اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

مسائل منطقه جایی خارج از میز مذاکره قابل حل‌وفصل است/ لزوم مقابله‌به‌مثل با هدف مقابله با دشمن

مسائل منطقه جایی خارج از میز مذاکره قابل حل‌وفصل است/ لزوم مقابله‌به‌مثل با هدف مقابله با دشمن
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به قریب‌الوقوع بودن تحقق وعده سرداران سپاه در نابودی کامل داعش، گفت: دلیل فریادهای آمریکا برای مذاکره مجدد و تهدید سپاه، شکست آن‌ها در مسائل میدانی است اما لزومی ندارد، مسائل صرفاً در پای میز مذاکره حل شود بلکه در جای خارج از میز مذاکره هم می‌توان مسائل را حل‌وفصل کرد و به نتیجه رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علی سهیلی، در گفت‌وگو با ندای چناران  در خصوص ریشه دشمنی آمریکا با سپاه و تهدید به ‌قرار دادن نام این نهاد در زمره گروه‌های تروریستی اظهار داشت: ریشه این دشمنی‌ها با سپاه در وقوع خود انقلاب اسلامی نهفته است. در قانون اساسی، سپاه، برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

 

,

سپاه، پاسدار انقلاب است نه صرفاً جمهوری اسلامی

, سپاه، پاسدار انقلاب است نه صرفاً جمهوری اسلامی,

 

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در قانون اساسی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره شده است و نگفته است سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران که البته جمهوری اسلامی قرار است آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را محقق کند اما وظیفه اصلی سپاه در قانون اساسی حفظ انقلاب اسلامی عنوان شده است و این یکی از دلایلی است که آمریکایی‌ها این نهاد را مدام تحت فشار قرار می‌دهند و حتی برخی از مسئولان آمریکایی به سپاه در کنار رهبری، تهمت ناامن سازی منطقه را می‌زنند.

,

 

,

وی ادامه داد: این‌که در دیده آمریکایی‌ها، سپاه بعد از رهبری، نقش اساسی در تحولات منطقه دارد، افتخاری برای این نهاد است و نشان‌دهنده قدرت آن و اینکه سپاه توانسته است به وظایف خود عمل کند. به همین علت دشمنان این‌قدر از آن عصبانی و خشمگین شده‌اند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: سپاه همیشه نوک پیکان پاسداری از انقلاب و مقابله با دشمنان انقلاب بوده است و ادعاهایی که علیه سپاه صورت می‌گیرد برمی‌گردد به رسالتی که سپاه از اول انقلاب تا الآن بر عهده داشته است.

,

 

,

سهیلی عنوان داشت: سیاسیون دولت دهم و یازدهم بنا به تحلیلی به این نتیجه رسیدند که ما آن‌قدر قوی شده‌ایم که می‌توانید با مذاکره حق خود را از غربی‌ها و آمریکایی‌ها بگیریم و بر اساس همین تفکر، رهبر معظم انقلاب فرمودند نرمش قهرمانانه اشکال ندارد. نرمش قهرمانانه یعنی اینکه ما از خود نرمش نشان دهیم برای رسیدن به هدف.

,

 

,

تروریست خواندن سپاه؛ بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌ها

, تروریست خواندن سپاه؛ بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌ها,

 

,

وی بیان داشت: اگر بخواهیم ریشه این قوانین جدیدی آمریکایی‌ها و تهدیدهای اخیر آن‌ها را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که نوک پیکان محور بحث، برسر تحریم‌ها است. اما چرا تحریم‌ها این‌قدر اهمیت پیداکرده و چرا سپاه را به این تحریم‌ها تهدید می‌کند؟ جواب این سؤال به نقشی که سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی و دفاع از این نظام مقدس در برابر فتنه و وقایعی که اخیراً در کشور اتفاق افتاد است و به نقش سپاه در برجام و بحث‌هایی از این قبیل برمی‌گردد.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: قانون کاتسا، قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم است و آمریکا می‌خواهد بگوید سپاه یک گروه تروریستی است و بر اساس این حکم، قانون مقابله با دشمنان آمریکا در مورد سپاه هم صدق می‌کند و به دنبال آن تحریم‌های مرتبط با تروریسم را علیه این نهاد اجرا کند.

,

 

,

یک تضاد بزرگ

, یک تضاد بزرگ,

 

,

وی افزود: سپاهی که بیشترین تلاش را برای مبارزه با تروریست داشته است و شهدای زیادی را در این راه داده است، بیشترین خسارات و تلفات را به تروریست‌های واقعی وارد کرده است، در زمره گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرد و این، یک تضاد بزرگ در دنیا است.

,

 

,

ضعف در نبرد دیپلماسی، آمریکا را وقیح‌تر کرد

, ضعف در نبرد دیپلماسی، آمریکا را وقیح‌تر کرد,

 

,

سهیلی تصریح کرد: متأسفانه سیاسیون ما نتوانستند در عرصه نبرد دیپلماسی، آن‌چنان‌که بایدوشاید، باقوت و اقتدار، حق انقلاب اسلامی را از آمریکایی‌ها بگیرند و این باعث شده است که آمریکایی‌ها وقیح‌تر و پرروتر شده و فکر کنند که می‌توانند بازهم از همین طریق فشار بیاورند و با مذاکرات و برجام های ۲ و ۳و ۴، جمهوری اسلامی را وادار به پذیرش مطالبات خود کنند و سپاه را به انجام اقدامات بی‌ثبات کننده منطقه و پشتیبانی از تروریسم بین‌المللی و ساخت موشک‌های بالستیک متهم می‌کنند.

,

 

,

تروریست خواندن وزارت دفاع، ارتش و نیروی انتظامی، در گام دوم ترامپ

, تروریست خواندن وزارت دفاع، ارتش و نیروی انتظامی، در گام دوم ترامپ,

 

,

وی تأکید کرد: اگر این توطئه آمریکا محقق شود که البته نخواهند توانست، مطمئناً پشت سر آن، وزارت دفاع و بعدازآن ارتش جمهوری اسلامی که در سوریه حضور دارد و سپس نیروی انتظامی که با تروریست‌ها مقابله می‌کند در ردیف‌های بعد این قضیه قرار می‌گیرند و به سپاه محدود نخواهد شد.

,

 

,

وی با اشاره به موضع قدرتمند سپاه در جواب تروریستی خواندن این نهاد گفت: این‌که ما هم متقابلاً آمریکا را همسنگ داعش بدانیم و همان رفتاری که با آن‌ها داریم با آمریکایی‌ها داشته باشیم، موضع قدرتمندی است که موردحمایت سایر مسئولان نظام نیز قرار گرفت.

,

 

,

برخی مسائل منطقه، جایی غیر از میز مذاکره، حل‌وفصل می‌شود

, برخی مسائل منطقه، جایی غیر از میز مذاکره، حل‌وفصل می‌شود,

 

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: آمریکا از فشارهایی که بر سپاه و جمهوری اسلامی وارد می‌کنند به دنبال این است که مشکلات منطقه را در پای میز مذاکره حل کنند اما نظر سپاه و جمهوری اسلامی بر این است که لزومی ندارد، مسائل صرفاً در پای میز مذاکره حل شود بلکه در جای خارج از میز مذاکره هم می‌توان مسائل را حل‌وفصل کرد و به نتیجه رساند.

,

 

,

وی ادامه داد: حالا که می‌بینند وعده چندماهه سرداران سپاه مبنی بر نابودی داعش در حال تحقق کامل است به دلیل ضعف در مسائل میدانی و منطقه‌ای می‌خواهند مسائل را به پشت میز مذاکره بکشانند و فریادهای آن‌ها برای مذاکره مجدد به همین علت است.

,

 

,

سهیلی افزود: سیاسیون در عرصه جنگ دیپلماسی که جنگ بسیار پیچیده و سختی است در مقابله با توسعه‌طلبی آمریکا تااندازه‌ای که نظامیان ما در عرصه رویارویی با یک ابرقدرت جهانی موفقیت کسب کرده‌اند، نتوانستند موفق شوند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: سپاه محور اصلی مقاومت در منطقه است و استوانه و ستونی برای انقلاب اسلامی و ثابت کرده است که نه‌تنها از انقلاب بلکه از متحدین خودش نیز به‌خوبی دفاع می‌کند.

,

 

,

مقابله‌به‌مثل با هدف مقابله با دشمن/ پایگاه‌های نظامی آمریکا تا شعاع ۲ هزار کیلومتری ایران ناامن می‌شوند

, مقابله‌به‌مثل با هدف مقابله با دشمن/ پایگاه‌های نظامی آمریکا تا شعاع ۲ هزار کیلومتری ایران ناامن می‌شوند,

 

,

سهیلی ادامه داد: اصل مقابله‌به‌مثل با هدف مقابله با دشمن، اصل روشنی است. برد موشک‌های ایران قطعاً بیش از ۲ هزار کیلومتر است اما در صورت تروریسم خواندن سپاه، تا شعاع ۲ هزار کیلومتری، مراکز و پایگاه‌های نظامی آمریکا مورد خطر قرار می‌گیرند.

,

 

,

وی بابیان اینکه آمریکا می‌خواهد با اعمال فشار کاری کنند که ما بر اساس معادلات موردنظر آمریکا، روابط خارجی و سیاست‌های منطقه‌ای خودمان را تنظیم کنیم، گفت: همین مشکلات، چالش‌ها و تهدیدها را آمریکا برای کره شمالی نیز انجام داده است و بعید است در هیچ‌کدام این موارد بتوانند تهدید خودش را عملی کنند ضمن اینکه در چند درگیری نظامی آمریکا با ایران، در تمام موارد ما پیروز بوده‌ایم و آمریکا شکست خورده است و این یک مزیت است و می‌توان شرایط به وجود آمده را به فرصت تبدیل کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه