اخبار داغ

نماینده دادستان مشگین‌شهر:

برای حسینی ماندن باید شور حسینی با شعور حسینی همراه شود

برای حسینی ماندن باید شور حسینی با شعور حسینی همراه شود
نماینده دادستان مشگین‌شهر گفت: در طول ایام ماه محرم شور حسینی باید با شعور حسینی همراه شود تا در خروج از ماه محرم حسینی باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، همایش استقبال از ماه محرم با حضور هیئت امنای مساجئ و هیئت‌های مذهبی و همچنین کانون مساجد در محل تالار اندیشه شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

, ,

در این همایش حجت الاسلام یدالله نعمکتی رئیس تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر ضمن تشریح برنامه‌های هیئت‌های مذهبی شهرستان گفت: هیئت‌های مذهبی شهرستان باید طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته و به منظور رعایت حال سایر هیئت‌ها و عموم مردم شهرستان طبق زمان‌بندی و در ساعات اولیه شب انجام گیرد.

,

 

,

وی افزود: همچون سال‌های گذشته اجتماع بزرگ حسینیان با اتحاد و انسجام به صورت یکجا در محل میدان آزادی در هشتم محرم برگزار می‌شود.

,

, ,

نعمتی خاطر نشان کرد: در روز تاسوعای حسینی سیستم‌های صوتی اداره تبلیغات اسلامی مشگین‌شهر در محل میدان آزادی در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرد تا به صورت نوبتی از این جایگاه استفاده کنند.

,

 

,

در بخشی از این همایش سرگرد قلی‌زاده رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی مشگین شهر گفت: در طول ایام محرم و در سطح شهر استفاده از طبق که منجر به برهم زدن نظم عمومی در شهر شود برخورد خواهد شد لذا در حد امکان استفاده از طبل محدود شود.

,

, ,

وی همچنین تاکید کرد: اسب گردان که در سال‌های گذشته در سطح شهر انجام می‌گرفت در سال جاری و در سطح شهر ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

,

 

,

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی مشگین شهر با اشاره به تحرکاتی که در منطقه وجود دارد گفت: هیئت امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی قبل از تجمع و آغاز مراسم عزاداری مساجد و اطراف آن را بررسی و بسته‌ها و خودروهای مشکوک سریعاً به نیروی انتظامی اطلاع رسانی کنند تا از بروز هر گونه حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آید.

,

 

,

وی تصریح کرد: در طول ایام محرم نذوران زیادی در هیئت‌ها توزیع می‌شود که باید قبل از توزیع آن افرادی که نذری می‌دهند شناسایی شود تا از توزیع مواد شیمیایی و مشکوک جلوگیری شود.

,

 

,

در این همایش حجت الاسلام محمدزاده نماینده دادستان شهرستان با ابراز گلایه‌مندی از حجم کشفیات مشروبات و مواد مخدر درشهرستان گفت: استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر در شهرستان مذهبی همچون مشکین‌شهر شایسته نیست لذا در طول ایام ماه محرم شور حسینی با شعور حسینی همراه شود تا در خروج  از ماه محرم حسینی باشیم.

,

, ,

وی تاکید کرد: دستجات عزاداری به خاطر اباعبدالله حسین (ع) برگزار می‌شود لذا باید در طول این ایام اتحاد بین شیعیان افزایش یابد و در صورت مشاهده اختلاف و درگیری که منجر به بر هم زدن نظم عمومی در شهرستان شود دادگستری به جد برخورد خواهد کرد.

,

 

,

میرعلی رحیمی زاد فرماندار مشگین‌شهر در این همایش با بیان اینکه اهداف ماه محرم رساندن پیام عاشورا به نسل‌های بعدی است گفت: عامل اصلی این مراسمات اداره تبلیغات اسلامی، هیئت امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی است که باید کارهای خود را به نحو احسن انجام دهند تا به انحراف کشیده نشود.

,

, ,

وی افزود: عاشورا به دنبال اصول و واجبات است که در روز عاشورا در مقابل تیرباران و در سخت‌ترین امام حسین (ع) نماز به پا داشت لذا مراسمات عزاداری نیز باید در زمان اذان تعطیل شود تا اهداف امام حسین (ع) دنبال شود.

,

 

,

امام جمعه لاهرود نیز در این مراسم با بیان اینکه اسلام و شیعان به شدت از طرف غرب مورد تهاجم قرار گرفته است گفت: غرب از هر ترفندی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند و در این ایام نیز با ایجاد شبه امام حسین (ع) یا امام حسین آمریکایی سعی در ترویج گناه در بین شیعیان و نسل جوان دارند تا اهداف خود را دنبال کنند.

,

, ,

وی افزود: غرب انواع محصولات و کالاهایی که منجر به تضعیف دین و ایمان شیعیان می‌شود به صورت رایگان در بین مردم توزیع می‌کند تا به مرور زمان ریشه اسلام را نابود کنند.

,

 

,

وی در پایان گفت: عزاداران حسینی باید اخلاص، شناخت داشته و عملگرا باشند چرا که فرهنگ عاشورایی متصل به مهدویت است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه