اخبار داغ

رییس محیط زیست فیروزکوه:

ورود به “ تنگه واشی ” و استفاده از آن دارای ضوابطی است

ورود به “ تنگه واشی ” و استفاده از آن دارای ضوابطی است
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: منطقه تنگه واشی به عنوان اثر طبیعی- ملی مصوب شده و ورود به این منطقه و استفاده از آن دارای ضوابطی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از دیمه نیوز؛ تنگه واشی یا تنگه ˈساواشیˈ مکانی تفریحی و توریستی است که در حدود ۱۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان فیروزکوه واقع است که با داشتن آب و هوای مناسب در تابستان ها، میزبان جمعیت کثیری از مسافران و گردشگران می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, دیمه نیوز؛,

مناظر زیبا و آب و هوای خوب، تنها بخشی از جذابیت های تنگه واشی است و شاید یکی از جذابترین بخش های سفر به تنگه واشی حرکت در رودخانه ای است که در بین یک دره سنگی قرار دارد.

,

تنگه واشی علاوه بر طبیعت زیبا، دارای آثار باستانی نیز می باشد که یکی از سه کتبیه معروف دوره قاجار در این تنگه واقع شده است.

,

“رضا کرمی” رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه  در گفت وگو با دیمه نیوز در این زمینه اظهارکرد: ورود و توقف در زون های حساس و اقامت شبانه بدون مجوز در این منطقه ممنوع است.

,

وی بیان کرد: آلوده کردن رودخانه و تخلیه زباله در این منطقه ممنوع بوده و گردشگران موظف به جمع آوری و انتقال زباله به خارج از آن هستند.

,

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه هشدار داد: از بین بردن رستنی ها، تخریب و تصرف و هر گونه فعالیت غیرمجاز در منطقه ممنوع است.

,

وی افزود: هر گونه تغییر کاربری در اراضی تنگه واشی ممنوع بوده و مستلزم اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست است.

,

کرمی ادامه داد:متاسفانه شاهد انجام چند مورد ساخت و ساز غیرمجاز (از جمله آلاچیق) در حریم رودخانه “واشی” هستیم که در این زمینه به سازندگان بنا اخطار داده شد.

,

کرمی اضافه کرد: از بخشداری مرکزی و دهیاری روستای “جلیزجند” (واقع در نزدیکی تنگه واشی) می خواهیم نسبت به صدور هر گونه مجوز ساخت خودداری کنند و در غیر این صورت با هماهنگی مراجع قضایی با متخلفان به شدت برخورد می شود.

,

وی با اشاره به اینکه حمل هر نوع سلاح و ادوات شکار و صید در تنگه واشی ممنوع است، تصریح کرد: رعایت تمامی ضوابط و مقررات زیست محیطی حاکم بر آثار طبیعی- ملی در داخل منطقه تنگه واشی الزامی است.

,

گزارش دیمه نیوز حاکی است؛ به استناد مصوبه شماره ۱۴۹۱۱۰/۴۵۳۶۳ مورخ سوم مهرماه سال ۸۹ هیأت محترم وزیران، منطقه تنگه واشی به عنوان اثر طبیعی- ملی مصوب شد.

,

بر این اساس و مطابق قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست، ورود به این منطقه و استفاده از آن دارای ضوابطی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه