اخبار داغ

آغاز اختلافات مذهبی در عربستان

آغاز اختلافات مذهبی در عربستان
وزیر خارجه عربستان ضمن پیش‌بینی لغو قریب‌الوقوع تحریم‌ها علیه روسیه از همکاری ریاض- مسکو در مبارزه با تروریسم و انفصال صدها نفر از ائمه تندرو مساجد عربستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان اظهار داشت: مقامات ریاض چندین هزار نفر از ائمه مساجد عربستان را پس از اینکه ثابت شد افراط گرایی را نشر می‌دهند از کار در مساجد برکنار شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 به نوشته روزنامه سعودی «عکاظ»، الجبیر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیا 24 گفت: هرگز اجازه تبلیغ ایدئولوژی‌های افراطی را نمی‌دهیم و از چنین افکاری حمایت مالی نمی‌کنیم.

,

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان تاکید کرد: برخورد ما با این مسأله بسیار قاطع است و ما در حال به روز کردن نظام آموزشی خود هستیم تا دوری از هر گونه امکان سوء برداشت از متون (دینی) تضمین شود.

,

بنا به گفته عکاظ، الجبیر همچنین قطر را به حمایت مالی از تروریسم به منظور دخالت در امور دیگر کشورها متهم کرد.

,

وزیر خارجه عربستان همچنین تصریح کرد: ریاض با مسکو در مبارزه با تروریسم همکاری خواهد کرد، بخصوص که شمار زیادی از تندروهای دو کشور در صفوف داعش می‌جنگند و بدین طریق کشورهایمان و دیگر کشورها را تهدید می‌کنند، از همین رو ما اهمیت زیادی به همکاری با روسیه در این زمینه می دهیم.

,

الجبیر همچنین پیش‌بینی کرد که تحریم‌های اروپا و آمریکا علیه روسیه در آینده‌ای نزدیک لغو شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه