اخبار داغ

در گفت و گو با دانا مطرح شد؛

جزئیات جدید از پرونده دری اصفهانی/ کریمی قدوسی: تشکیل جلسه مجلس با مسئولان امنیتی درگیر در پرونده دری اصفهانی/ جاسوس هسته ای کارمند وزارت خزانه داری آمریکا بوده است

جزئیات جدید از پرونده دری اصفهانی/ کریمی قدوسی: تشکیل جلسه مجلس با مسئولان امنیتی درگیر در پرونده دری اصفهانی/ جاسوس هسته ای کارمند وزارت خزانه داری آمریکا بوده است
عضو کمیسیون امنیت ملی ضمن بیان اینکه سه نفر جاسوس دیگر در تیم هسته‌ای شناسایی شده بود که هر سه نفر آنها فرار کرده اند گفت: دری اصفهانی به اصطلاح کارشناس مسائل بانکی در تیم هسته ای بود که همزمان در وزارت خزانه داری آمریکا نیز عضویت داشته است. یعنی کارمند ofac بوده و از وزارت خزانه داری آمریکا حقوق می گرفته است.
[

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص حضور یک جاسوس در تیم هسته ای و تبعات آن برای سیستم امنیتی کشور اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی از مسئولان امنیتی کشور که در شناسایی و دستگیری دری اصفهانی دخالت داشتند، درخواست کرده است تا به مجلس آمده و در خصوص میزان و چگونگی جاسوسی دری اصفهانی توضیحاتی را ارائه بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اکنون دیگر حکم دری اصفهانی قطعی و لازم الاجرا شده است گفت: دری اصفهانی یک سال پیش دستگیر شده بود که البته معاون قوه قضاییه حکم او را تایید کرد که فردی دو تابعیتی و مرتبط با دو سرویس امنیتی مشهور دنیا بوده است.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه حکم اولیه ده سال بوده و به خاطر ملاحظات سنی حبس وی به 5 سال تقلیل پیدا کرده تصریح کرد: مسئولان امنیتی به کمیسیون می آیند تا بالاخره مشخص شود این فرد چگونه و تا این سطح وارد تیم مذاکره کننده شده است؛ مسئولان هسته ای باید توضیح بدهند که چرا و با معرفی چه کسی از دری اصفهانی استفاده کرده اند.

,

کریمی قدوسی ضمن بیان اینکه سه نفر جاسوس دیگر در تیم هسته‌ای شناسایی شده بود که هر سه نفر آنها فرار کرده اند گفت: دری اصفهانی به اصطلاح کارشناس مسائل بانکی در تیم هسته ای بود که همزمان در وزارت خزانه داری آمریکا نیز عضویت داشته است. یعنی نماینده شرکتی بوده که نظارت های مالی وحسابرسی را برای ofac انجام می داده و از وزارت خزانه داری آمریکا هم حقوق می گرفته است.

, کریمی قدوسی ضمن بیان اینکه سه نفر جاسوس دیگر در تیم هسته‌ای شناسایی شده بود که هر سه نفر آنها فرار کرده اند گفت: دری اصفهانی به اصطلاح کارشناس مسائل بانکی در تیم هسته ای بود که همزمان در وزارت خزانه داری آمریکا نیز عضویت داشته است. یعنی نماینده شرکتی بوده که نظارت های مالی وحسابرسی را برای ofac انجام می داده و از وزارت خزانه داری آمریکا هم حقوق می گرفته است., کریمی قدوسی ضمن بیان اینکه سه نفر جاسوس دیگر در تیم هسته‌ای شناسایی شده بود که هر سه نفر آنها فرار کرده اند گفت: دری اصفهانی به اصطلاح کارشناس مسائل بانکی در تیم هسته ای بود که همزمان در وزارت خزانه داری آمریکا نیز عضویت داشته است. یعنی نماینده شرکتی بوده که نظارت های مالی وحسابرسی را برای ofac انجام می داده و از وزارت خزانه داری آمریکا هم حقوق می گرفته است.,

وی در ادامه افزود: دری اصفهانی از انگلیس هم حقوق دریافت کرده است که برجام به گونه ای نوشته شود که تحریم ها برداشته نشوند و بعد از برجام تاثیرات تحریم ها باقی بماند؛ دری اصفهانی از تیم مذاکره هم حقوق دریافت می کرده است که مفاد مرتبط با حوزه بانکی را به گونه ای تنظیم کند که تحریم ها برداشته شوند.

, وی در ادامه افزود: دری اصفهانی از انگلیس هم حقوق دریافت کرده است که برجام به گونه ای نوشته شود که تحریم ها برداشته نشوند و بعد از برجام تاثیرات تحریم ها باقی بماند؛ دری اصفهانی از تیم مذاکره هم حقوق دریافت می کرده است که مفاد مرتبط با حوزه بانکی را به گونه ای تنظیم کند که تحریم ها برداشته شوند., وی در ادامه افزود: دری اصفهانی از انگلیس هم حقوق دریافت کرده است که برجام به گونه ای نوشته شود که تحریم ها برداشته نشوند و بعد از برجام تاثیرات تحریم ها باقی بماند؛ دری اصفهانی از تیم مذاکره هم حقوق دریافت می کرده است که مفاد مرتبط با حوزه بانکی را به گونه ای تنظیم کند که تحریم ها برداشته شوند.,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت: مشخص است که دری اصفهانی بیشتر عهد و پیمانش را با انگلیسی ها نگه داشته است چرا که برجام تحریم ها را که برنداشت تحریم های جدیدی را به تحریم های قبلی اضافه کرد. تعجب ما از موضع گیری نوبخت است که بعد از آنکه دستگاه قضایی کشور دری اصفهانی را مجرم معرفی می کند، از او دفاع کرده و می گوید باید وزارت اطلاعات نتیجه را اعلام کند.

,

کریمی قدوسی همچنین افزود: وزیر اطلاعات در صحن مجلس یادداشتی را به آقای پزشکیان دادند که علناً اعلام کرده بودند دری اصفهانی جاسوس نیست اما با گذشت کمتر از یک سال اسنادی که به دست قوه قضاییه رسید جاسوس بودن وی را تایید می کرد.

,

وی همچنین بیان داشت: دستگاه قضایی ضابط های مختلفی برای بحث های مربوطه دارد و هرگونه که دادستان تشیص بدهد از دستگاه های ضابط که امکانات ضدجاسوسی دارند استفاده می کنند قطعاً دولتی که خودپای این افراد را به مذاکرات باز کرده است، این افراد را جاسوس نمی داند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین گفت: در همه جای دنیا حداقل 8 سازمان اطلاعاتی وجود دارد که تمرکز دست یک نفر نباشد در ایران هم همین طور بوده و قوه قضاییه از ضابط دیگری به جز وزارت اطلاعات در جریان کشف جاسوسی دری اصفهانی استفاده کرده است.

,

کریمی قدوسی بیان داشت: مصاحبه امروز نوبخت پایه و اساسی ندارد و همانطور که در ابتدا مقامات وزارت امور خارجه و سخنگوی دولت دستگیری دری اصفهانی را به شدت تکذیب کردند، امروز هم جاسوس بودن وی را تکذیب می کنند.

,

وی در پایان با بیان اینکه نباید آقای نوبخت روی حکم دستگاه قضایی کشور در مورد یک جاسوس ایراد وارد کند گفت: این گونه سخنان نسنجیده برای دستگاه اجرایی کشور تبعات و مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

,

خاطر نشان می شود، امروز محمدباقر نوبخت درباره اظهارات وزارت امور خارجه درباره دری اصفهانی گفته بود: با عنایت به این که مباحث جاسوسی و شناسایی بر عهده وزارت اطلاعات است، این نهاد باید گزارش دهد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه