اخبار داغ

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

فرهنگ و هنر متعهد دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی است/ کارگروه‌های فرهنگی زنجان باید الگوی کشور شود

فرهنگ و هنر متعهد دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی است/ کارگروه‌های فرهنگی زنجان باید الگوی کشور شود
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: فرهنگ و هنر متعهد به دنبال این است که آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش داده و سرمایه‌های معنوی را ارتقا دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  موج رسا; سید محمدرضا موالی زاده در مراسم افتتاح چهارمین دوره کارگروه‌های "فرهنگ و هنر" و "فرهنگ و جامعه" در زنجان اظهار داشت: مباحث مربوط به فرهنگ و هنر از مباحث بسیار اساسی جامعه محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , موج رسا;, ,

وی با بیان اینکه فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری به معنای هوایی است که تنفس می‌کنیم،افزود: اگر لحظه‌ای از این هوا محروم شویم چه اتفاقی می‌افتد؟ فرهنگ نیز همین‌گونه است.

,

این مسئول داشتن دید منظومه‌ای و جامع‌نگر در مدیریت را یک اصل برشمرد و گفت: هر مجموعه مدیریتی که چنین دیدگاهی داشته باشد، می‌تواند بهتر و راحت‌تر کار کند.

,

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه نفس مشورت گرفتن نیز یک اصل اساسی و قرآنی است،خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه‌های "فرهنگ و هنر" و "فرهنگ و جامعه" همچون تشکیل پارلمان برای تصمیم گیری های تاثیرگذار است.

,

موالی زاده با اشاره به اینکه این کار اقدام ارزشمندی است که برای اولین بار در زنجان شاهد آن هستیم،خاطرنشان کرد: این روش باید در سایر استان‌ها نیز با الگو قرار گیرد.

,

وی خرد جمعی را یکی از نیازهای اساسی در کار جمعی عنوان کرد و افزود: باید بر روی فرهنگ در جامعه به ویژه فرهنگ اشتغال کار کرده و سخت‌کوشی را به سکه رایج جامعه تبدیل کنیم.

,

این مقام مسئول چاپ برخی کتاب‌های روانشناسی با مضمون "چگونه یک شبه میلیونر شویم" را موجب ایجاد انحراف در جامعه دانست و افزود: این کتاب‌ها سبب تضعیف روحیه کار در جامعه می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: زنگاری که بر روی فرهنگ جامعه در این خصوص نشسته را باید زدود و فرهنگ کار را در جامعه احیا کرد، یعنی کسانی که کار بیشتری انجام می‌دهند مورد احترام بیشتر واقع شوند.

,

موالی‌زاده با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم اقتصادمان درست شود باید فرهنگ جامعه را تقویت کنیم، ادامه داد: فرهنگ مصرف کالای ایرانی باید تقویت شود.

,

وی بیان داشت: در بخش تولید، سه نوع سرمایه اقتصادی،انسانی و سرمایه اجتماعی وجود دارد، اگر سرمایه اقتصادی و انسانی وجود داشته ولی سرمایه اجتماعی وجود نداشته باشد، اشخاص به هم اعتماد نداشته و نظم کاری حاکم نمی‌شود.

,

این مسئول ادامه داد: در چنین شرایطی در نتیجه کیفیت و کمیت تولید کاهش پیدا می‌کند ولی اگر سرمایه اجتماعی به اندازه کافی باشد و سرمایه اقتصادی و انسانی پایین باشد، با همین میزان سرمایه نیز می‌توان به هدف رسید.

,

وی نمونه این کار را پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: در آن علی‌رغم سرمایه اقتصادی و انسانی کم، به دلیل سرمایه اجتماعی بالا، مردم ایران به پیروزی رسیدند و در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادند.

,

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر لزوم توجه به سرمایه اجتماعی و معنوی در تولیدات فرهنگی و هنری اشاره کرد و ادامه داد: فرهنگ و هنر متعهد به دنبال این است که آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش داده و سرمایه‌های معنوی را ارتقا دهد.

,

وی فرهنگ را زیربنای همه امور دانست و گفت: این امر باید برای نسل جوان و  آینده‌سازان جامعه تبیین شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه