اخبار داغ

طی یک اقدام غیرمنتظره:

خادمی استعفا داد/ سردرگمی اصلاح طلبان برای انتخاب گزینه جدید مدیریت

خادمی استعفا داد/ سردرگمی اصلاح طلبان برای انتخاب گزینه جدید مدیریت
موسی خادمی مدیر آموزش و پرورش رودان، طی یک اقدام غیرمنتظره از سکان مدیریت آموزش و پرورش رودان استعفا داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه خبری هرمز از رودان، موسی خادمی که بیش از سه سال و از اسفندماه 1390 سکان عالیترین نهاد تربیتی و آموزشی در شهرستان رودان را در دست داشت، طی یک اقدام غیر منتظره از سمت خود استعفا داد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, هرمز,

 

,

موسی خادمی در مورد دلایل استعفایش به خبرنگار هرمز گفت: علت این استعفا این بود که به نحوی دست مدیران استان برای انتخاب مدیر جدید باز باشد.

,

 

,

وی افزود: با مطرح شدن برخی گزینه ها برای ریاست آموزش و پرورش رودان، استعفای خود را به طور شفاهی در اسفند ماه امسال و به صورت کتبی دو هفته پیش تقدیم مدیر کل کردم.

,

 

,

خادمی با بیان اینکه برخی افراد حاضر در مجموعه آموزش و پرورش رودان با طرح این بحث که بنده با جدیتی که حتی در زمان کنونی در کار دارم تا سه سال آینده هم خیال دل کندن از ریاست را ندارم، تصریح کرد: اگر بنده حتی در زمان کنونی که بحث جا به جایی مدیران آموزش و پرورش رونق گرفته، باز هم کار را با جدیت دنبال می کنم به این خاطر است که اگر در آینده ای نزدیک یا دور خادمی در رأس کار نبود، نابسامانی ها را به گردن من نیندازند و تا ساعت پایانی مسئولیت خودم دز این سمت، تمامی تلاش خود را برای بهبود وضعیت آموزشی و تربیتی این شهرستان به کار خواهم بست.

,

 

,

وی همچنین به دیدار چند روز پیش خود با احمد محمودی فرماندار رودان اشاره کرد و گفت: فرماندار هیچ گونه نارضایتی از عملکرد آموزش و پرورش نداشت.

,

 

,

مدیر آموزش و پرورش رودان گفت: 15 سال است در سیستم اداری آموزش و پرورش مشغول به خدمت بوده ام و تلاش کردم طی مدت سه سال مدیریت خود تحول خوبی را در حوزه آموزشی و تربیتی ایجاد کنم که این امر نیز به مدد همکاری خوب و قابل تحسین معاونان، مدیران مدارس و معلمان زحمتکش محقق شد و در حال حاضر رودان در تمامی شاخص ها دارای رتبه اول تا سوم است.

,

 

,

خادمی اظهار کرد: بیشترین تلاشم این بود که از افراد تندروی سیاسی دوری کنم و آرامش را در مجموعه آموزش و پرورش حاکم کنم که بحمدلله این امر نیز محقق شد و توانستیم با همیاری این مجموعه قوی کارها را بهتر پیش ببریم.

,

 

,

توجه ویژه به دانش آموزان مقطع ابتدایی و برگزاری جشنواره های متعدد علمی، فرهنگی و ورزشی بخشی از کارنامه خوب خادمی است که در دوران مدیریتی کمتر مدیری در مجموعه آموزش و پرورش رودان شاهد چنین جهشی پرشتاب بوده ایم.

,

 

,

هوشمندسازی تمامی مدارس مقطع ابتدایی شهرستان، رشد میزان قبولی در کنکور به خصوص در رشته های پزشکی و دانشگاه های روزانه دولتی، ساماندهی نیروی انسانی،تجلیل از برگزیدگان علمی مقاطع مختلف، راه اندازی اتحادیه انجمن اسلامی دانش اموزی مدارس، جشنواره رباتیک، جشنواره پرواز پالاگلایدر، جشنواره غذای سالم و جشنواره های متعدد در رشته های مختلف فرهنگی و ورزشی قسمتی از مهمترین فعالیت های دوران مدیریتی خادمی است که برگزاری آن ها علاوه بر کسب برخی عناوین استانی و کشوری، به اذعان بسیاری از کارشناسان در افزایش توانمندی دانش اموزان، کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورش خلاقیت و تفکر به ویژه در دوره ابتدایی که به عنوان یک مقطع پایه شناخته می شود، تأثیر بسزایی داشته است.

,

 

,

به گزارش هرمز، بخش عمده ای از دوران مدیریتی خادمی در زمانی سپری شد که کشور با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می کرد؛ وی در طی این مدت که اموزش و پرورش نیز از حلقه فشار تحریم بی نصیب نبود، توانست با بهره گیری از کمک مجموعه همکاران خود در رودان و مدیریت صحیح منابع و هزینه ها برخی از پروژه ها را به اتمام برساند که از آن جمله می توان به تحقق آرزوی دیرینه مردم بخش جغین اشاره کرد که پس از 25 سال، ساختمان نمایندگی آموزش و پرورش این بخش به بهره برداری رسید؛ این در حالی بود که بسیاری از ادارات و سازمان ها پروژه ها را تعطیل کرده بودند و تحریم برای برخی مسئولان بهانه ای شده بود برای شانه خالی کردن از مسئولیت.

, هرمز,

 

,

خادمی پیش از این به عنوان کارشناس تربیت معلم، کارشناس برنامه ریزی آموزشی، کارشناس بسیج دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، معاون تربیت بدنی و پرورشی آموزش و پرورش بندرخمیر و رئیس اداره تعاون و رفاه فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان فعالیت داشته است که در طول سه سال خدمت خود به عنوان مدیر آموزش و پرورش رودان توانست تحول بسیار خوبی را در حوزه های مختلف رقم بزند.

,

 

,

گزینه های روی میز اصلاحات فاقد سوابق ارزشمند و قابل استناد

,

با استعفای خادمی تحرکات جبهه اصلاح طلب در رودان که پیش از این اقدام شروع شده بود، روند جدی تری به خود گرفت و موجب سرگردانی اصلاح طلبان برای انتخاب مدیر آموزش و پرورش جدید شده است.

,

 

,

شنیده ها حاکی از این است که اصلاح طلبان، به دنیال روی کار آوردن نادر صفایی که اکنون نیز به عنوان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش رودان فعالیت دارد بودند که با اذعان صفایی به ماندن برخی از معاونان و مجموعه اداری در صورت انتصاب وی به این سمت و پافشاری جبهه اصلاح طلب جا به جایی همه معاونان و سمت های کلیدی آموزش و پرورش، گویا صفایی به این پیشنهاد جواب منفی داده است.

,

 

,

احمد رحیمی دیگر گزینه مدیریت آموزش و پرورش رودان است که سابقه ای جز تدریس در مجموعه آموزش و پرورش ندارد؛ رحیمی مشغول به تدریس درس زبان انگلیسی است.

,


عیسی رخ سفید مدیر منطقه آموزش و پرورش منطقه شهاب نیز بر اساس برخی شنیده ها یکی از گزینه ها برای تصدی این مسئولیت است که حضور وی گویا منتفی شده است.

,
,


اما محمد جعفر زمانی اصلی ترین گزینه پیشنهادی اصلاح طلبان است که سرسختانه به دنبال این هستند که وی را به جای خادمی روی کار بیاورند.

,
,


زمانی هم اکنون در مدرسه ایثارگران رودان مشغول به تدریس است و او نیز به مانند رحیمی سوابق چندان مهم و درخشان در مجموعه آموزش و پرورش ندارد.

,
,

 

,

بی شک با وجود افراد توانمند، آن هم در شهرستانی که به نوعی صادرکننده نیروی انسانی توانمند و متعهد به دیگر نقاط استان محسوب می شود، عزل و نصب سیاسی تهدیدی بسیار خطرناک و به نوعی نادیده گرفتن حقوق مردمی است که با وجود افراد خبره در شهرشان، مجبورند مدیری را بر رأس آموزش و پرورش ببینند که فاقد تجربه مدیریتی است.

,

 

,

از سویی این سئوال نیز مطرح می شود که دولت تدبیر و امید که داعیه عدم وابستگی به جناحی خاص را دارد، آیا در عمل هم آن را اثبات کرده است؟ و اینکه چرا گزینه های حامیان جبهه اصلاحات طی یکسال اخیر به نوعی گزینه های اصلی مدیران کل استان برای انتصاب در مناصب مدیریتی شهرستان ها و معاونت ها هستند؟

,

 

,

شکی نیست که افراد افراطی در هر دو جبهه اصلاح طلب و اصولگرا نزد مردم مقبولیت چندانی ندارند اما رویکرد عملی دولت تدبیر و امید به ویژه در استان هرمزگان گویا به دنبال این است که مدیران اصولگرا را به عنوان افراطی معرفی کند، اگر اینگونه نیست پس چرا باید مدیرانی که بیشترین خدمت را در طی چند سال اخیر کرده اند با فشار حامیان جبهه اصلاح طلب که به نوعی افراطیون این طیف نیز محسوب می شوند، مجبور به استعفا شوند؟

,

 

,

در هر صورت پر واضح است که سیاست بازی و سیاست زدگی دو پدیده ای منفور و بدور از عقلانیت است و هم رهبر معظم انقلاب(مدظله) و هم رییس جمهور محترم بر این نکته تأکید دارند و استان هرمزگان نیز تافته جدابافته نیست که مدیران ارشد استان بخواهند بر اساس خواست خود حرکت کنند و باید با پیروی از یک مشی واحد که همان میانه روی است، هرمزگان را به سوی پیشرفت در عرصه های مختلف رهنمون کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه