اخبار داغ

نگاهی به برنامه تحریم جدید آمریکا؛

بلایی که کاتسا بر سرمان میاورد!

بلایی که کاتسا بر سرمان میاورد!
تقسیم بندی تحریم ها به امریکایی ها اجازه داد تا با بهانه ی غیر هسته ای بودن و اولیه بودن، بخش قابل توجهی از تحریم ها را تحت عنوان لیست sdn حتی روی کاغذ هم رفع نکند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصادنیوز، حسین مهدی تبار نوشت: مقصر عدم رفع تحریم ها، جدای خباثت امریکایی ها، مذاکره کنندگان خودمانند. وقتی تیم مذاکره کننده به سادگی از موضع قاطع خود برای رفع « تمام تحریم ها » در « روز اجرای توافق » عقب نشینی کرد و  به زیاده خواهی امریکاییها در سطحبندی تحریمها به تحریم های اولیه و ثانویه و هسته ای و غیر هسته ای تن داد، طبیعی است که در مقابل ایالات متحده با استفاده از همین بازیهای عجیب و غریب، هم تمام آنچه میخواهد بستاند و هم آنچه را میخواهیم ندهد!‌ تقسیم بندی تحریم ها به امریکایی ها اجازه داد تا با بهانه ی غیر هسته ای بودن و اولیه بودن، بخش قابل توجهی از تحریم ها را تحت عنوان لیست sdn حتی روی کاغذ هم رفع نکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
لیست sdn، همان لیستی است که  وزارت خزانه داری امریکا به وسیله آن بانکهای جهان را از مبادله با ایران میترساند. این لیست با اجرای تحریم سیدا که چندی پیش توسط مجلس امریکا تصویب شده به طرز قابل توجهی گسترش یافت و بر تعداد افراد و نهاد های تحریمی آن افزوده شد. تنها یکی از مضرات این افزایش، قفل شدن بیش از پیش مبادلات بانکی ایران بود تا انتفاع بانکی ایران از برجام از تقریبا هیچ هم کمتر شود. این اما تمام ماجرا و اخرین خباثت امریکا نبود. تحریم جامع جدید امریکا با نام کاتسا که برنامه موشکی و تسلیحاتی ایران و فعالیت های سپاه را مورد هدف قرار میگیرد و از ان با نامهای سیاهچاله یا مادر تحریم ها یاد میشود حقیقتا همچون سیاه چاله ای تمام اقتصاد ایران را در برخواهد گرفت و به طرز عجیبی لیست تحریم های باقی مانده ( sdn list ) را چند برابر میکند . این تحریم به شکل خطرناکی بخش عمده اقتصاد ایران را به لیست تحریو وارد میکند و تحریم مینماید. 
,
 
,
بخش چهارم این قانون جامع، که تصویب آن زیر ساخت گسترده ای برای رییس جمهور امریکا مهیا میکند تا به راحتی بخش اعظمی از نظام اقتصادی ایران را تحت شعاع قرار دهد، از رییس جمهور امریکا خواسته است تا هرگونه روابط تجاری، بانکی و حتی علمی با برنامه موشکی ایران را تحریم کند. فضاحت رفتار امریکایی ها به جایی رسیده که بدانیم در بخش هفتم همین قانون، محدودیت های فوق الذکر علیه برنامه ی ساخت تمام سلاح های متعارف ایران نیز اعمال شده است. مجس امریکا از دولت خواسته است تا تحریم هایی علیه تمام مرتبطین علمی، اقتصادی و بانکی با برنامه ساخت تجهیزات نظامی ایران اعمال نماید.. وضعیت در بخش۵ حتی از این هم خطرناک تر است. مجلس امریکا ترامپ را موظف کرده تا تمام محدودیت ها وتحریم هایی که به واسطه فرمان اجرایی دولت امریکا، از زمان بوش تا کنون بر گروه های تروریستی اعمال میشده را بر سپاه نیز اعمال کند. این اولین باری است که در طول تاریخ یک سازمان نظامی وابسته به دولت یک کشور عملا در لیست ترورریستی قرار خواهد گرفت . گستره مفاد اعمالی این تحریم به قدریست که هر فرد حقیقی یا حقوقی، هر شرکت یا کارخانه ای، هر مقام یا گروهی و یا حتی هر دانشجو و استادی به هر ترتیبی، به برقراری ارتباطات اقتصادی، تجاری، بانکی و حتی علمی با سپاه بپردازد مشمول تحریم امریکا خواهد بود. همین گزاره عمق خطر این تحریم برای اقتصاد ایران را هویدا خواهد ساخت. تحریمی که اگر اجرا شود تقریبا تمامی بخش های تجاری، بانکی و علمی کشور را در بر خواهد گرفت و اقتصاد ایران را اگر در حالت فعلی بماند، به طور کامل قفل خواهد کرد. از اولین اثرات شروع اجرای چنین تحریمی قطع ارتباط طیف گسترده ای از افراد و شرکت ها با برنامه موشکی، تسلیحاتی و با سپاه پاسداران خواهد بود که نتیجه اولیه آن علاوه بر ایجاد یک شوک اقتصادی گسترده که ابعاد آن از سالهای ۹۱-۹۲ هم وسیعتر خواهد بود، تضعیف بنیه نظامی ایران است. 
,
 
,
راهکاری که امریکا برای رفع آن پیشنهاد خواهد کرد و دعوایی که احتمالا بر سر آن شروع خواهد شد همان بلایی است که بر سر برنامه هسته ای ایران آمد. تحریم، سلاحیست که تا کنون هدف هسته ای را مورد اصابت قرار داده است. امریکایی ها دریافته اند این سلاح برای سایر اهداف هم جوابگوست. تحریم کاتسا میاید تا سر و صدای مذاکره ی دوباره ی از بعضیها، این بار بر سر مسایل منطقه ای و امنیتی شروع شود. در چنین شرایطی باید دید واکنش دولت به چنین اتفاقی که اتفاقا در اثر سهل انگاری تیم مذاکره کننده در برجام به وجود امده چه خواهد بود ؟
,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه