اخبار داغ

حجت الاسلام اکرمی در گفت و گوی مشروح با دانا:

سخنان امثال حجاریان و پورنجاتی مفید نیست/نباید دائم به صورت طلبکارانه با دولت برخورد کنیم

سخنان امثال حجاریان و پورنجاتی مفید نیست/نباید دائم به صورت طلبکارانه با دولت برخورد کنیم
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: منتقدان و برخی نماینگان باید خودشان را به جای دولت بگذارند و ببینند اگر جای دولت بودند چگونه عمل می‌کردند.! در مجموع به نظر می‌رسد بهتراست مجلس عینی تر و واقعی تر برخورد کند.
[

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا در خصوص مسئله فرهنگ و وظایف دستگاه های مرتبط با این حوزه اظهار داشت: به نظر من در موضوع فرهنگ باید به سه مورد اشاره کرد که یک از آن ها این است که فرهنگ مسئله فرانهادی و متعلق به کل نظام است نه قوه خاصی.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی با اشاره به اینکه فرهنگ یک معنای عام دارد و خیلی مسائل را در زیر پروبالش می‌گیرد، ادامه داد: نکته دیگر این است که ما باید فرهنگ را از خود خانواده ها شروع کنیم. خانه و خانواده خوابگاه نیست و پدر و مادر فقط وظیفه تامین پوشاک و خوراک ندارد؛ بلکه خانواده نقش مهم و تاثیر گذاری در جامعه دارد و ما باید خانواده ها را درگیر این مسئله کنیم چرا که اگر فرد در خانواده به طور صحیح در خانواده تربیت شود قطعا در دیگر مسائل و بخش های جامعه نیز درست عمل خواهد کرد.

, وی با اشاره به اینکه فرهنگ یک معنای عام دارد و خیلی مسائل را در زیر پروبالش می‌گیرد، ادامه داد: نکته دیگر این است که ما باید فرهنگ را از خود خانواده ها شروع کنیم. خانه و خانواده خوابگاه نیست و پدر و مادر فقط وظیفه تامین پوشاک و خوراک ندارد؛ بلکه خانواده نقش مهم و تاثیر گذاری در جامعه دارد و ما باید خانواده ها را درگیر این مسئله کنیم چرا که اگر فرد در خانواده به طور صحیح در خانواده تربیت شود قطعا در دیگر مسائل و بخش های جامعه نیز درست عمل خواهد کرد.,

** بعد از انقلاب در حوزه فرهنگ تلاش جدی نشده

, ** بعد از انقلاب در حوزه فرهنگ تلاش جدی نشده, ** بعد از انقلاب در حوزه فرهنگ تلاش جدی نشده,

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: مطلب سوم اینست که متاسفانه بعد از انقلاب علی رغم تاکیدات امام راحل و رهبری معظم انقلاب تلاش جدی در هیچ دولتی صورت نگرفت. مشکلات روزمره، جنگ،مسئله سازندگی، ترور و ... مانع شد که مسئله فرهنگ به طور جدی مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

, متاسفانه بعد از انقلاب علی رغم تاکیدات امام راحل و رهبری معظم انقلاب تلاش جدی در هیچ دولتی صورت نگرفت,

حجت الاسلام اکرمی همچنین با اشاره به شعار سال گفت: متاسفانه با گذشت 5 ماه از سال هنوز هم اقدام جدی در زمینه تحقق شعار سال انجام نشده است . ناهماهنگی در بین برخی دستگاه ها و انداختن مسئولیت بر گردن افراد دیگر باعث شده که تا این لحظه اقدام در خوری انجام نشود. 

, متاسفانه با گذشت 5 ماه از سال هنوز هم اقدام جدی در زمینه تحقق شعار سال انجام نشده است . ناهماهنگی در بین برخی دستگاه ها و انداختن مسئولیت بر گردن افراد دیگر باعث شده که تا این لحظه اقدام در خوری انجام نشود. ,

وی افزود: مطبوعات، صدا وسیما، منبرهای نمازجمعه، مساجد و همه و همه باید با هم دست به دست بدهند و بر اساس منویات رهبری به فرهنگ توجه کنند.

,

 

,

** مسئله استفاده از ماهواره را 100 درصد خلاف قانون می‌دانیم

, ** مسئله استفاده از ماهواره را 100 درصد خلاف قانون می‌دانیم, مسئله استفاده از ماهواره را 100 درصد خلاف قانون می‌دانیم,

حجت الاسلام اکرمی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مسئله ماهواره ها و فیلترینگ تصریح کرد: من مسئله استفاده از ماهواره را 100 درصد خلاف قانون می‌دانیم ولی متاسفانه کار عملی بر روی آن انجام نشده است. ماهواره برخانواده ها تاثیر بسیار بدی گذاشته و حرمت های بین اعضای خانواده را به سرعت می‌شکند و به بد حجابی و بی حجابی بسیار دامن زده و هیچ برخوردی هم با ان نمی‌شود.

, من مسئله استفاده از ماهواره را 100 درصد خلاف قانون می‌دانیم ولی متاسفانه کار عملی بر روی آن انجام نشده است. ماهواره برخانواده ها تاثیر بسیار بدی گذاشته و حرمت های بین اعضای خانواده را به سرعت می‌شکند و به بد حجابی و بی حجابی بسیار دامن زده و هیچ برخوردی هم با ان نمی‌شود.,

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: هیچ کس نمی خواهد خودش را درگیر مسئله فرهنگ و عفاف و حجاب کند؛ درقانون عفاف و حجاب که سال 84 به وزیر ارشاد و وزیر کشور ابلاغ شد 20 دستگاه مسئول پیگیری‌های لازم هستند ولی متاسفانه اراده جدی در این خصوص تاکنون وجود نداشته است.

, هیچ کس نمی خواهد خودش را درگیر مسئله فرهنگ و عفاف و حجاب کند؛ درقانون عفاف و حجاب که سال 84 به وزیر ارشاد و وزیر کشور ابلاغ شد 20 دستگاه مسئول پیگیری‌های لازم هستند ولی متاسفانه اراده جدی در این خصوص تاکنون وجود نداشته است.,

 

,

** عملکرد مجلس با دولت معمولی است

, ** عملکرد مجلس با دولت معمولی است, ** عملکرد مجلس با دولت معمولی است,

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی در خصوص روابط دولت و مجلس و نوع برخورد مجلس در قبال دولت مردان بیان داشت: عملکرد مجلس با دولت معمولی و خوب بوده است. مجلس متشکل از 290 انسان است که هرکدام در تفکرات خودشان مستقل از دیگری هستند و نظرهای متفاوت دارند چرا که سلیقه هر فرد متفاوت است.

, رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی در خصوص روابط دولت و مجلس و نوع برخورد مجلس در قبال دولت مردان بیان داشت: عملکرد مجلس با دولت معمولی و خوب بوده است. مجلس متشکل از 290 انسان است که هرکدام در تفکرات خودشان مستقل از دیگری هستند و نظرهای متفاوت دارند چرا که سلیقه هر فرد متفاوت است.,

وی افزود:‌ البته روابط بین دولت و مجلس نوساناتی دارد که این هم قابل قبول و امری معمول است اما به طور کلی روابط دولت و مجلس معمولی و عالی است.

,

حجت الاسلام اکرمی خاطرنشان کرد:‌ مجلس و دولت جدید هستند و لذا تا با هم تطبیق پیدا کنند زمان لازم است اما برخی تذکرات و سوالات به حق ناصحیح است. نمایندگان مطلع وضع دولت در خصوص اقتصاد هستند و بعضا حقوق کارمندان عقب می‌افتد و لذا بعضی برخوردها در این مورد بجا نیست.

,

 

,

**منتقدان خودشان را جای دولت بگذارند

, **منتقدان خودشان را جای دولت بگذارند, **منتقدان خودشان را جای دولت بگذارند,

وی اضافه کرد: منتقدان و برخی نماینگان باید خودشان را به جای دولت بگذارند و ببینند اگر جای دولت بودند چگونه عمل می‌کردند! در مجموع به نظر می‌رسد بهتراست مجلس عینی تر و واقعی تر برخورد کند.

, منتقدان و برخی نماینگان باید خودشان را به جای دولت بگذارند و ببینند اگر جای دولت بودند چگونه عمل می‌کردند! در مجموع به نظر می‌رسد بهتراست مجلس عینی تر و واقعی تر برخورد کند., منتقدان و برخی نماینگان باید خودشان را به جای دولت بگذارند و ببینند اگر جای دولت بودند چگونه عمل می‌کردند! در مجموع به نظر می‌رسد بهتراست مجلس عینی تر و واقعی تر برخورد کند.,

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به اظهارات برخی تندروهای اصلاح طلب و همچنین ایجاد فشار به دولت برای سهم خواهی، گفت: برخی اظهارات آقایان حجاریان، پورنجاتی و .. و البته برخی افراد هم در طرف مقابل برای جامعه ما مفید نیست.ما نباید دائم به صورت طلبکارانه با دولت برخورد کنیم.

, رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به اظهارات برخی تندروهای اصلاح طلب و همچنین ایجاد فشار به دولت برای سهم خواهی، گفت: برخی اظهارات آقایان حجاریان، پورنجاتی و .. و البته برخی افراد هم در طرف مقابل برای جامعه ما مفید نیست.ما نباید دائم به صورت طلبکارانه با دولت برخورد کنیم.,

اکرمی خاطرنشان کرد: ما باید به قانون آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند" پایبند باشیم؛ اگر کسی به تشکیلاتی نقد دارد باید ابتدا خودش را جای آن مسئولان قرار دهد و بعداً توقع داشته باشد که مطالباتش قابل محقق شدن است یا نه!

,

وی در پایان با اشاره به انتقادات برخی افراد به عملکرد دولت در حوزه های مختلف و روحیه نقد پذیری دولت خاطرنشان کرد: نقدی آگاهانه، خیرخواهانه و همراه با پیشنهاد معقول مورد قبول است و فرقی نمی کند که اصولگرا، اصلاح طلب و یا حتی رادیکال آن را عنوان کند.

, نقدی آگاهانه، خیرخواهانه و همراه با پیشنهاد معقول مورد قبول است و فرقی نمی کند که اصولگرا، اصلاح طلب و یا حتی رادیکال آن را عنوان کند.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه