اخبار داغ

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس:

ظرفیت سه قوه برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود

ظرفیت سه قوه برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود
فولادگر گفت: باید از ظرفیت سه قوه برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد در غیر اینصورت آنچه که رهبر انقلاب می خواهند و مردم انتظار دارند اتفاق نمی افتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در دومین جشنواره صنایع برتر استان یزد با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی تاب آوری و مقاوم سازی اقتصاد در برابر تکانه های داخلی و خارجی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا؛,

حمیدرضا فولادگر افزود: مفهوم اقتصاد مقاومتی مختص جمهوری اسلامی نبوده بلکه در جهان و کشورهای توسعه یافته نیز سابقه داشته است. رهبر انقلاب نیز از هفت سال گذشته و زمانی که زمزمه تشدید تحریم ها مطرح شده بود، بر این نکته تاکید ورزیدند و اکنون هر چه بیشتر از آن زمان می گذرد ضرورت این مساله بیش از گذشته حس می شود.

,

نماینده اصفهان ادامه داد: در همین 7 سال گذشته تشدید تحریم ها و نوسانات اقتصادی بسیاری اتفاق افتاد. دو سال گرفتار اصل برجام بودیم، دو سال بحث پسابرجام بود و دراین مدت تمام اقتصاد کشور را معطل این بحث گذاشتیم، اکنون هم باید منتظر تصمیمات ترامپ بمانیم. به این صورت وضعیت کشور تابع شرایط جهانی است و این نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است.

,

فولادگر تاکید کرد: حمایت از تولیدات دانش بنیان، حمایت از تولیدات داخلی، رقابت پذی بودن تولید، مدیریت مصرف باید تقویت شود تا تاثیرات حوادث بیرونی بر وضعیت کشور کم شود.

,

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر تحولات جهانی بر اقتصاد کشور گفت: مسلما تحولات جهانی بر اقتصاد ما تاثیر گذاراست، باید این تاثیر پذیری را کم کنیم. تمام چیزی که رهبر انقلاب نیز می خواهند این است که تاثیر این تکانه ها کاهش یابد. با دست روی دست گذاشتن و کشور را معطل برجام و ترامپ گذاشتن، کشور قفل می شود واین همان چیزی است که دشمن می خواهد.

,

وی بااشاره به اهمیت مردمی شدن اقتصاد بیان داشت: تا زمانی که سیاست های اصل 44 اجرا نشود و اصلاح ساختار دولت صورت نگیرد نمی توان از مردم انتظار داشت در اقتصاد مشارکت داشته باشند. اما با این وجود هنوز که هنوز است با نهاد دولتی با بدنه ای سنگین مواجه هستیم که بهره وری لازم را ندارد. البته این مساله اختصاص به این دولت و دولت های گذشته ندارد و در تمام دولت های کشورمان مشترک است.

,

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی از حاکمیت انتظار می رود بستر لازم را فراهم کرده و موانع را رفع کند و در مقابل از تولید کننده نیزانتظار می رود تا محصولی تولید کند که در بازار کنونی قابل رقابت با نمونه های خارجی باشد.

,

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به وابستگی کشور در بحث غذایی گفت: در ارتباط با امنیت غذایی باید گفت در حال حاضر بیش از 90 درصد دانه های روغنی از خارج از کشور وارد می شود که این اصلا برای کشور پسندیده نیست به ویژه که اخیراً بحث محصولات تراریخته نیز به وجود آمده است.

,

فولادگر تصریح کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی کمبود قانون وجود ندارد بلکه مشکل اینجاست که قوانین یا اجرا نمی شود و یا با هم همپوشانی دارد.

,

وی ادامه داد: قوانین خوبی در مجلس تصویب شده و به اندازه کافی قوانین حمایتی مالیاتی و بانکی در کشور داریم اما آنچه که در این زمینه مشکل ساز شده عدم اجرای قانون درست است.

,

وی در پایان تاکید کرد: باید از ظرفیت سه قوه برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد در غیر اینصورت آنچه که رهبر انقلاب می خواهند و مردم انتظار دارند اتفاق نمی افتد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه