اخبار داغ

ترکمن‌‌های عراق در صف مخالفین رفراندوم استقلال؛

همصدایی ترکمن‌‌های عراق در تحریم رفراندوم استقلال اقلیم کردستان

همصدایی ترکمن‌‌های عراق در تحریم رفراندوم استقلال اقلیم کردستان
سیاستمداران ترکمن از احراب مختلف عراق رفراندوم برگزار شده در تاریخ 25 سپتامبر را که بنابر ادعای مسئولین اقلیم در کرکوک نیز برگزار خواهد شد تحریم خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،جبهه ترکمن‌‌‌های عراق  با تکیه بر قانون اساسی عراق و با توجه به غیرقانونی بودن رفراندوم ادعایی بارزانی و همچنین تلاش کردها برای برگزاری رفراندوم در شهر کرکوک، نشست خبری با حضور احزاب "ترکمن ائلی"، "حزب خلق ترکمن"، "جنبش وفا"، "اتحاد اسلامی ترکمانان" و "مجمع ملی ترکمن‌‌‌ها" ترتیب داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این نشست تمام احزاب و تشکل های ترکمنی با اجماع نظر از تحریم رفراندوم خبر داده‌‌‌اند.

,

 رهبر جبهه ترکمانی عراق ارشد صالحی، به همراه معاون جبهه ترکمانی عراق، حسن تورنا و نماینده مجلس محلی کرکوک، علی مهدی نسبت به بروز جنگ داخلی در پی برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم هشدار داد.

,

وی در ادامه افزود: امروز کارمندانی هستند که سال‌‌‌هاست از اداره اقلم کردستان حقوقی دریافت نکرده‌‌‌اند، زیرا وضعیت اقتصادی در اقلیم اسف بار است. ما به عنوان ترکمن‌‌‌های کرکوک، توزخورماتو، تلعفر و دیالی مجبور به تحمل این وضعیت نیستیم لذا تصمیم خود را گرفته‌‌‌ایم. ما به عنوان نمایندگان احزاب ترکمنی و با اجماع کامل در رفراندوم استقلال شرکت نخواهیم کرد.

,

ارشد صالحی در ادامه بیان داشت: مسئولین اقلیم برای سرپوش گذاشتن بر اختلافات سیاسی داخلی، عقب ماندگی و بحران اقتصادی و برای خروج مقطعی از فشار افکار عمومی موضوع رفراندوم استقلال را مطرح کرده‌‌اند.

,

گفتنی است در این نشست برای تحریم عملی رفراندوم استقلال و ارتباط با مردم بر لزوم برگزاری نشست های مستمر با مردم تاکید شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه