اخبار داغ

سردار مومنی خبر داد:

افزایش 14 درصدی حجم سفرها در عید فطر نسبت به ایام نوروز

افزایش 14 درصدی حجم سفرها در عید فطر نسبت به ایام نوروز
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در روز عید سعید فطر حجم سفرها 14 درصد نسبت به ایام نوروز بیشتر شده و استانهای مازندران، گیلان، قم، فارس و خراسان رضوی بیشترین حجم تردد را به خودشان اختصاص دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا سردار اسکندر مومنی عصر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استانی با اعلام خبر فوق افزود: بر اساس آمارها در تابستان سال گذشته 11هزار خودرو از گلستان تردد کردند که این آمار مسئولیت مدیران استانی را چند برابر می کند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی ضمن ابراز نگرانی از آمار بالای تصادفات موتور سواران در استان، گفت: 70درصد تصادفات استان مربوط به موتورسیکلت سواران است درحالی که این آمار در کشور 43درصد است و این زنگ خطری برای مسئولین استانی به شمار می رود.

,

وی با بیان اینکه یکی از مولفه هایی که به عنوان کاهش تلفات جاده ای می تواند موثر باشد موضوع جداسازی جاده ها است، افزود: با جداسازی جاده میزان تصادفات و تلفات جاده ای به حداقل ممکن خواهد رسید.

,

سردار مومنی در توضیح وضیعیت ترافیک محورهای شمالی کشور کفت: در حال حاضر محورهای شمالی کشور منتهی به تهران به ویژه مسیر چالوس به تهران از بار ترافیکی سنگین تری برخوردار است.

,

وی با اشاره به این نکته که در مجموع ترافیک در اکثر راههای کشور پرحجم اما روان است، افزود: ترافیک این محورها نسبت به دو روز گذشته آرامتر شده و نشان می دهد که برخی از هموطنانمان بازگشت به زادگاهشان را آغاز کردند.

,

به گفته رئیس پلیس راهوارناجا ، در چند روز گذشته جاده های کشور یکی از پرحجم ترین بی سابقه ترین ترددهای جاده ای را تجربه گکرده است

,

وی اضافه کرد: در روز عید سعید فطر حجم سفرها 14 درصد نسبت به ایام نوروز بیشتر شده و استانهای مازندران، گیلان، قم، فارس و خراسان رضوی بیشترین حجم تردد را به خودشان اختصاص دادند.

,

سردار مومنی با بیان اینکه20 درصد ترددهای جاده ای در استانها البرز و مازندران بوده، تصریح کرد: حجم بی سابقه ای به سفر آمدند و همین موج می خواهند به زادگاهشان بازگردند بنابراین نیاز است این ترافیک را با همراهی دستگاهای امدادی و خدماتی و پلیس مدیریت کنیم.

,

وی با بیان اینکه تمهیدات ویژه ای را برای این دور از سفرها پیش بینی کرده ایم، افزود: جاده های منتهی به تهران از سمت شمال و برخی از کلان شهرها را یک طرفه کردیم همچنین مسیر هراز و جاده چالوس را چند ساعت زودتر از روال عادی یک طرفه است.

,

این مسئول یادآور شد: روز جمعه از ساعت 11.30 مسیرچالوس به تهران یکطرفه می شودو ساعت 11 از سمت آب عصر به سمت تهران یک طرفه است بنابراین از ساعت 8 صبح روز جمعه از کرج به سمت تهران تردد ممنون است و ساعت 9 صبح مسیر رودهند به سمت آمل یک طرفه خواهد بود.

,

وی در توصیه به مسافران گفت: علی رقم این تمهیداتی که پیش بینی شده خواهشمان از مسافران این است تا سفر خود را توزیع کنند و از بعد از ظهر پنجشنبه به مقصد خود حرکت کنند و در صورتی که برایشان مقدور است مسافرات خود را به روز شنبه موکول کنند تا سفری با ترافیک کمتر داشته باشند.

,

رئیس پلیس راهوارناجا در خاتمه توزیع سفر، مدیریت سفر و گذشت و صبوری در سفر را 3 عامل اصلی برای رانندگی ایمن دانست و افزود: امیدواریم مسافران با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی سفری ایمن را تجربه کنند.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه