اخبار داغ

معاون وزیر کشاورزی:

جایگاه سومی تولید گردوی جهان در دست ایران

جایگاه سومی تولید گردوی جهان در دست ایران
معاون وزیر کشاورزی گفت: با وجود آنکه کشورمان از نظر سطح زیر کشت گردو مقام دومی جهان را در دست دارد، اما از نظر تولید گردو در جایگاه سومی قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ ظهر امروز «محمدعلی طهماسبی» در جشنواره گردوی تویسرکان و در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سطح زیر کشت گردوی جهان بیش از یک‌میلیون هکتار و از این میزان سه میلیون و 500 تن گردو تولید می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

وی اظهار کرد: در حال حاضر در حدود 4.5 میلیون دلار به واسطه صادرات گردو پول در سطح دنیا جا به جا می شود و در این بین سهم ایرانیان آن است که از نظر سطح زیر کشت در جایگاه دومی جهان و از نظر تولید گردو در جایگاه سومی جهان قرار دارد.

,

معاون وزیر کشاورزی با برابر اعلام کردن میزان برداشت گردو در هر کتار در ایران و دنیا، افزود: با این وجود سرمازدگی به گردوی تویسرکان در سال های اخیر خسارت وارد کرده است و ما به جد به برگزاری جلساتی به دنبال رفع موانع طبیعی تولید گردوی تویسرکان هستیم تا کمتر در تیررس آسیب ها قرار گیرد.

,

طهماسبی با اشاره ه مرغوبیت گردوی گردوی تویسرکان عنوان کرد: طرح های سرشاخه زنی و بهره وری از طرح های پژوهشی و عملیاتی ایستگاه تحقیقاتی گردو در تویسرکان و تلاش برای ایجاد نهالستان مدرن گردو می تواند جایگاه برتر کمی و کیفی این شهرستان را تقویت و تثبیت کند.

,

به گزارش رودآور؛ صبح امروز جشنواره ملی گردو، فرش دستباف و صنایع مبل ومنبت با حضورمعاون باغداری وزیرجهادکشاورزی، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور و مسئولان ارشد استان کلید خورد و ظهر امروز نیز همایشی با این عنوان در توسرکان برگزار شد.

,

انتهای پیام/

,

 

,
 
,
 
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه