اخبار داغ

در جلسه کارگروه اجتماعی مطرح شد

خط و نشان معاون استاندار زنجان به صاحبان شرکتها و معادن/ در قبال سرمایه خارج شده چه کار مفیدی برای مردم استان انجام شد؟/ بدون استفاده ماندن امکانات سد گلابر بی‌عرضگی بیش نیست

خط و نشان معاون استاندار زنجان به صاحبان شرکتها و معادن/ در قبال سرمایه خارج شده چه کار مفیدی برای مردم استان انجام شد؟/ بدون استفاده ماندن امکانات سد گلابر بی‌عرضگی بیش نیست
معاون سیاسی استاندار زنجان با انتقاد شدید نسبت به پرداخت نشدن سهم مردم استان از ثروتهای خدادادی گفت: در قبال سرمایه خارج شده چه کار مفیدی برای مردم استان انجام شده است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سید‌بیوک موسوی امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان با اشاره به گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امسال هفته دفاع مقدس همزمان با آغاز ماه محرم بوده و باید در این هفته یاد شهدا و امام راحل را گرامی بداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به بحث کودکان خیابانی گفت: از ما کاهش 25 درصدی کودکان خیابانی خواسته و باید این کار محقق شود.

,

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه در ساماندهی کودکان کار از ظرفیت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای نیز استفاده شود بیان کرد: از تمامی ظرفیت‌های فنی‌وحرفه‌ای به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر در سطح استان زنجان ایجاد شود تصریح کرد: ایجاد زیر ساخت‌ها در جذب و ماندگاری گردشگران در استان بسیار تاثیر گذار است.

,

موسوی با اشاره به سنگ اندازی برخی از دستگاه‌ها و ایجاد مانع در توسعه و پیشرفت استان گفت: دستگاه‌ها برای ایجاد سهولت و راه اندازی کار و حل مشکلات مردم ایجاد شده و این شایسته نیست دستگاه‌ها خودشان مانعی برای پیشرفت استان باشند.

,

وی افزود: اگر قرار باشد در صدور مجوز‌ها موضوعاتی را رعایت کنیم موردی ندارد اما باید پیگیریها انجام شود و در برخی مواقع خود دستگاه‌ها مانع پیشرفت هستند.

,

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به سرمایه بلااستفاده در سد گلابر افزود: در بحث سد گلابر که بازدیدی هم انجام شده و امکانات بدون استفاده ماندند چرا این همه امکانات بدون استفاده مانده و نه اقدامات مناسبی و مطلوبی در بخش کشاورزی انجام شده و نه استفاده گردشگری می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه میلیارد‌ها تومان سرمایه برای تکمیل شد هزینه شده ولی 10 سال است به دلیل بهانه‌های مختلف بدون استفاده مانده است گفت: اگر این امر در حوزه من باشد جز بی‌عرضگی چیز دیگری برای خود اطلاق نمی‌کنم.

,

موسوی با اشاره به اینکه سد گلابر برای توسعه گردشگری بهترین مکان است و یک تفرجگاه خوبی می‌تواند برای مردم باشد گفت: این مکان برای ورزش‌های آبی بسیار مناسب است.

,

وی با بیان اینکه چرا مردم باید از این امکانات بی‌بهره‌ بمانند افزود: در بحث کشاورزی نیز بعد از تاسیس سد هیچ اقدامات انجام نشده و میزان زمین‌های زیر کشت در آن منطقه بعد از آبگیری سد بسیار ناچیز است.

,

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد: یک کمیته‌ای باید در این مورد تشکیل شده و در مدت یک ماه مشخص شود که از سد گلابر در بحث گردشگری، کشاورزی و غیره چه استفاده‌ای می‌توان انجام داد.

,

وی به ایجاد یک فضای امنیتی در سد گلابر زنجان اشاره کرد و گفت: فضای امنیتی در اطراف سد بسیار مهم است ولی باید به گونه‌ای باشد که مردم نیز بتوانند از فضای آن استفاده کنند.

,

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه علارقم تاکیدات زیاد به شرکت‌های تولیدی استان مانند توسعه معادن روی و غیره در ارائه برنامه‌های حمایتی و عملیاتی برای مردم زنجان که تا به امروز هیچ اقدامی انجام ندادند گفت: در برابر این میزان سرمایه‌ای که از استان زنجان خارج کردند چه کار‌های مفیدی برای مردم استان زنجان انجام دادند؟.

,

وی با اشاره به اینکه این شرکت‌ها باید اعلام کنند که حفره‌ای که در دل این سرزمین ایجاد کردند آیا اقدامات مفیدی برای زنجانی‌ها انجام دادند افزود: اینکه این شرکت‌ها چه خدمات و کارهایی را برای استان انجام داده مهم است.

,

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان افزود: برخی از صاحبان شرکت‌ها فکر می‌کنند که با بچه مدرسه‌ای طرف هستند و در جواب اینکه چه اقدامی برای استان زنجان خواهند داد اعلام می‌کنند که در مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه این شرکت‌ها تا اول مهر ماه فرصت دارند که برنامه‌‌های خود را اعلام کنند گفت: اگر این شرکتها برنامه‌ عملیاتی و اجرایی مشخصی تا پایان شهریورماه اعلام نکنند هیچ ارگان دولتی حق همکاری با توسعه معادن روی و شرکت‌های تهیه و تولید مواد معدنی نخواهند داشت.

,

موسوی همچنین به توسعه جشنواره‌ها در استان زنجان نیز تاکید کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها مانند جشنواره‌های آش، روستا، انگور، زیتون و غیره در جذب گردشگر و توسعه استان بسیار موثر است.

,

وی با بیان اینکه این ظرفیت در استان زنجان وجود دارد گفت: خیلی از استانها این ظرفیت را ندارند و باید از این ظرفیت‌ موجود به نحو احسن در توسعه استان استفاده شود.

,

شرکت‌های توسعه معادن روی و تهیه و تولید مواد معدنی تا پایان شهریور ماه فرصت دارند تا برنامه‌ عملیاتی خود را اعلام کنند

,

//ع

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه