اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

ادعای ترامپ مبنی بر نقض توافق توسط ایران شانتاژ و شارلاتان بازی است/ آمریکا آسیب پذیرتر از آن است که تصور می کند

ادعای ترامپ مبنی بر نقض توافق توسط ایران شانتاژ و شارلاتان بازی است/ آمریکا آسیب پذیرتر از آن است که تصور می کند
جوکار گفت: آنچه که ترامپ مبنی بر نقض توافقات بیان می کند، شانتاژ و شارلاتان بازی است که در ورای آن به دنبال امتیاز خواهی وتامین منافع خود در منطقه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصالح جوکار در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در واکنش به اقدام اخیر ترامپ مبنی بر اعلام عدم تایید پایبندی ایران به برجام گفت: آژانس سخت ترین و پیچیده ترین نظارت را، از ابتدای تشکیل تا کنون، نسبت به ایران در موضوع هسته ای داشته است که اینگونه نظارت ها در هیچ کجا و برای هیچ کشوری اعمال نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: براساس همین نظارت ها که بخشی به صورت آنلاین و بخشی به صورت بازرسی های سرزده انجام می شود، تایید کردند که ایران پایبند به برجام بوده و تعهدات خود را عملیاتی کرده است.

,

ادعای ترامپ مبنی بر نقض توافق توسط ایران شانتاژ و شارلاتان بازی است

, ادعای ترامپ مبنی بر نقض توافق توسط ایران شانتاژ و شارلاتان بازی است,

وی بیان کرد: بهانه آمریکا این بود که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است در حالیکه بر اساس مبانی دینی و فقهی و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، دسترسی به سلاح های کشتارجمعی حرام است؛ بعد از انجام بازرسی ها نیز مشخص شد که جمهوری اسلامی اصلا چنین هدفی را دنبال نمی کند.

,

جوکار با تاکید بر اینکه تعهدات برجامی انجام شده و امروز ما در حوزه هسته ای چیزی نداریم، اظهار داشت: آنچه که ترامپ مبنی بر نقض توافقات بیان می کند، شانتاژ و شارلاتان بازی است که در ورای آن به دنبال امتیاز خواهی  وتامین منافع خود در منطقه هستند.

,

وی افزود: فشارهایی که وارد می شود به این دلیل است که به دنیا اثبات شده آمریکا به توافقاتی که امضا می کند، پایبند نیست و از نظر اخلاقی و حقوقی نمی توان به آنها اعتماد کرد که این رسوایی آمریکا در دنیاست؛ همچنین از آنجا که آمریکا خود را به عنوان قدرت مطلق می داند، دنبال باج خواهی و زیاه خواهی بوده و این  ذات استکبار است.

,

جمهوری اسلامی به عنوان کشوری مقتدر و الگو زیربار زورگویی های آمریکا نمی رود

, جمهوری اسلامی به عنوان کشوری مقتدر و الگو زیربار زورگویی های آمریکا نمی رود,

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکنون آمریکا و ترامپ وارد فازی شده که قصد دارد با فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی، ایران چهارچوب سیاست ها آنها را در مسائل منطقه ای و بحث های دفاعی بپذیرد؛ این در حالی است که در این صورت قطعا استقلال ما زیر سوال می رود و کشوری مانند جمهوری اسلامی که مقتدر و الگویی برای سایر کشورهاست، نمی تواند زیر بار زورگویی های آمریکا برود.

,

جوکار تاکید کرد: تحریم های مختلفی که بعد از برجام برای افراد حقیقی و حقوقی کشور اعمال شد و همچنین تمدید تحریم های داماتو، نشان دهنده این است که آمریکا قابل اعتماد نیست؛ آمریکا دشمن است و ما تازمانی که بخواهیم به آنها اعتماد واتکا داشته باشیم و خودرا به طور مستقل ارائه نکنیم، این مشکلات همچنان باقی خواهد ماند.

,

ادعای ترامپ در هیچ کجای دنیا تایید نمی شود/ متهم کردن ایران به عدم پایبندی به برجام دروغی بیش نیست

, ادعای ترامپ در هیچ کجای دنیا تایید نمی شود/ متهم کردن ایران به عدم پایبندی به برجام دروغی بیش نیست,

این کارشناس مسائل سیاسی اذعان داشت: اقداماتی که ترامپ اخیرا مبنی بر عدم پایبندی ایران به توافقات شروع کرده، در هیچ کجای دنیا تایید نمی شود چرا که همه می دانند آمریکایی ها هستند که نقض توافق می کنند؛ چنین سخنان برای این است که آمریکا در دنیا متهم نشود.

,

وی با بیان اینکه متهم کردن ایران به عدم پایبندی دروغی بیش نیست، تصریح کرد: اخیرا سپاه را تروریست دانسته اند در حالیکه به خوبی می دانیم  آمریکا و ارتش آن تروریست هستند وکشتارهایی که در منطقه انجام می شود، از دیدگاه برتری نژادی آنها است.

,

آمریکا آسیب پذیرتر از آن است که تصور می کند

, آمریکا آسیب پذیرتر از آن است که تصور می کند,

جوکار بیان کرد: این اقدامات در آینده آسیب های جدی به آمریکا وارد می کند و قطعا جمهوری اسلامی در مقابل آن تمهیدات و تدابیر لازم را می اندیشد و با اعمال فشارهای بیشتر، ایران از برجام خارج خواهد شد و در مقابل زورگویی های آمریکا در سطح منطقه می ایستد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: آمریکا آسیب پذیرتر از چیزی است که تصور می کند و باید بداند منافعش به شدت در خطر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه