اخبار داغ

با حضور رییس سازمان شیلات کشور انجام می شود؛

برگزاری مراسم شکرگذاری برداشت میگو در گمیشان برگزار می شود

برگزاری مراسم شکرگذاری برداشت میگو در گمیشان برگزار می شود
با حضور رییس سازمان شیلات کشور، آیین شکر گذاری برداشت میگو در شهرستان گمیشان واقع در غرب گلستان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ میگوی گلستان در کشور به لحاظ کیفیت و با توجه به شفافیت رنگ و نرمی گوشت منحصربفرد است، چرا که میتوان گفت که میگوی استان گلستان به یک برند تبدیل شده و علت آن استفاده از آب سالم دارای کلسیم، دما و شوری مناسب است که این آب در عملیات سنگین کانال‌کشی صورت گرفته در سال گذشته، مستقیم از دریا به مجتمع می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین, کاسب امین,

بر اساس این گزارش و با اشاره به مناطق 5 گانه کشور در تولید میگو، باید تصریح کرد که در سال 1395 یک میلیون و 70 هزار تن، تولید آبزیان کشور بوده است که از این میزان 455 هزار تن، معادل 45 درصد آبزی پروری بوده است.

,

به گزارش خبرنگار ما، از 5 واحد عمل آوری میگو در سطح استان گلستان ، تنها 3 واحد در حال حاضر فعال هستند که باید مسئولان امر به دو واحد دیگر نگاه ویژه تری داشته باشند.

,

همچنین، باید به این نکته هم اشاره کرد که گلستان در زمینه وزن میگو تولیدی رتبه نخست کشور را دارد و متوسط وزن میگو در کشور 14/5 گرم بوده در حالیکه میگو استان 16 گرم می باشد و این در حالیست که هنوز میگو در سبد خانوار قرار نگرفته و سرانه مصرف میگو در استان و کشور پایین است.

,

در همین راستا، رییس سازمان شیلات کشور به بهانه شرکت در آیین شکر گذاری برداشت میگو در گمیشان به استان گلستان سفر خواهد کرد.

,

این آیین در روز دوشنبه هفته آینده در تاریخ 27 شهریور ماه در شهرستان گمیشان واقع در غرب استان گلستان برگزار می شود.

,

گفتنی است، سایت پرورش میگو گمیشان، تنها مجتمع پاک کشور می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه