اخبار داغ

آغاز برداشت انگور سیاه از تاکستان‌های گیوی/ 6 نوع انگور در کوثر تولید می‌شود

آغاز برداشت انگور سیاه از تاکستان‌های گیوی/ 6 نوع انگور در کوثر تولید می‌شود
حیدری، عسکری، بی دانه سلطانی، قوره شیرین، میخک و انگور بی دانه از گونه‌های انگور شهرستان کوثر است و بیشترین سطح کشت مربوط به گونه حیدری می باشد که در تاکستان های گیوی تولید می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، تاکستان‌های شهرستان کوثر 120 هکتار بوده که از این رقم 110 هکتار تاکستان آبی و 10 هکتار آن را دیمی تشکیل می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

عسکری، بی دانه سلطانی، قوره شیرین، میخک و انگور بی دانه از گونه‌های انگور این شهرستان می باشد و بیشترین سطح کشت از تاکستان های گیوی مربوط به گونه حیدری است و بیشترین میزان تولید انگور شهرستان در منطقه ازناو و قوملی‌گل شهر گیوی تولید می‌شود.

,

بیشترین حجم کاشت و تولید انگور در این شهرستان متعلق به گونه‌های حیدری و قوره‌شیرین است و مشتری منحصر به فرد خود را در گیوی و سایر شهرستانهای همجوار دارد.

,

اسدی، کارشناس امور باغی در گفتگو با خبرنگار کوثرخبر با اشاره به آغاز برداشت انگور از سطح تاکستان‌های کوثر گفت: پیش‌بینی می‌شود هفت الی هشت تن انگور از تاکستان‌های کوثر برداشت شود که پنج تن از این میزان انگور آبی و ما بقی دیم است.

,

به گفته وی، بر اساس پیش‌بینی انجام شده انتظار می رود امسال برداشت انگور نسبت به سال قبل افزایش یابد و عمده‌ترین علت این افزایش برخورداری از وضعیت آب و هوایی مناسب و توجه به توصیه‌های فنی کارشناسان باغبانی‌ و حفظ نباتات توسط باغداران و نیز افزایش سطح باغات بارور بوده است.

,

به گزارش کوثرخبر، انگورسیاه این شهرستان از نظر طعم و مفیدبودن منحصربه فرد است و مشتری خاص خود را دارد.

,

لازم به ذکراست شهرستان کوثر از نظر سطح کشت انگور و از حیث میزان تولید آن از شهرستانهای برجسته استان اردبیل را دارد.

,

شهرستان کوثر 50 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که سالانه 25 هزار تن انواع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

,

 

,
,
,
,
, , , ,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/, انتهای پیام/]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه