اخبار داغ

اظهارات متناقض مسئولان دانشگاه یاسوج در تامین سرویس دانشجویان؛

7000 دانشجوی دانشگاه یاسوج همچنان بلاتکلیف و در انتظار سرویس/ نامه دانشگاه یاسوج افشا شد+تصویر

7000 دانشجوی دانشگاه یاسوج همچنان بلاتکلیف و در انتظار سرویس/ نامه دانشگاه یاسوج افشا شد+تصویر
مدیر حمل و نقل و بار مسافر شهرداری یاسوج به اظهارات مسئولان دانشگاه یاسوج مبنی بر همکاری نکردن این نهاد برای تامین سرویس حمل و نقل دانشجویان واکنش نشان داد و با ارسال مستنداتی این اظهارات را تکذیب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس سجاد بهرامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صبح زاگرس در جواب مسئولان دانشگاه یاسوج مبنی بر نبود ناوگان عمومی و همکاری نکردن شهرداری یاسوج برای جابجایی دانشجویان دانشگاه دولتی یاسوج گفت: درخواست امسال دانشگاه برای جابجایی 6 هزار دانشجو 4 دستگاه اتوبوس بوده و این در صورتی است که در سال گذشته 8 دستگاه اتوبوس و در سال 94 نیز 12دستگاه اتوبوس بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی با بیان اینکه نمی توان با 4 دستگاه اتوبوس 6 هزار دانشجو را جابجا کرد، گفت: براساس قانون و عرف وظیفه حمل و نقل دانشجویان با مدیریت دانشگاه است نه با شهرداری و تنها شهرداری به عنوان یک کمک کار در بحث خصوصی می تواند کمک کند.

,

مدیر حمل و نقل و بار مسافر شهرداری یاسوج ابراز کرد: بر اساس معیارها برای هر دستگاه اتوبوس ناوگان عمومی شهرداری باید ماهی دو میلیون 600 هزار تومان حقوق راننده و بیش از هفت میلیون 800 تومان استهلاک در زمینه سوخت و دیگر موضوعات هزینه کند و این در صورتی است که مبلغ قرار داد ما برای هر ماه با دانشگاه یاسوج چیزی در حدود 6میلیون 600 هزارتومان است .

,

بهرامی با تأکید بر اینکه این نهاد برای هر دستگاه اتوبوس در زمینه سوخت،لاستیک، باطری و دیگر استهلاک ماهی 10میلیون تومان هزینه می کند،بیان داشت: برمبنای تصمیم شورای تأمین دانشجویی، مصوب شده که برای هر دستگاه اتوبوس 6 میلیون و 600  هزار تومان هزینه به اتوبوس های این نهاد تعلق گیرد که این به معنای ضرر برای ماست.

,

وی ادامه داد: اصل حرف ما بر این است که نمی توان با 4 دستگاه اتوبوس روزانه 6 هزار دانشجو را جابجا کرد و با توجه به شیب و توپوگرافی دانشگاه و  فشار بر روی اتوبوس ناوبری و جابجایی این تعداد دانشجو این موضوع به هیچ وجه مقدور نیست.

,

مدیر حمل و نقل و بار مسافر شهرداری یاسوج با اشاره به این موضوع که این نهاد با دیگر دانشگاه های شهر یاسوج قرارداد دارد و فقط دانشگاه یاسوج از زیر این بار شانی خالی می کند، بیان داشت: اتوبوس ناوگان عمومی به واسطه خصوصی شدن مربوط به اشخاص است و نمی توان در آن دخل و خرجی داشت، پس نباید دانشگاه توپش را به زمین ناوگان شهرداری یاسوج بیندازد.

,

بهرامی به ناوگان عمومی شهرداری نیز اشاره داشت و گفت: ناوگان عمومی از فلکه جهاد در ورودی شهر تا منطقه سرآبتاوه و همچنین تا خود زیرتل ناوگان عمومی دارد و خود دانشگاه خواهان تعلق گرفتن اتوبوس به این دانشگاه شده است.

,

وی با بیان اینکه جابجایی دانشجو بر عهده خود مسئولان حمل و نقل دانشجویی است و باید آنها پاسخگو باشند نه ما، ابراز کرد: این موضوع اصلاً وظیفه ما نیست و وظیفه حمل وبار و مسافر شهرداری ناوگان درون شهری است و کمیته رفاه دانشجویی موظف به تامین سرویس برای دانشجویان  است و باید این کار را انجام دهد.

,

بهرامی ادامه داد: به عنوان مثال در دو سال گذشته یعنی سال 94 بر اساس سند هزینه با همین آمار (6هزار دانشجو) ما 12 اتوبوس برای این دانشگاه فرستادیم ولی در سال 95 و با آمدن رحیمی رئیس جدید دانشگاه یاسوج و به دلیل برخی مسائل بودجه ای این تعداد اتوبوس به 8 دستگاه رسید و در سال جاری و با توجه به همکاری های شهرداری با دانشگاه برای حل این موضوع تعداد اتوبوس درخواستی به 4 دستگاه رسیده است.

,

بهرامی گفت: بر اساس همین ادله در سال گذشته که ما 8 دستگاه اتوبوس را تحویل دانشگاه  یاسوج دادیم چیزی حدود 240 میلیون تومان خسارت به دستگاه های اتوبوسی و حمل و نقل ما وارد شد که به معنی زیان برای ما بود ،چون 8دستگاه اتوبوس توان جابجایی 6 هزار دانشجو را ندارد.

,

وی با بیان اینکه امکان حمل و نقل با این شرایط به هیچ وجه وجود ندارد، تصریح کرد:حاضریم نامه و درخواست دانشگاه یاسوج را نیز انتشار دهیم تا این دوستان توپ را در میدان ما نیندازند.

,

مدیر حمل و نقل و بار مسافر شهرداری یاسوج در ادامه نیز خاطر نشان کرد: هدف ما همکاری است نه مقابله و در این زمینه نیز به دانشگاه گفته ایم که ما به دنبال درآمد زایی نیستیم و حتی حاضریم به صورت مجانی اتوبوس در اختیار این دانشگاه قرار دهیم مشروط به اینکه که خود دانشگاه تقبل تمامی استهلاک و سوخت و دیگر مایحتاج اتوبوس ها را متقبل شود که دانشگاه زیر بار این شرط نمی رود زیرا محاسبه کرده اند و می دانند که متضرر خواهند شد.

,

نامه دانشگاه یاسوج به اتوبوسرانی را باور کنیم یا صحبت های مسئولان دانشگاه یاسوج را؟

,
 
,
, ,

دانشگاه یاسوج افزودن بر 8 دستگاه اتوبوس برای سرویس دانشجویان نیاز است

,

مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه یاسوج نیز در واکنش به اظهارات مدیر حمل و نقل و بار مسافر شهرداری یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج 4 خوابگاه دارد که هر 4 خوابگاه در داخل دانشگاه هستند.

,

سید حاجت موسوی افزود: دانشگاه یاسوج برای تامین سرویس دانشجویان خود با سازمان اتوبوسرانی قرار داد منعقد کرده است که این سازمان می خواهد یک سری شرایط را به زور به دانشگاه یاسوج تحمیل کند.

,

وی بیان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت 30 تا 40 درصدی دانشجویان دانشگاه یاسوج درسال تحصیلی جدید افزودن بر 8 دستگاه اتوبوس برای سرویس دانشجویان نیاز است اما سازمان اتوبوسرانی شهرداری یاسوج می خواهد هم قرارداد و هم تعداد اتوبوسی را که قرار است در اختیار دانشگاه قرار دهند را به سلیقه و تشخیص خودشان اعمال کنند.

,

موسوی اظهار کرد: دانشگاه یاسوج به دلیل اعتبارات محدود و اینکه دانشگاه خودش 3 دستگاه ماشین در اختیار دارد قادر به تامین کرایه این اتوبوس ها با این حجم قراردادی که می خواهند ببندند نیست.

,

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه یاسوج با همین اتوبوس های خصوصی دانشگاه تا ورودی خیابان دانشجو را به دانشجویان سرویس می دهد و از خیابان دانشجو به میدان معلم جز وظایف حوزه شهری و خدمات عمومی است.

,

موسوی تصریح کرد: دانشگاه یاسوج دانشجویان خود را تا میدان معلم می رساند و باقی مسیر را اتوبوسرانی و شهرداری مانند بقیه مردم این شهر باید وظایف عمومیشان را در قبال این دانشجویان انجام دهند.

,
مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه یاسوج افزود: بنابرین یک سری اختلافاتی میان سازمان اتوبوسرانی، شهرداری و دانشگاه یاسوج وجود دارد که معاونت فرهنگی و امور دانشجویی برای حل آن در حال پیگیری است. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه