اخبار داغ

گزارش؛

بررسی عوامل افزایش تصادفات جرحی در جاده های خراسان رضوی

بررسی عوامل افزایش تصادفات جرحی در جاده های خراسان رضوی
رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی با بین اینکه خستگی و خواب آلودگی موضوعی است که تنها راننده وسسیله نقلیه مورد نظر می تواند تشخیص دهد و باید احساس مسئولیت درونی داشته باشد گفت: باتوجه به حج ترافیک تصادفات استاان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و بر اساس آمار تصادفات جرحی افزایش و تصادفات فوتی در سطح جاده های استان خراسان رضوی کاهش یافته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طرقبه نیوز؛ علیرضا خجسته معاون راهداری  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ضمن اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع افزایش اقدامات ایمنی جاده ای اظهار کرد: در این راستا احیای خط کشی محورهای مواصلاتی استان، ایمن سازی شیب های راه شریانی استان، نصب علایم هشدار دهنده و اجرای روشنایی در آزادراه های استان از جمله محور شهید شوشتری و برخی شهرستان ها برای توقف مسافران صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طرقبه نیوز,

 

,

وی افزود: از 147نقطه پرتصادف در استان آشکارسازی 67 مورد از نقاط پرتصادف استان صورت گرفته و همچنین حفاظ های میانی و کناری 11 کیلومتر از راه ها نصب شده است.

,

 

,

معاون راهداری  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بر فعالیت های ایمنی در راستای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات تأکید داشت و افزود: سایر دستگاه های متولی در کاهش نرخ تصادفات دخیل هستند.

,

 

,

وی افزود: از سال 94 تا کنون 160 نفر تصادفات جاده ای کاهش صورت گرفته که مجموعه پلیس راه و راهداری استان در آن دخیل بوده است.

,

 

,

خجسته گفت: اقدامات در مباحث ایمنی جاده ها و بررسی نقاط حادثه خیز تمرکز داشته است و در مجموع در موضوع ایمنی و علائم هشدار دهنده برای افزایش ایمنی تأثیرگذار بوده اند.

,

 

,

, , ,

 

,

سرهنگ هادی امیدوار رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی اظهار کرد: رانندگان باید استراحت کافی داشته باشند.

,

 

,

وی افزود: سیستم کنترلی پلیس راه سیستم کنترل پایش هوشمند است که لحظه به لحظه وضعیت راننده را از سرعت، زمان رانندگی و چهره راننده بررسی می کند که اگر در زمان غیرمجاز باشد سیستم هشدار می دهد و با متخلفان برخورد می شود.

,

 

,

 سرهنگ امیدوار با بیان اینکه خود رانندگان باید بررسی لازم را داشته باشند در زمانی که احساس خستگی می کنند باتوجه به اینکه جان 40 نفر مسافر بستگی به نوع رانندگی وی دارد نباید رانندگی را ادامه دهد.

,

 

,

 وی افزود: خستگی و خواب آلودگی موضوعی است که تنها راننده وسسیله نقلیه مورد نظر می تواند تشخیص دهد و باید احساس مسئولیت درونی داشته باشد.

,

 

,

 رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی گفت: زمان رانندگی مجاز به صورت هوشمند و آنلاین مدیریت می شود و در صورت عدم توجه با متخلفان برخورد می شود.

,

 

,

سرهنگ امیدوار با بیان اینکه علت وقوع بخش عمده ای از این سوانح عدم رعایت حق تقدم بود، افزود: در روزهای عادی سال روزانه به طور میانگین حدود 15 فقره تصادف در جاده های استان رخ می دهد.

,

 

,

, , ,

 

,

وی افزود: این استان دارای حدود 20 هزار کیلومتر جاده است که 6 هزارکیلومتر آن شهری و 14 هزار کیلومتر روستایی و گفتنی است خراسان رضوی سالانه پذیرای بیش از ۲۶ میلیون زائر است و مقصد ۹۵ درصد آنها مشهد است.

,

 

,

رئیس پلیس راه ۲۶ درصد تلفات و ۴۰ درصد تصادفات استان نیز در مشهد بوده گفت: خراسان رضوی رتبه نخست کاهش تلفات جاده‌ای را داشت ۳۰ درصد کاهش تصافات و ۲۶ درصد هم کاهش تلفات را در ایام نوروز ۹۵ داشتیم و ۵ میلیون دستگاه خودرو با ۲۰ میلیون زائر از ابتدای سال تاکنون در جاده‌های استان تردد داشتند.

,

 

,

امیدوار بیان کرد: ۹۵ درصد تدابیر انتظامی محقق شد و میزان رشد شاخص‌های انتظامی در سطح کشور ۱۵ درصد بوده است که خراسان رضوی در این رابطه با رشدی ۲۶ درصدی ۱۱ درصد جلوتر از رشد کشوری است.

,

 

,

وی افزود: به صورت کلی باتوجه به حجم ترافیک تصادفات استاان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و بر اساس آمار تصادفات جرحی افزایش و تصادفات فوتی در سطح جاده های  استان خراسان رضوی کاهش یافته است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه