قرار بگیرند و در این مواقع همیشه خلاف جهت حرکت وسایل نقلیه حرکت کنید تا رفتار رانندگان را زیر نظر گرفته و عکس العمل مناسب از خود نشان دهید .

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه