اخبار داغ

در شرایط آب و هوای خشک و شوری خاک انجام شد؛

تولید اولین محصول بیوتکنولوژی از درختان غیر مثمر در گلستان + عکس

تولید اولین محصول بیوتکنولوژی از درختان غیر مثمر در گلستان + عکس
اولین محصول بیوتکنولوژی از درختان غیر مثمر با نام صنوبر هیبرید "مفید" در استان گلستان تولید شده است که در برابر شرایط شوری خاک و آب و هوای گرم مقاومت دارد و میتواند در بیابنزدایی و مناطق گرم خشک از این درخت تولیدی استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ یک عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان در اقدامی قابل تحسین، اقدام به تولید درختی کرده است که در برابر شرایط شوری خاک و آب و هوای گرم، مقاومت زیادی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین, کاسب امین,

بر اساس این گزارش، اولین محصول بیوتکنولوژی از درختان غیر مثمر با نام صنوبر هیبرید "مفید" تولید شده توسط دکتر جعفری مفیدابادی از اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان که در برابر شرایط شوری خاک و آب و هوای گرم مقاوم است تولید نماید.

,

در همین راستا، دکتر جعفری مفیدابادی در باب زمان تولید این محصول استراتژیک در گلستان و کشور اظهار کرد: این محصول پس از 20 سال از زمان تولید و انجام آزمونهای متعدد برای توسعه زراعت چوب در کشور و در استان معرفی شده است.

,

بر اساس یافته های خبرنگار ما، شرکت دانش بنیان فناوری بذر و نهال "استراباد" با تکثیر انبوه این درختان در قالب استاندارد اتحادبه اروپا eppo امادگی فروش آن را دارد.

,

تصاویر زیر عملکرد موفق درختان یکساله و دو ساله را در منطقه بیابانی (شهرستان خور و بیابانک) و چهار ساله در شهرستان آق قلا نشان می دهد؛

,

332

, 332,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه