اخبار داغ

امام جمعه اصفهان:

شهید حُججی ها ثمره تربیت دینی هستند/ ساده لوحی است بگوییم جنگ سوریه ربطی به ما ندارد

شهید حُججی ها ثمره تربیت دینی هستند/ ساده لوحی است بگوییم جنگ سوریه ربطی به ما ندارد
امام جمعه اصفهان، با بیان اینکه ما باید روحیه شهادت و شهادت طلبی را در جامعه زنده نگه داریم، تصریح کرد: امثال شهید حججی ها ثمره تربیت دینی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار فرماندهان و معاونان دانشکده افسری امیرالمؤمنین (ع) با اشاره به قرارداشتن در ایام محرم و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: پیروزی در دفاع مقدس و دستاوردهای مهم کشور در این دوران به دلیل زنده نگه داشتن عزاداری های محرم اتفاق افتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ما باید روحیه شهادت و شهادت طلبی را در جامعه زنده نگه داریم، تصریح کرد: امثال شهید حججی ها ثمره تربیت دینی هستند.

,

وی با بیان اینکه باید اجازه داد مردم در آزای کامل شبهات خود را مطرح کرده و سپس به آن ها پاسخ داده شود، تصریح کرد: آموختن فنون رزمی و نظامی به افسران امری ضروری است، لیکن آنچه نیروهای نظامی ایران را از نظامیان جهان متمایز می کند، ایمان و اعتقاد آنها است.

,

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سختی های دوران دفاع مقدس، گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی هیچ یک از بسیجیان ما دوره های نظامی را نگذرانده بودند و از نظر تجهیزات نیز مشکلات فراوانی داشتیم اما ایمان و اعتقاد رزمندگان موجب عقب راندن دشمن شد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری، به جایگاه رفیع نیروهای نظامی در کشور اشاره و در تأیید آن به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) استناد کرد و گفت: حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند سربازان، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و راه امنیّت اند و کار مردم، جز به آنان استوار نمی شود.

,

وی با اشاره به تلاش های استکبار جهانی برای فشار  بر روی ایران، ادامه داد: استکبار جهانی جنگ افغانستان را برای نزدیکی با ایران به راه انداخت و امروز این پذیرفته نیست که جنگ سوریه به ما ربطی ندارد و این یک تعبیر ساده لوحانه از اوضاع منطقه است.

,

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: به فرض اینکه جنگ در سوریه ربطی به ایران هم نداشته باشد، ما به استناد این آیه که می فرماید «اگر دو طایفه از مؤمنان با هم بجنگند میان آن دو را اصلاح دهید و اگر یکى از آن دو بر دیگرى تعدى کرد با آن که تعدى مى ‏کند بجنگید تا به فرمان خدا بازگردد پس اگر باز گشت میان آنها را دادگرانه سازش دهید و عدالت کنید» موظف به دفاع از مظلوم هستیم

,

وی خطاب به کسانی که به غرب و شرق دل بسته اند، گفت: بر طبق آیه 120 سوره آل عمران اگر به شما خیر و نیکی برسد آنها را بد حال می کند و اگر بدی و ناخوشی برسد آنها بدان شاد می شوند و اگر صبر کنید و پروا پیشه کنید نیرنگ آنها هیچ زیانی به شما نمی رساند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه