اخبار داغ

اخبار ویژه روزنامه ها

دهباشی: وعده فروش هواپیما به ایران مصرف انتخاباتی داشت/ از شعار جوانگرایی جهانگیری تا کابینه مسن روحانی/ مخالفت روسیه با درخواست اسرائیل درباره ایران

دهباشی: وعده فروش هواپیما به ایران مصرف انتخاباتی داشت/ از شعار جوانگرایی جهانگیری تا کابینه مسن روحانی/ مخالفت روسیه با درخواست اسرائیل درباره ایران
سازنده فیلم تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات 92 می‌گوید وعده فروش 200 هواپیما به ایران گویا مصرف انتخاباتی داشت و اکنون سخن از ممنوعیت فروش هواپیما به ایران می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

کیهان
فروش 200 هواپیما روی کاغذ برجام می‌ماند؟!
سازنده فیلم تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات 92 می‌گوید وعده فروش 200 هواپیما به ایران گویا مصرف انتخاباتی داشت و اکنون سخن از ممنوعیت فروش هواپیما به ایران می‌رود.
حسین دهباشی با اشاره به زمزمه تحریم‌های جدید آمریکا برای جلوگیری از فروش هواپیما به ایران نوشت: بازی با مزه‌ای ادامه دارد. درست قبل از انتخابات اخیر ایران، وعده فروش عدد نجومی 200 هواپیمای آمریکایی و اروپایی به ضمیمه ورود چندین فروند مرجوعی مزین به نشان پرنده سعادت، سرلوحه تبلیغات شد و اکنون سخن از مقدمات منع فروش همان هواپیماها به کشورمان است. جز پارامتر گذشتن مرکب قدرت از پل انتخابات، چه چیزی فرق کرده واقعاً؟

, کیهان, کیهان,
, فروش 200 هواپیما روی کاغذ برجام می‌ماند؟!, فروش 200 هواپیما روی کاغذ برجام می‌ماند؟!,
,
,


همان ماده برجام که فروش هواپیمای مسافربری به ایران را در قبال تعطیل فعالیت‌های هسته‌ای مجاز می‌کند، در پاورقی 17 مربوط به بخش 5-1-1 آورده است:
در صورتی که ایالات متحده احراز کند که هواپیماها، کالاها یا خدمات موضوع امتیاز برای اهدافی غیر از کاربری غیرنظامی ]مانند انتقال سربازان و مجروحان نظامی در جنگ‌های عراق، سوریه، یمن و...[ استفاده شده است یا اینکه به افراد فهرست شده در فهرست (SDN فهرست افراد یا نهادهای باقی مانده در تحریم) مجدداً فروخته یا منتقل شده،... ]نه فقط کلیه تحریم‌های فروش هواپیما را باز می‌گرداند که به عنوان سندی در زمینه نقض برجام برای بازگرداندن کلیه تحریم‌های مندرج در قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت مورد استناد قرار می‌دهد.[
عجیب نیست دیپلمات‌های تحصیلکرده و با تجربه کشورمان با علم به اجبار استفاده کشورمان از هواپیماهای مسافربری در جابجایی مسافران بعضاً نظامی، ذیل چنین بهانه بزرگ و سند صریحی را امضا کرده‌اند؟

,
,
,
,


دهباشی می‌افزاید: درست چند روز قبل از تحریم‌های جدید صنعت هوانوردی ایران، جناب آقای دکتر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی هسته‌ای و معاون رئیس‌جمهور ایران، به هفته‌نامه اشپیگل آلمان می‌گویند: «اگر آمریکا به تنهایی توافق هسته‌ای میان ایران و گروه5+1 را ترک کند، ایران به احتمال زیاد به آن متعهد باقی خواهد ماند». لحظه‌ای خودمان بگذاریم جای جناب آقای دونالد ترامپ و از خودمان بپرسیم وقتی عالیرتبه‌ترین مقامات ایرانی ابراز می‌دارند حتی با فرض بازگشت تحریم‌های آمریکایی پیشابرجام، که مستقیم وغیرمستقیم دربرگیرنده حدود 83 درصد این تحریم‌ها است، ایران باز هم به تعهدات خود پایبند می‌ماند، واقعاً چه نیازی است به عدم تحریم مجدد و تضعیف مضاعف این کشور؟

نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد/چقدر این حرف دقیق بود!
رئیس شاخه جوانان در ستاد انتخاباتی موسوی از اینکه به رهنمودهای هشدارهای رهبر انقلاب در مذاکره با آمریکا کم‌توجهی شد، ابراز تأسف کرد.
حمزه غالبی که سابقه عضویت در حزب منحله مشارکت را نیز دارد، در توئیتر نوشت چقدر این حرف که نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد، دقیق بود.
رهبرمعظم انقلاب بارها با لحن دلسوزانه و مشفقانه ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده، گفته بودند مطالبه ما از مسئولین این بوده که گفته‌ایم به طرف مقابل اعتماد نکنید، به لبخند او فریب نخورید. به وعده نقد که می‌دهد - نه عمل نقد- اعتماد نکنید؛ وقتی خرش از پل گذشت برمی‌گردد، به ریش شما می‌خندد. اینقدر اینها وقیحند. عجله نباید کرد. به اعتقاد بنده، مبالغه نباید کرد؛ عجله هم نباید کرد.

آقای جهانگیری! این حرف‌ها برای جوانان شغل نمی‌شود
معاون اول رئیس‌جمهور به جای ادای توضیح در این باره که دولت در 4 سال گذشته برای اشتغال و ازدواج جوانان و جوانگرایی در مدیریت دولت چه اقداماتی انجام داده، از موضع طلبکاری و باید چنین و چنان بشود، سخن گفت!
اسحاق جهانگیری پنج‌شنبه در همایش جوانان، توسعه و تعالی ایران گفت: جامعه جوان جامعه فعال و با نشاط است. زمانی که ما می‌گوییم که جامعه باید با نشاط باشد اما عده‌ای نمی‌گذارند، برخی فکر می‌کنند که این موضوع مطالبه دولت است و عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند، این در حالی است که جامعه نشاط و شادابی را می‌خواهند.

,
,
,
, نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد/چقدر این حرف دقیق بود!, نمی‌شود به آمریکایی‌ها اعتماد کرد/چقدر این حرف دقیق بود!,
,
,
,
,
, آقای جهانگیری! این حرف‌ها برای جوانان شغل نمی‌شود, آقای جهانگیری! این حرف‌ها برای جوانان شغل نمی‌شود,
,
,


وی گفت: امروز همه می‌گویند که جوانان شغل می‌خواهند؛ چرا که برخی فکر می‌کنند این موضوع به بعضی مسئولان برمی‌گردد و می‌توانند با طرح این مطالبه با آنها مقابله کنند. این در حالی است که مطالبات جوانان فقط اشتغال نیست بلکه باید زمینه فعالیت آنها در بخش‌های مختلف فراهم شود و جوانان به اطلاعات دسترسی آزاد و آسان داشته باشند. آنها همچنین می‌خواهند که دیده و نظرات و انتقادات‌شان شنیده شود.

,
,


جهانگیری ضمن تحسین نقش جوانان در انتخابات و با تأکید بر اینکه «همه چالش‌های پیش روی کشور اعم از موضوعاتی نظیر اشتغال، موانع پیش روی پیشرفت و فساد قابل حل هستند»، گفت: باید برای استفاده از سرمایه جوانان برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود. در این زمینه متأسفانه مدیریت کشور تا حدی مسن و شکاف نسلی به ویژه در مدیریت بالای کشور ایجاد شده است و ما تا حدودی با پیری مدیریت در کشور مواجه هستیم.

,
,


جهانگیری با انتقاد از برخی موانع به کارگیری جوانان در مدیریت کشور گفت: متأسفانه معمولاً جوانانی که در حوزه مسائل سیاسی فعالیت می‌کنند نسبت به سایرین بیشتر پشت درهای مدیریتی کشور قرار می‌گیرند.

,
,


معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه «دولت به دنبال توسعه کشور است نه معطل کردن آن»، تأکید کرد: اگر تشکیل سازمان ملی جوانان به هر دلیل در مجلس تصویب نشد یا تصویب آن با تأخیر مواجه شد، آقای رئیس‌جمهور مشاور جوان انتخاب و با همان اختیارات امور مربوط به جوانان را سازماندهی می‌کنند. اگر لازم باشد در ریاست جمهوری نیز من شورای جوانان تشکیل می‌دهم تا مجموعه‌ای از جوانان امور را پیگیری کنند.

,
,


سخنان شعاری و اپوزیسیون‌گونه جهانگیری در حالی است که دولت یازدهم در زمینه تأمین اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان، اقدام درخوری انجام نداد و فاقد طراحی و برنامه‌ریزی در این زمینه بود.

,
,


در سطح چینش کابینه وزیران ارشد دولت نیز با وجود شعار جوان‌گرایی، معدل سن اعضای کابینه از 60 بالاتر رفت و تنها افزوده شدن وزیر ارتباطات به مجموعه اعضای کابینه باعث شد تا اندکی از سالخوردگی مفرط دولت جدید کاسته شود. با این وجود گویا آقای جهانگیری همچنان فکر می‌کند که ایام تبلیغات انتخاباتی است و باید تبلیغاتی حرف بزند.

دریغ از یک گزارش درباره سرنوشت پول‌های بلوکه شده
«رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی» گفت:برخی تفاوتها و رویکردها ارائه رقم پول‌های بلوکه شده را تحت تاثیر خود قرارداده است.
محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با میزان بااشاره به سرنوشت پولهای بلوکه شده ایران و ارائه آمار دقیقی از مجموع این پولها ، گفت: گزارش‌هایی از آمار پولهای بلوکه شده دو سال گذشته مطرح شده بود و به عنوان مثال به تفکیک کشورها این آمارها وجود داشت.

,
,
,
, دریغ از یک گزارش درباره سرنوشت پول‌های بلوکه شده, دریغ از یک گزارش درباره سرنوشت پول‌های بلوکه شده,
,
,


وی افزود: عددهای این آمار بیانگر این بود که مثلا ایران در کشوری 20 میلیارد دلار و در کشور دیگری 10 میلیارد دلار پول بلوکه شده دارد که البته این ارقام مربوط به انتهای دولت آقای احمدی‌نژاد و ابتدای دولت آقای روحانی بود.

,
,


«رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی» تاکید کرد: درحال حاضر ما اطلاعاتی از وصول و یا تهاتر این پولها در مدت زمان سپری شده در دولت آقای روحانی نداریم.
پور ابراهیمی تصریح کرد: البته دولت زمانی که قصد داشت به مبحث برجام ورود کند همواره عدد پولهای بلوکه شده را بالا می‌برد ولی زمانی که مذاکرات وموضوع برجام به پایان رسید این عدد را خیلی پایین اعلام می‌کرد و گفت چه کسی گفته عدد پولهای بلوکه شده بالاست. تا اینکه کار به جایی رسید که عنوان شد ما بدهکار هم هستیم و حتی باید یک پول هم به حساب برخی از کشورها واریز کنیم که این جای تعجب داشت بنابراین این تفاوتها و رویکردها نهایتا آخرین وضعیت را نامعلوم گذاشت.

,
,
,


این نماینده مجلس اظهار داشت: حتما ما می‌توانیم گزارشات این موضوع را از دولت اخذ کنیم چرا که ما به هیچ وجه اطلاعاتی از وصول یا تهاتر پولهای بلوکه شده ایران طی 4 سال گذشته نداریم.

,
,



سفره مردم در دولت یازدهم چقدر کوچک شد؟
با افزایش هزینه تأمین مسکن و قبوض آب و برق و گاز برای خانوارها در دولت یازدهم، مردم مجبور به کاهش خریدهای خوراکی خود و کوچک‌تر کردن سفره‌هایشان شده‌اند.
به گزارش مشرق، براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت بودجه خانوارهای ایرانی، هزینه‌های مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها در دولت یازدهم به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده به طوری که نسبت به سال 1390، سهم هزینه‌های مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها از کل مخارج مردم 5 درصد بیشتر شده است.

,
,
, سفره مردم در دولت یازدهم چقدر کوچک شد؟, سفره مردم در دولت یازدهم چقدر کوچک شد؟,
,
,


در سال 1390 سهم هزینه‌های مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها از سبد مخارج مردم فقط 30/6 درصد بود اما در طول دولت یازدهم به علت افزایش مستمر اجاره بها، دو مرحله گرانی بنزین و سایر سوخت‌ها در قالب هدفمندی یارانه‌ها و عدم افزایش یارانه نقدی مردم، سهم هزینه‌های مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها از مخارج مردم به 35/5 درصد افزایش پیدا کرده است.

,
,


نتیجه سیاست‌های اقتصادی دولت یازدهم، در کاهش سهم هزینه‌های خوراکی مردم نیز دیده می‌شود به طوری که سهم هزینه‌های خوراکی از مخارج خانوارها در دولت یازدهم سال به سال آب رفته است.

,
,


مطابق این گزارش، در سال 1392 سهم هزینه‌های خوراکی از مخارج خانوارها 26/3 درصد بود که در سال 1393 به 24/3 درصد، در سال 1394 به 23/6 درصد و در سال 1395 به 22/9 درصد کاهش یافت.

,
,


این واقعیت تلخ در کاهش تدریجی سهم هزینه‌های تفریح در مخارج مردم نیز دیده می‌شود. در سال 1390 مردم کشورمان به طور متوسط 2/7 درصد از مخارج خود را صرف تفریح می‌کردند اما با روی کار آمدن دولت یازدهم و تحمیل گرانی‌ها و عدم توجه به قدرت خرید مردم، سال به سال از سهم تفریح کاسته شد به طوری که این رقم در 2 سال اخیر به 2 درصد سقوط کرد.
در بخش بهداشت و درمان نیز برخلاف تبلیغات دولت یازدهم درباره موفقیت طرح تحول سلامت، آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد در 4 سال اخیر با گران شدن خدمات بهداشتی و درمانی، مردم مجبور شده‌اند پول بیشتری بابت بهداشت و درمان اختصاص دهند به طوری که سهم بهداشت و درمان از مخارج خانوارها از 5/3 درصد در سال 1390 به 5/8 درصد در سال 1395 افزایش پیدا کرده است.

پایان رویای 160 فروند بوئینگ کاغذی
مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما به ایران، ثمره 20 ماه نقض برجام از سوی آمریکا و سکوت تیم مذاکره‌کننده ایرانی است.
رجانیوز در تحلیلی به مناسبت مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا می‌نویسد: مطابق با برجام آمریکا متعهد به صدور مجوز فروش هواپیما و خدمات و قطعات آن در روز اجرا- 26 دی ماه 1394- به ایران بود که با وجود گذشت 20 ماه، از اجرای آن سر باز زده است. بند 22 برجام تاکید می‌کند ایالات متحده، به نحو مشخص شده در پیوست 2 و منطبق با پیوست 5، اجازه فروش هواپیماهای تجاری مسافربری و قطعات و خدمات مربوطه به ایران؛ مجوز اینکه اشخاص غیرآمریکایی که در مالکیت یا کنترل اشخاص آمریکایی هستند، به نحو منطبق با این برجام با ایران تعامل نمایند؛ و مجوز واردات فرش و مواد غذایی از مبدأ ایران به آمریکا را صادر خواهد نمود.

,
,
,
,
, پایان رویای 160 فروند بوئینگ کاغذی, پایان رویای 160 فروند بوئینگ کاغذی,
,
,


همچنین در بند 5/1 برجام تصریح شده است: ایالات متحده متعهد می‌شود؛ اجازه فروش هواپیمای مسافربری تجاری و قطعات و خدمات مربوطه به ایران از طریق اعطای امتیاز در موارد زیر داده خواهد شد: الف) صادرات، فروش، اجاره یا انتقال هواپیمای مسافربری تجاری انحصارا با کاربری غیرنظامی ب) صادرات، فروش، اجاره یا انتقال قطعات یدکی و قطعات عمده برای هواپیمای مسافربری تجاری به ایران و ج) ارائه خدمات تبعی، از جمله ضمانت، نگهداری و خدمات تعمیر و بازبینی‌های ایمنی برای کلیه موارد مذکور، مشروط به اینکه قطعات و خدمات مجوز داده شده انحصارا برای هوانوردی تجاری مسافری مورد استفاده قرار گیرند.

,
,


مشخص است که عدم اجرای این بند از برجام مربوط به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا نبوده و آمریکا 20 ماه است که با عدم اجرای بند 22 و 5/1 برجام، به شکل آشکاری توافق هسته‌ای را نقض کرده است.

,
,


ضعف و انفعال تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان طی 20 ماه گذشته منجر به زیاده‌خواهی آمریکا شده است. به عبارتی دیگر عدم اعتراض و بی‌تفاوت بودن مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان نسبت به نقض آشکار برجام توسط آمریکا این پیام آشکار را به طرف مقابل رسانده است که تیم ایرانی در برابر وضع تحریم‌های جدید صرفا به بیانیه‌خوانی می‌پردازد و واکنش متقابلی به نقض برجام نمی‌دهد. همین مسئله نیز منجر به آن شده که آمریکا پس از عدم اجرای 20 ماهه تعهدات خود، یک گام دیگر به جلو بیاید و نقض برجام را به شکل قانونی مکتوب دربیاورد!

,
,


وبسایت الف نیز در گزارشی خاطرنشان کرد: مصوبه اخیر، سرنوشت فروش 160 بوئینگ به ایران را در ابهام فرو برد. اولین توافق و قرارداد با بوئینگ در پسابرجام را ایران‌ایر امضا کرد، پس از برنامه جامع اقدام مشترک، مقرر شد هما طی توافق و قرارداد با نمایندگان بوئینگ، 80 فروند هواپیما از این کمپانی خریداری کند.

,
,


پس از ایران‌ایر، دومین ایرلاین ایرانی که برای خرید هواپیمای بوئینگ سراغ این کمپانی آمریکایی رفت، شرکت هواپیمایی آسمان به عنوان زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی و در قالب هلدینگ آتیه صبا بود و پس از آن هم کیش‌ایر،‌ تفاهم خرید 10فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ را امضا کرد.

,
,


به هر حال این مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا که نشان از بدعهدی کامل آمریکایی‌ها و پشت پا زدن آنها به برجام و توافقات دارد، احتمالا موجب خواهد شد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های خرید حدود 160 فروند انواع بوئینگ آمریکایی کان لم یکن شود.

,
,

, ,

خراسان

, خراسان, خراسان,

کمک ویژه دولت برای تداوم عضویت در یونیسف
در حالی که بر اساس مصوبه تیرماه امسال دولت، مقرر شده بود مبالغی جهت حق عضویت و کمک دولت ایران به سازمان های بین المللی پرداخت شود، طبق ابلاغیه روزهای اخیر به ظریف و سیف، اعلام شده حسب بررسی های جدید، بیش از یک میلیون و صد هزار دلار به هزینه های مصوبه قبل اضافه خواهد شد که از این میان، حدود 500 هزار دلار مربوط به سازمان بین المللی کار و 25 هزار دلار کمک داوطلبانه به یونیسف است.

, کمک ویژه دولت برای تداوم عضویت در یونیسف, کمک ویژه دولت برای تداوم عضویت در یونیسف,
,


دستور کابینه درباره اهدای دستگاه دیالیز به ایران
با توجه به اختیاراتی که بند 6 ماده 12 قانون مالیات های مستقیم به هیئت دولت اعطا کرده تا کالاهای اهدایی به وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی را از پرداخت برخی مالیات ها معاف کند، بر اساس دستور جدید دولت به کرباسیان وزیر اقتصاد، تاکید شده سه دستگاه دیالیز JMS اهدایی به کشورمان، جزو مصادیق این معافیت ها محسوب و به ایران وارد شود.

,
, دستور کابینه درباره اهدای دستگاه دیالیز به ایران, دستور کابینه درباره اهدای دستگاه دیالیز به ایران,
,

, ,

ایران

, ایران, ایران,

مخالفت روسیه با درخواست اسرائیل درباره ایران
روسیه با درخواست اسرائیل برای حفظ فاصله ۶۰ تا ۸۰ کیلومتری بین نیروهای ایرانی حاضر در سوریه و مرز اسرائیل مخالفت کرد. به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه اسرائیلی‌هاآرتص، مسکو در مقابل درخواست اسرائیل تنها وعده حفظ منطقه حائلی به عرض پنج کیلومتر بین نیروهای نزدیک به ایران و اسرائیل را داده است. تل‌آویو به دلیل احتمال حضور نیروهای ایرانی در نزدیکی مرز با این رژیم، با توافق مسکو و واشنگتن برای آتش‌بس در جنوب سوریه مخالف است.

, مخالفت روسیه با درخواست اسرائیل درباره ایران, مخالفت روسیه با درخواست اسرائیل درباره ایران,
,


تاکنون بسیاری از مقامات عالی رتبه اسرائیل از حضور احتمالی سپاه پاسداران، حزب الله لبنان و دیگر نیروهای نزدیک به تهران در مناطق مرزی سوریه با اسرائیل ابراز نگرانی کرده اند. هر چند تاکنون گزارشی از حضور نیروهای نزدیک به ایران در مرز با اسرائیل منتشر نشده اما تل آویو از نفوذ احتمالی ایران در مرز با سوریه بیمناک است.

,
,

تمدید قرار بازداشت ساسان آقایی
شعبه دوم دادسرای رسانه قرار بازداشت موقت ساسان آقایی، معاون سردبیر روزنامه اعتماد را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد. به گزارش تابناک،  قرار بازداشت آقایی در حالی تمدید می‌شود که این روزنامه‌نگار طی یک ماه گذشته تنها دو تماس تلفنی با خانواده داشته است.

, تمدید قرار بازداشت ساسان آقایی, تمدید قرار بازداشت ساسان آقایی,
,


تکذیب توقیف ایرانی‌ها در صربستان
ایسنا به نقل از یک منبع آگاه خبر توقیف مسافران ایرانی در فرودگاه‌های صربستان را تکذیب کرد. شبکه بی‌بی‌سی به نقل از یک شاهد عینی از توقیف شهروندان ایرانی در فرودگاه بلگراد پایتخت صربستان خبر داده و گفته بود هم اکنون تعدادی از مسافران ایرانی در این فرودگاه نگهداری می‌شود.  با این حال یک منبع آگاه در سفارت ایران در صربستان گفت: پلیس صربستان از ورود ایرانیان دارای مدارک جعلی یا افرادی که بلیت برگشت یا مدارک کامل نداشته باشند، جلوگیری می‌کند.

,
, تکذیب توقیف ایرانی‌ها در صربستان, تکذیب توقیف ایرانی‌ها در صربستان,
,


به گفته این منبع آگاه، همه کسانی که با هدف توریستی و تجاری در این ایام به صربستان سفر کرده‌اند، بی هیچ مشکلی وارد کشور شده‌اند.  این منبع آگاه با بیان این که «هیچ ایرانی در فرودگاه صربستان نگه داشته نشده است»، افزود: دو تن از شهروندان ایرانی که با گذرنامه جعلی قصد ورود به این کشور را داشته‌اند روز پنجشنبه به دلیل جعلی بودن مدرک هویتی خود دستگیر شده‌اند.

,
,

, ,

آرمان

, آرمان, آرمان,

نامه بشاراسد به مقام معظم رهبری

, نامه بشاراسد به مقام معظم رهبری, نامه بشاراسد به مقام معظم رهبری,

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در پیام تبریکی به مقام معظم رهبری با اشاره به نقش آفرینی ایران در شکست محاصره دیرالزور نوشت: مردم ایران را که همراه ما در جنگ علیه تروریسم خون تقدیم کردند دراین پیروزی شریک می‌دانیم. در این نامه آمده است: «مایلم در آغاز گرم‌ترین مراتب تبریک و تهنیت خود را به خاطر دستاورد راهبردی که ارتش عربی سوریه با همکاری هم‌پیمانان و دوستان با شکست محاصره شهر دیرالزور به دست آورد را به حضرتعالی، دولت و مردم دوست ایران تقدیم نمایم. ما ضمن اینکه مردم ایران را که همراه ما در جنگ علیه تروریسم خون تقدیم کردند، در این پیروزی شریک می‌دانیم از طریق حضرتعالی تشکر عمیق خود را از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران علیه تروریسم و حمایت از مردم ما برای آزادسازی خاک میهن خود از لوث تروریست‌های تکفیری ابراز می‌دارم.

,

جمهوری عربی سوریه و جمهوری اسلامی ایران جنگ علیه ظلم و تجاوزگری و از بین بردن خطرات تروریسم و مشارکت در برپایی نظام منطقه‌ای و بین‌المللی بر اساس عدالت، برابری و کرامت همسان برای تمامی ملت‌ها و کشورها را ادامه می‌دهند. اینجانب به نام مردم جمهوری عربی سوریه و به نام شخص خود، والاترین مراتب تشکر و قدردانی را به حضرتعالی و مردم دوست ایران تقدیم می‌نمایم و از خداوند مسالت دارم گام‌های ما را در راه خیرخواهی برای دو ملت و دو کشورمان و تمامی بشریت مشدد نماید. حضرت امام، والاترین مراتب مودت، احترام و قدرشناسی اینجانب از شخص کریم حضرتعالی را پذیرا باشید.»

,

پیام رئیس مجلس به همتای عراقی

, پیام رئیس مجلس به همتای عراقی, پیام رئیس مجلس به همتای عراقی,

رئیس مجلس، شهادت جمعی از مردم عراق و زائران ایرانی در استان ذیقار عراق را تسلیت گفت و پیگیری فوری موضوع و رسیدگی به مداوای مجروحان را از مسئولان خواستار شد. در پیام علی لاریجانی خطاب به همتای عراقی خودش آمده است: «جای تردید وجود ندارد که این وقایع ناشی از درماندگی و استیصال تروریست‌ها و حامیان آنها و به دلیل پیروزی و موفقیت‌های بزرگ و پی در پی دولت، ملت، نیروهای مسلح و حشد الشعبی عراق در صحنه سیاسی و میدانی در مبارزه با تروریسم تکفیری است؛ توفیقات مهمی که با عنایت الهی و مرجعیت معظم دینی آینده‌ای درخشان را برای ملت بزرگ عراق رقم زده است. با اغتنام از فرصت، بار دیگر تاکید می‌کنم که تقویت و تحکیم امنیت، حفظ حاکمیت و وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است.»

,

می‌گویند انقلاب مربوط به سال 57 است

, می‌گویند انقلاب مربوط به سال 57 است, می‌گویند انقلاب مربوط به سال 57 است,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در مقام تشخیص نباید رفاه و معیشت یک عده مرفه بی‌درد و پر شدن جیب عده‌ای در بازار اقتصاد کشور را در نظر بگیرد، بلکه باید مصلحت انقلاب را که بالاترین مصالح است در نظر داشته باشد.

,

آیت‌ا...‌علم‌الهدی با بیان اینکه می‌گویند انقلاب دوره‌اش گذشته و مربوط به سال 57 است، افزود: این افراد حتی انقلابیون و جوانان جان بر کف حزب‌اللهی را به عنوان تندرو و از نوع منافقین معرفی می کنند. وی افزود: بعضی خواص که نخبه سیاسی هم هستند در فکر و عمل و قیافه به شکل و رفتار شهید محسن حججی و شهدای مدافع حرم و امام(ره) و رهبری نمی‌آیند و طور دیگری فکر می‌کنند و به هیچ وجه فکر و عمل آنها با انقلاب هماهنگی ندارد.

,

اعلام آمادگی قطر برای مذاکره

, اعلام آمادگی قطر برای مذاکره, اعلام آمادگی قطر برای مذاکره,

امیر قطر در دیدارش با صدراعظم آلمان در برلین تأکید کرد که دوحه آماده مذاکره برای حل بحران با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در برلین گفت: ما آماده مذاکره برای حل بحران با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هستیم. ما راهکاری را می‌خواهیم که تمامی طرف‌های بحران با آن موافق باشند.

,

وی تأکید کرد که اختلافاتی میان دوحه و برخی کشورهای عربی درباره ریشه‌های تروریسم وجود دارد. اخیرا عربستان، امارات، مصر و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و این کشورها را تحریم کردند.

,

انتظار رئیس کمیته‌ شوراهای مجلس

, انتظار رئیس کمیته‌ شوراهای مجلس, انتظار رئیس کمیته‌ شوراهای مجلس,

رئیس کمیته‌ شوراها و شهرداری های مجلس گفت: دوره‌ جدید مدیریت شهری در سراسر کشور، باید میان ابعاد مختلف توسعه‌ شهری توازن برقرار کند. پروانه مافی اظهار داشت: مدیریت شهری در دوره کنونی باید میان ابعاد عمرانی و فرهنگی از توسعه محلی، به شکل محسوسی توازن ایجاد شود. این موضوع به ویژه در کلانشهرها اهمیت است دارد؛ زیرا در سال های اخیر محور توسعه کلانشهرهای و سرآمد آنها تهران، معطوف به بخش عمرانی و کالبد شهر بوده است.

,

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآور شدن نتایج، افزود: برآیند رای ساکنان کلانشهرها در انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در اردیبهشت امسال، رای به تغییر وضع موجود بود، از این رو شوراها و شهرداری‌ها باید ایجاد تغییر در محتوا و سبک مدیریتی شهرها را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. تغییر باید از درون مجموعه‌ شوراها و شهرداری‌ها آغاز شود؛ زیرا بدنه‌ مدیریت محلی در کلانشهرها بیشتر با مسائلی چون ناکارآمدی و بهره‌وری پایین در عملکرد به واسطه‌ نیروی انسانی مازاد بر نیاز روبه‌روست.

,

تعیین وقت برای پرونده تخلفات انتخاباتی

, تعیین وقت برای پرونده تخلفات انتخاباتی, تعیین وقت برای پرونده تخلفات انتخاباتی,

رئیس کل دادگا‎ه‌های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: در حال حاضر 6 کیفرخواست برای استانداران و بعضی از فرمانداران استان تهران صادر شده و پرونده در مجتمع قضائی کارکنان دولت مطرح رسیدگی است. عباس پوریانی ادامه داد: برای این پرونده تعیین وقت شده و قطعا این استانداران به عنوان متهم احضار و دفاعیات آنها استماع خواهد شد و در نهایت رای مقتضی براساس نظر قاضی صادر خواهد شد.

,

پوریانی به برخی شکایت‏‌های واصله در رابطه با تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: بعضی از گزارش‌های مربوط به مجازات های درجه 7 و 8 قانون مجازات اسلامی بوده که در صلاحیت دادگاه می‌باشد که در این رابطه بیش از 15 شکایت علیه استانداران و فرمانداران در سراسر کشور مطرح شده و درمرحله تحقیقات است. رئیس کل محاکم تهران در پایان خاطرنشان کرد: با بررسی پرونده‌های مطرح شده،چنانچه اتهامی متوجه این افراد باشد طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

,

انتقاد از برخی انتصابات شهردار تهران

, انتقاد از برخی انتصابات شهردار تهران, انتقاد از برخی انتصابات شهردار تهران,

آذر منصوری، عضو حزب اتحاد ملت و شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در رابطه با ضعف شورای سیاستگذاری در انتخاب چهره‌ها گفت: آقای دکتر نجفی کار خود را به‌تازگی آغاز کرده و قاعدتا با توجه به سابقه حضور او و فعالیت‌هایش در مدیریت‌های کلان کشور باید فرصت داده شود تا تمام گروه خود در شهرداری تهران اعم از معاونان و مسئولان مناطق و سازمان‌ها را مشخص کند و در آن زمان اظهارنظر منصفانه و دقیق یا انتقادی از نحوه چینش نیروهایی که قرار است سه یا چهار سال آینده فعالیت کنند، داشت. هرچند انتصاب‌هایی که تاکنون در شهرداری صورت گرفته با انتقادهایی همراه هست، اما قاعدتا باید این فرصت داده شود که شهردار بتواند تمام همکاران خود را مشخص کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه