اخبار داغ

اطاعت از ولایت تأخیرپذیر نیست/ باید بدون تردید فرامین ولی فقیه را انجام دهیم

اطاعت از ولایت تأخیرپذیر نیست/ باید بدون تردید فرامین ولی فقیه را انجام دهیم
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: اگر از درب ولایت ولی فقیه وارد امور شدید همیشه موفق خواهید بود و اگر ولایت را می‌شناسید بدانید در این مسیر غفلت جایز نیست و باید بدون تردید و با ایمان کامل فرامین ولی فقیه را انجام دهید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره طرح ولایت کشوری در سالن آمفی تئاتر پردیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امام راحل فرمودند انقلاب اسلامی باید سه پایه اساسی داشته باشد، قرآن، عترت و مردم این سه پایه اصلی هستند که با اتکا به آنها انقلاب ایجاد و تا به امروز سرافراز مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی ادامه داد: من در یکی دو دهه پیش در اولین دوره آموزشی سپاه پاسداران در اروگاه آبعلی تهران همین شرایط و احساسی را داشتم که اکنون شما به عنوان دانش پژوهان طرح ولایت کشوری با آن سروکار دارید.

,

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ضمن بیان اینکه سال 58 اولین دوره آموزشی سپاه در کشور برگزار شد، گفت: در ابتدای ورود در این دوره ما را به گردان‌هایی تقسیم و من وارد آسایشگاه تقسیم شده شدم و به طور اتفاقی در کنار چند شهید بزرگوار از جمله شهید مهدی مداح و مجید حسین علی قرار گرفتم که این افراد در ولایت ذوب بودند.

,

سردار فضلی خاطرنشان ساخت: در 9 خردادسال  58 از میان ما 50 نفر را برای اعزام به مناطق کردستان انتخاب کردند که شهید محسن کریک مسئول انتخاب اعضای اعزامی به جبهه کردستان بود.

,

وی ادامه داد: در میان شمارش افراد اعزامی نام من برده نمی‌شد و مدام نگاه شهید کریک از صورت من برداشته و شخص دیگری گزینش می‌شد من دراین لحظه نیت کرده و 500 صلوات نذر حضرت زهرا(س) کردم بعد از اینکه باز هم شهید کریک نام من را به زبان نیاورد تعداد صلوات‌های خود را بالا و هنگامی که دو هزار و 500 صلوات نذر بی‌بی کردم نام من نیز برای اعزام به کردستان از زبان شهید کریک شنیده شد.

,

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه باید در ابتدای هر ورودی نیت خاص خود را داشته باشیم خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید در این دوره 38روزه استفاده کامل برده و بتوانید خود را با رزمندگان دوره‌های آموزشی ابتدای انقلاب مقایسه کنید نیت خود را خالص کرده و آماده شوید تا در دوره‌ای فی سبیل الله برای رسیدن به آرمان‌های متعالی انقلاب حرکت کنید.

,

* اطاعت از ولایت تأخیرپذیر نیست

,

سردار فضلی در ادامه به نقل از خاطره‌ای از آیت الله مدنی پرداخت و بیان داشت: شهید محراب حضرت آیت الله مدنی در ابتدای انقلاب امام جمعه همدان بود روزی از رادیو اعلام شد آیت الله مدنی به دستور امام به عنوان امام جمعه تبریز انتخاب شده اند شهید مدنی به مسئولین دفتر خود می‌گوید آماده شوید تا به تبریز برویم در این میان یکی از افراد می‌گوید اکنون میانه هفته است و تا روز جمعه و قرائت جمعه چند روزی وقت است بهتر است ابتدا کارهای باقی مانده را انجام و سپس راهی تبریز شویم در این هنگام شهید محراب آیت الله مدنی می‌گوید کدام یک از شما می‌تواند تضمین کند تا چند روز دیگر من زنده باشم و حرف امیر خود را بر زمین نگذاشته باشم.

,

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه افزود: اگر از درب ولایت ولی فقیه وارد امور شدید همیشه موفق خواهید بود و اگر ولایت را می‌شناسید بدانید در این مسیر غفلت جایز نیست و باید بدون تردید و با ایمان کامل فرامین ولی فقیه را انجام دهید.

,

* دفاع مقدس پیاده کردن احکام الهی و عمل به قرآن بود

,

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه یادآور شد: در عملیات کربلای چهار با وجود اینکه شش ماه کار عملیاتی از سوی فرماندهان ما انجام شده بود اما ما شکست خورده و به عدم فتح رسیدیم و این در حالی بود که بیش از ده هزار شهید و جانباز شیمیایی در دستان فرماندهان دفاع مقدس مانده بود و این همه را آزار می‌داد.

,

وی ادامه داد: در حالی که سه روز متوالی با فرمانده کل قوا در خصوص اینکه باید چه کنیم جلسه داشتیم در نهایت از سوی امام خمینی دستور آمد که ما برای خدا می‌جنگیم و در این جنگ شکست و پیروزی معنا ندارد خود را برای عملیات بعد آماده کنید و عملیات کنید.

,

سردار فضلی با بیان اینکه در هنگامی که این فرمان از سوی امام خمینی به ما رسید شهید حسین خرازی در سمت راست من و یکی دیگر از فرماندهان شهید بزرگوار در سمت چپ من نشسته بودند به یکباره یکی از این دو برخواست و فریاد زد چه کسی می‌گوید ما نمی‌توانیم در فتح شلمچه موفق باشیم اکنون که امام دستور داده است چه کسی می‌تواند دستور را زیر پا گذاشته و بگوید نمی‌توانیم و این چنین بود که بلافاصله پس از دو هفته شکست در عملیات کربلای چهار در حالی که سه روز آن را نیز در جلسه گذرانده بودیم در کمتر از یازده روز شناسایی حمله به دشمن در کربلای پنج صورت گرفت.

,

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه موانع بسیار زیادی در مقابل ما جهت عبور و رسیدن به سنگرهای نونی شکل عراقی‌ها وجود داشت گفت: دژی که عراق در مقابل ما ساخته بود چندین مانع مستحکم نهرهای آب، دژ 250 متری و پس از آن رسیدن به سنگرهای نونی شکل با استحکامات بسیار گسترده که ارتفاع آن از دژ 250 متری نیز بیشتر بود معجزه ای را می طلبید که تنها سربازان امام خمینی (ره) توان انجام آن را با توکل به خداوند داشتند.

,

* معجزه شناسایی عملیات کربلای پنج در کمتر از دو روز صورت گرفت

,

سردار فضلی با بیان اینکه شهید غلام کیان پور به عنوان مسئول اطلاعات عملیات در شناسایی عملیات کربلای پنج مانند یک ستاره ظاهر شد افزود: در شب دوم شناسایی شهید کیان پور در حالی که حالتی وصف ناپذیر داشت اعلام کرد که به دژ شلمچه دست پیدا کرده اند و توانسته اند تا پای دژ شلمچه شناسایی را انجام و معبر را بگشایند این در حالی بود که ما به هیچ عنوان باور نمی کردیم و آن قدر به شهید کیان پور فشار آوردیم که در نهایت مجبور شد بگوید من خود در این شناسایی حضور داشتم و این چنین بود که خلوص خود را به ما نشان داد و تنها در صورتی اعلام کرد که خود در شناسایی بوده است که ما از حیرت حرفش را باور نمی‌کردیم و مجبور شد برای اثبات حقیقت به ما بفهماند که به لطف خداوند در پایان شب دوم شناسایی تا پای دژ 250 متری دژ شلمچه نیروهای اطلاعات جلو رفتند.

,

وی با بیان اینکه 28 شبانه روز عملیات کربلای پنج به طول انجامید گفت: به لطف خداوند ما توانستیم پس از مقاومت بسیار در ساعت 3 و نیم بعدازظهر روزی که قبل از آن رزمندگان ارتش با امام خمینی ملاقات داشته و روحیه خود را بالا برده بودند سنگر هلالی سوم را فتح و حقیقت شب‌های قدر را در کربلای پنج به اثبات رسانیم.

,

وی ادامه داد: بعد از این بود که از امام (ره) درخواست ملاقات کردیم که تمام رزمندگان به دیدار ایشان برویم اما تنها به ما اجازه حضور 800 نفر را دادند در حالی که فرماندهان به دست بوسی امام خمینی می رفتند خود را به امام رساندم و گفتم قبل از عملیات کربلای پنج وعده داده بودید که در صورت انجام عملیات با رزمندگان دیدار داشته باشید اما اکنون این اجازه را به ما نمی‌دهند و این چنین بود که امام (ره) اجازه دیدار تمام رزمندگان را صادر و در شوقی بی پایان جماران در نور غرق شده بود.

,

وی در پایان با بیان اینکه اگر نیت دیدار امام خامنه‌ای را در دل دارید در هر صورت این نیت شما مورد قبول است خاطرنشان ساخت: سربازان امام خمینی در دمای زیر 20 درجه و یا بالای 50 درجه به تکلیف خود عمل کردند اگر شما نیز چنین سربازان هستید در هر صورت به تکلیف خود به امام خود عمل کرده‌اید و مطمئن باشید ثواب دیدار ایشان برایتان درج می‌شود.

,

شایان ذکر است، در ابتدای این دیدار در هنگام شروع سخنرانی سردار فضلی، تمام جمعیت 500 نفری دانش پژوهان کشوری یکصدا با دادن شعار « الله اکبر طرح ولایت می‌خواهد دیدار رهبر» یکصدا از سردار فضلی درخواست دیدار با مقام معظم رهبری در پایان این طرح را داشتند. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه