اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با دانا تشریح کرد؛

اقداماتی که کشورهای منطقه می‌توانند برای مقابله با "اسرائیل جدید" انجام دهند/ دولت‌های منطقه باید متن پیش‌نویس قطعنامه‌های محکومیت برهم زدن تمامیت ارضی عراق را آماده کنند

اقداماتی که کشورهای منطقه می‌توانند برای مقابله با "اسرائیل جدید" انجام دهند/ دولت‌های منطقه باید متن پیش‌نویس قطعنامه‌های محکومیت برهم زدن تمامیت ارضی عراق را آماده کنند
سید جعفر قنادباشی گفت: همه‌ی کشورهای منطقه باید همکاری خود با دولت عراق را برای حفظ تمامیت ارضی گسترش دهند.
[

سید جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم اقدام واحد در مقابل تشکیل "اسرائیل جدید" در منطقه اظهار داشت: کشورهای منقطه در راستای اقدام واحد علیه تشکیل "اسرائیل جدید" باید سلسله اقداماتی را انجام دهند و در گام اول همه‌ی کشورهای منطقه باید همکاری خود با دولت عراق را برای حفظ تمامیت ارضی گسترش دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: حفظ تمامیت ارضی کشورها مسئله‌ای است که در منشور سازمان ملل متحد مطرح شده و کشورها موظف هستند که به یکدیگر در این راستا کمک کنند، لذا این کار باید جزو برنامه راهبردی ایران، ترکیه و سوریه باشد تا عراق بتواند تمامیت ارضی خود را حفظ کند.

,

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: سه کشور ایران، ترکیه و سوریه باید با یکدیگر متحد شوند تا هر کمکی که دولت عراق برای حفظ تمامیت ارضی نیاز داشت به او برسانند، چرا که این مسئله یک اصل بین المللی است همه‌ی کشورها در این راستا به یکدیگر کمک می‌کنند.

,

قنادباشی ادامه داد: دومین گامی که کشورهای منطقه باید انجام دهند "روشنگری" است؛ دولت‌ها باید دیپلماسی عمومی خود را با ساخت فیلم و نمایش و تقویت برنامه‌های کُرد زبان فعال کنند و این پیام را به ملت کُرد برسانند که تشکیل اقلیم کردستان مستقل به زیان آن‌ها است و سرنوشت آن‌ها را به اسرائیلی‌ها پیوند می‌زند.

,

وی عنوان کرد: تشکیل این اقلیم همچنین سایر اقوام را تحریک می‌کند که علیه آن‌ها دست به اقدامات مختلف نظامی بزنند و تا مدت‌ها امنیت اقلیم کردستان را خطر مواجه می‌کند.

,

کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: آمادگی و حفظ توانمندی‌های همه جانبه تبلیغاتی، سیاسی، اقتصادی و نظامی برای مقابله در مراحل بعدی است و این می‌تواند ضمانتی باشد برای حفظ تمامیت ارضی عراق و البته در این میان روابط اقتصادی مشترک برای جلوگیری از پیاده‌سازی طرح‌های رژیم صهیونیستی در منطقه بسیار حائز اهمیت است.

,

قنادباشی گفت: دولت‌های منطقه باید متن پیش‌نویس قطعنامه‌های محکومیت این اقدام را آماده کنند و ضمن حمایت از یکدیگر این مسئله را در محافل بین المللی هم مطرح کنند و یکی از این سه کشور با درخواست برگزاری کنفراس فوق‌العاده باید زمینه‌های محکومیت این همه‌پرسی را فراهم کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه