اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج مداحان استان زنجان:

حرکت عظیم مردمی پایتخت شور و شعور حسینی در دنیا خودنمایی می‌کند

حرکت عظیم مردمی پایتخت شور و شعور حسینی در دنیا خودنمایی می‌کند
رئیس سازمان بسیج مداحان استان زنجان با اشاره به عزاداری‌های مردم زنجان گفت: حرکت عظیم مردمی پایتخت شور و شعور حسینی در دنیا خودنمایی می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلیل محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برگزاری همایش مداحان، شاعران و مدیران هیئت‌های مذهبی استان زنجان اظهار کرد: این همایش در سالن همایشهای حسینیه اعظم زنجان با حضور حجت‌الاسلام میرشفیعی و استاد عینی‌فرد و با حضور 200 نفر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این همایش با موضوع بصیریت افزایی و معرفت‌افزایی بود، افزود: بسیج مداحان بعد از این نیز در برنامه‌های دهه محرم در کنار هیئت رزمندگان اسلام و سایر هیئت‌های مذهبی خواهد بود.

,

رئیس سازمان بسیج مداحان استان زنجان گفت: در راستای رسالتی که ما در بسیج مداحان داریم قرار دادن اشعار معرفتی و بصیرتی در اختیار مداحان اهل بیت(ع) یکی از برنامه‌های پیش بینی شده است و بعد از دهه محرم نیز آموزش مداحی را دنبال خواهیم کرد.

,

وی با بیان اینکه اشعاری هستند که امر به معروف را نیز در جامعه پیاده می‌کنند، ابراز کرد: در بحث عفاف و حجاب و ارتباط آن با واقعه عاشورا نیز شعرای ما اشعار خوبی دارند که ما سعی داریم این اشعار که به مباحث روز نیز می‌پردازند را در اختیار مداحان قرار دهیم.

,

محمدی با اشاره به اینکه آرمانهای شهدا، ولایتمداری و مدافعان حرم نیز در اشعار شاعران ما خودنمایی می‌کند، خاطرنشان کرد: اینها اشعار بصیرتی هستند، یعنی در عین حالی که به واقعه عاشورا می‌پردازد وقایع روز را نیز در خود می‌بیند.

,

وی بیان کرد: گره زدن وقایع امروز با واقعه عاشورا یکی از نکاتی است که مورد توجه بوده و می‌تواند در بصیرت‌افزایی موثر واقع شود.

,

رئیس سازمان بسیج مداحان استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب و فرمایشاتی که مراجع و مقام معظم رهبری هرساله دارند در بحث روشنگری مداحان اقدامات خوبی و موثری انجام شده است، اظهار کرد: اکنون به جرات می‌توان گفت که تعداد بسیار کمی خرافه‌خوانی را شاهد هستیم و ما برای این قشر بسیار کم نیز دوره‌های آموزش مداحی را زیر نظر اساتید بزرگ این حوزه برگزار می‌کنیم.

,

وی گفت: علاوه بر این ما کتابهای معتبری که نیاز است در اختیار مداحان قرار گیرد را تهیه و در اختیار مداحان قرار خواهیم داد، به فرض مثال مقتل جامع سیدالشهدا(ع)، شهادت نامه امام حسین آیت‌الله ری شهری، مقتل روایی امام حسین آیت‌الله طبسی و کتابهایی از آیت‌الله شوشتری از جمله این کتابها هستند.

,

محمدی با اشاره به عزاداری‌های پایتخت شور و شعور حسینی تصریح کرد: به لطف خداوند متعال خود این حرکت مردمی در سراسر علم خودنمایی کرده است اما ما نیز به جهت رسالتی که در خصوص معرفی عزاداری مردم زنجان داریم یکسری فیلم و تصاویری را سال گذشته آماده و به دفاتر بسیج مداحان تمام کشور ارسال کردیم تا در درجه نخست این عظمت به اطلاع مردم سایر استانها برسد و از طرفی به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

,

وی با بیان اینکه اکنون اثرات حرکت مردم زنجان را در سایر استانها نیز می‌بینیم، اظهار کرد: حرکت عظیم مردمی در حسینیه اعظم زنجان در سایر استانها جلوه کرده است و مشارکت مشترک هیئت‌های مذهبی را در سایر استانها می‌بینیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه