اخبار داغ

صهیونیست ها یهود نیستند

آنتی سمیتیسم سلاحی برای توجیه حمایت از رژیم صهیونیستی

آنتی سمیتیسم سلاحی برای توجیه حمایت از رژیم صهیونیستی
از زمان آغاز اعتراضات به نسل کشی رژیم صهیونیستی و هولوکاست غزه ، رسانه های غربی همگام با سیاستمدارانشان ، راهپیمایان ضد صهیونیست را یهودی ستیز می خوانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ” بوتیا “، با بررسی تاریخچه شکل گیری صهیونیسم و زندگی افرادی چون تئودور هرتصل پی می بریم که صهیونیست ها خود به دنبال آزار و اذیت یهودیان سراسر اروپا بوده اند تا آنها مجبور به مهاجرت به اسرائیل شوند. امروزه نیز هرکه با سیاست های اسرائیل مخالفت کند به یهودستیزی متهم می شود، اما واقعاً چه کسانی هم پیمانان مخالفان یهود بوده اند؟
سالیان درازی است که کسانی که خواهان خاموش و ساکت شدن بحث و گفتگو درباره سیاست های ایالات متحده در مورد خاورمیانه هستند از این روش استفاده می کنند که منتقدان اسرائیل را به «یهودستیزی» متهم می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا , به نقل از ” بوتیا “، با بررسی تاریخچه شکل گیری صهیونیسم و زندگی افرادی چون تئودور هرتصل پی می بریم که صهیونیست ها خود به دنبال آزار و اذیت یهودیان سراسر اروپا بوده اند تا آنها مجبور به مهاجرت به اسرائیل شوند. امروزه نیز هرکه با سیاست های اسرائیل مخالفت کند به یهودستیزی متهم می شود، اما واقعاً چه کسانی هم پیمانان مخالفان یهود بوده اند؟, بوتیا,
,

به واقع یهودستیزی، به معنای هر چیزی که با سیاست ها و منافع اسرائیل مخالفت داشته باشد در نظر گرفته شده است. می توان گفت که چنین برداشتی از این واژه از انتشار کتاب «یهودستیزی جدید»، نوشته ارنولد فورستر و بنیامین آر اپشتاین، رهبران اتحادیه ضد افترا «بنای بریث» شروع شد. بر طبق نظر فورستر و اپشتاین، «یهود ستیزی» جدید به خصومت با یهودیان بخاطر یهودی بودنشان و یا خصومت با یهودیت گفته نمی شود، بلکه نگرش انتقادی نسبت به اسرائیل و سیاست های آن به معنای «یهودستیزی » است.

,

هنگامی که واژه «یهودستیزی» برای ساکت کردن کسانی که منتقد دولت اسرائیل و سیاست های آن هستند بکار برده می شود باید توجه شود که تاریخ اتحاد صهیونیست با «ضد یهودی» های واقعی بسیار طولانی و دقیق بوده است، چراکه هم صهیونیسم و هم یهودستیزی ، نگرشی از یهودیان را ارائه می کنند که بخش عظیمی از یهودیان در ایالات متحده و هر جای دیگر جهان همواره آن را رد کرده اند.

, هنگامی که واژه «یهودستیزی» برای ساکت کردن کسانی که منتقد دولت اسرائیل و سیاست های آن هستند بکار برده می شود باید توجه شود که تاریخ اتحاد صهیونیست با «ضد یهودی» های واقعی بسیار طولانی و دقیق بوده است، چراکه هم صهیونیسم و هم یهودستیزی ، نگرشی از یهودیان را ارائه می کنند که بخش عظیمی از یهودیان در ایالات متحده و هر جای دیگر جهان همواره آن را رد کرده اند.,

اما سمیتیسم چیه و آنتی سمیتیسم 

, اما سمیتیسم چیه و آنتی سمیتیسم , اما سمیتیسم چیه و آنتی سمیتیسم , اما سمیتیسم چیه و آنتی سمیتیسم ,

سمیتیسم برگرفته از کلمه ی “سام ” و سام یکی از پسران حضرت نوح علیه السلام بوده است . حضرت نوح پعد از آن طوفان معروف و اسکان در زمین دارای سه پسر شد به نام های : یافث ، حام ،سام .
نسل سام در بابل مستقر شد و سلسله ای ترتیب داد که عبارتند از :

,
,

ارفکشاد=> شالح => عابر => فالج(فالح)=> رعو=> سروج=> ناحور=> تارح => ابرام . (سفر آفرینش باب ۱۰)

,

که ابرام همان حضرت ابراهیم است .  بنا بر نظر برخی صاحب نظران کلمه ی عبری و عبرانی از “عابر” که جد حضرت ابراهیم بوده گرته شده است که در اینجا مشاهده میکنیم عابر جد حضرت ابراهیم بوده و چون نسل حضرت ابراهیم به سام میرسد و از طرفی نیز یهودیان معتقدند که نسل بنی اسرائیل از حضرت ابراهیم و اسحاق( پسرش )است و خودشان را از سام میدانند . و اگر کسی افکار و اعتقادات ضد یهودی داشته باشد آنها را آنتی سمیتیسم . (یعنی ضد سامی) مینامند !

,

در صورتی که همانطور که حضرت ابراهیم جد بنی اسرائیل بوده است . همانطور هم نسل اعراب و مسلمانان و … هم از همان حضرت و از سام بوده است . وقتی سلسله ی حضرت محمد(ص) را نگاه بکنیم میبینیم که نسل ایشان هم به حضرت اسماعیل میرسد . و اسماعیل هم پسر ابراهیم بوده است . پس در واقع سمیتیسم مختص به یهودیان نیست . ولی آنها سمیتیسم را به خود نسبت دادند و هر کسی مخالف آنان باشد را آنتی سمیتیسم مینامند .

,

نورمن پودهورتز، یهودی نومحافظه کار بسیاری از خبرنگاران آمریکایی را به یهودسنیزی متهم می کند !

, نورمن پودهورتز، یهودی نومحافظه کار ,

«نورمن پودهورتز» در مقاله مشروحی به نام «اتهام J» روزنامه نگاران برجسته، روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی آمریکایی را به علت گزارش اخبار جنگ لبنان و انتقاد آنها از رفتار آمریکا، به «یهودستیزی» متهم کرده است. در میان کسانی که این اتهام به آنها زده شده است نام افرادی چون «آنتونی لوئیس» از نیویوک تایمز، «نیکلاس ون هافمن»، «ژوزف هارش» از کریستین ساینس مونیتور، «رولاند اوانز»، «روبرت نواک»، «ماری مک گروری»، «ریچارد کوهن» و «آلفرد فرندلی» از واشنگتون پست و … دیده می شود. این افراد و موسسه خبری آنها بخاطر گزارش بد اخبار و یا فقدان استاندارد های روزنامه نگاری مورد انتقاد قرار نگرفته اند و در عوض متهم به یهودستیزی شده اند.

, «نورمن پودهورتز» در مقاله مشروحی به نام «اتهام , J, » روزنامه نگاران برجسته، روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی آمریکایی را به علت گزارش اخبار جنگ لبنان و انتقاد آنها از رفتار آمریکا، به «یهودستیزی» متهم کرده است. در میان کسانی که این اتهام به آنها زده شده است نام افرادی چون «آنتونی لوئیس» از نیویوک تایمز، «نیکلاس ون هافمن»، «ژوزف هارش» از کریستین ساینس مونیتور، «رولاند اوانز»، «روبرت نواک»، «ماری مک گروری»، «ریچارد کوهن» و «آلفرد فرندلی» از واشنگتون پست و … دیده می شود. این افراد و موسسه خبری آنها بخاطر گزارش بد اخبار و یا فقدان استاندارد های روزنامه نگاری مورد انتقاد قرار نگرفته اند و در عوض متهم به یهودستیزی شده اند.,

یهودی ستیزی

, یهودی ستیزی, یهودی ستیزی,

سلاحی بر ضد مخالفان

, سلاحی بر ضد مخالفان, سلاحی بر ضد مخالفان,

این روش که در آن از اصطلاح «یهودستیزی» به عنوان سلاحی علیه مخالفان استفاده می شود، روش جدیدی نیست. «دروسی تامپسون»، روزنامه نگار شناخته شده ای که از اولین دشمنان نازیسم بوده است، سیاست های اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده است. او علی رغم شجاعت هایی که در مبارزه با هیتلر از خود نشان داده، در معرض اتهام «یهودستیزی» قرار داشت.

, این روش که در آن از اصطلاح «یهودستیزی» به عنوان سلاحی علیه مخالفان استفاده می شود، روش جدیدی نیست. «دروسی تامپسون»، روزنامه نگار شناخته شده ای که از اولین دشمنان نازیسم بوده است، سیاست های اسرائیل را مورد انتقاد قرار داده است. او علی رغم شجاعت هایی که در مبارزه با هیتلر از خود نشان داده، در معرض اتهام «یهودستیزی» قرار داشت.,

تامپسون در نامه ای به «خبر نامه یهودی» (در ششم آوریل سال ۱۹۵۱) می نویسد:

, تامپسون در نامه ای به «خبر نامه یهودی» (در ششم آوریل سال ۱۹۵۱) می نویسد:,

به نظر من بایستی اهمیت مداومی به این مسئله داد که با بدنام کردن افرادی مثل من به یهودستیزی ، آسیب های فراوانی به جامعه یهود می رسد … دولت اسرائیل باید همچون دیگر کشورها زندگی کردن در فضایی که در آن انتقاد آزاد می باشد را بیاموزد… موضوع های بسیاری وجود دارند که نویسندگان این کشور، بخاط فشارها، در مورد آنها صحبتی نمی کنند و تسلیم شده اند. اما مردم این حالت را نمی پسندند. هر زمانی که شخصی تحت این فشارها تسلیم شود، احساس ذلت و سرشکستگی می کند و از کسانی که باعث این احساس شده اند متنفر می شود.

, به نظر من بایستی اهمیت مداومی به این مسئله داد که با بدنام کردن افرادی مثل من به یهودستیزی ، آسیب های فراوانی به جامعه یهود می رسد … دولت اسرائیل باید همچون دیگر کشورها زندگی کردن در فضایی که در آن انتقاد آزاد می باشد را بیاموزد… موضوع های بسیاری وجود دارند که نویسندگان این کشور، بخاط فشارها، در مورد آنها صحبتی نمی کنند و تسلیم شده اند. اما مردم این حالت را نمی پسندند. هر زمانی که شخصی تحت این فشارها تسلیم شود، احساس ذلت و سرشکستگی می کند و از کسانی که باعث این احساس شده اند متنفر می شود.,

یک ربع قرن بعد (۵ فوریه ۱۹۷۵)، ستون نویس واشینگتون استار «کارل رون»، گزارش می دهد که:

, یک ربع قرن بعد (۵ فوریه ۱۹۷۵)، ستون نویس واشینگتون استار «کارل رون»، گزارش می دهد که:,

هنگامی که من مقاله اخیرم را در مورد تحلیل دقیق و ظریف حمایت از اسرائیل، نوشتم در رابطه با اینکه واکنش به مقاله من چه خواهد بود هیچ فکری نمی کردم. سپس نامه های بسیار زیادی که به دست من رسید و همچنین روزنامه های زیادی اتهام یهودستیزی را به من وارد کردند… نامه هایی که به سوی من جاری شده بود بدترین انتظاری بود که من داشتم… این فریادهای بی اساس مطمئن ترین راه برای تبدیل کردن دوست به دشمن است.

, هنگامی که من مقاله اخیرم را در مورد تحلیل دقیق و ظریف حمایت از اسرائیل، نوشتم در رابطه با اینکه واکنش به مقاله من چه خواهد بود هیچ فکری نمی کردم. سپس نامه های بسیار زیادی که به دست من رسید و همچنین روزنامه های زیادی اتهام یهودستیزی را به من وارد کردند… نامه هایی که به سوی من جاری شده بود بدترین انتظاری بود که من داشتم… این فریادهای بی اساس مطمئن ترین راه برای تبدیل کردن دوست به دشمن است.,

یهودیان ضد صهیونیست

, یهودیان ضد صهیونیست,

نتوری کارتا اینترنشنال از جوامع یهودیان ضد صهیونیست می گوید:هیچ یهودی مومنی به تورات در ۱۹۰۰ سال تبعید قوم ما پیش از آغاز صهیونیسم بر این باور نبود که ما باید مدعی بازگرفتن این سرزمین باشیم.برعکس آن ها معتقد بودند که در روزهای عاقبت و هنگامی کع خالق تصمیم به رهایی بشریت بگیرد تمام مردم جهان برای پرستش او بهم می پیوندند. این امر مستلزم انقیاد یا سلب مالکیت مردم نیست و آن زمان دوره برادری جهان و مرکز آن سرزمیت خواهد بود. تا رسیدن آن زمان قوم یهود وظیفه ویژه ای در تبعید دارد.

, نتوری کارتا اینترنشنال از جوامع یهودیان ضد صهیونیست می گوید:,

تلاش برای پناهندگی به ایران

,
روزنامه‌های اسرائیلی همچنین گزارش داده‌اند دست کم ۲۰۰ نفر از یهودیان این فرقه در نظر داشتند به طریقی که هنوز چندان مشخص نیست به ایران پناهنده شوند.
,
به اعتقاد اعضای این فرقه، آزادی مذهبی موجود در ایران برای یهودیان شرایط عادلانه زندگی را فراهم می‌کند و شرایط اعطای پناهندگی در ایران بسیار راحت‌تر از کانادا و سایر کشورهایی است که صهیونیست‌ها در آن نفوذ دارند.
,
براساس گزارش روزنامه‌های اسرائیلی، پلیس کانادا با رهگیری این افراد که حدود ۴۰ خانواده ارزیابی شده‌اند، آنها را بازداشت کرده است.
,
جروزالم پست در این باره نوشته است: اکثر این خانواده‌ها، یهودیانی از اسرائیل بوده‌اند که به دلیل مخالفت با صهیونیسم، از اسرائیل به کانادا رفته‌اند.رسانه‌های اسرائیلی مدعی هستند «اقامت برخی از اعضای این فرقه در کانادا نیز قانونی نبوده» و به دلایلی که هنوز مشخص نیست این گروه با اتهام کودک‌آزاری و احتمال از دست دادن حضانت فرزندانشان روبرو هستند.لو طاهور تنها یکی از گروه‌های یهودی ضد صهیونیسم است که به دلیل مخالفت با اشغالگری و پایبندی به سنت‌ها و آموزه‌های تورات در تمام جهان مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند و بنیانگذار این گروه نیز تأکید کرده است مقامات اسرائیل تا نابودی این فرقه، دست از تلاش‌های خود بر نخواهند داشت.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه