اخبار داغ

گزارش /

پدیده جاده خواری در پایتخت طبیعت ایران/ آیا بازهم پای مدیران متخلف در میان است؟+تصاویر

پدیده جاده خواری در پایتخت طبیعت ایران/ آیا بازهم پای مدیران متخلف در میان است؟+تصاویر
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت خاصی که دارد ، موجبات سوءاستفاده سودجویان را فراهم می کند و در جدیدترین نوع سوءاستفاده از اراضی و املاک ملی ، با پدیده جاده خواری روبه رو شده ایم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از چهارفصل استان کهگیلویه وبویراحمد، نامی آشنا برای همه طبیعت دوستان و کسانی که عاشق طبیعت و جاذبه های تفریحی ناشناخته هستند بوده و همیشه در ایام تعطیل سال پذیری قشر عظیمی از مردم ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهارفصل,

استانی که به لازمه داشتن طبیعت بکر، زیبا و دست نخورده در سلسله جوار جنوبی رشته های سر به فلک کشیده زاگرس، همیشه یکی از استانهای مستعد در امر توسعه گردشگری بوده است.

,

شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به موقعیت خاصی که دارد ، موجبات سوءاستفاده سودجویان را فراهم می کند و بارها شاهد کوه خواری و زمین خواری های متعددی بوده ایم که دستگاه قضایی به جد با آنها برخورد داشته است. اما این بار در جدیدترین نوع سوءاستفاده از اراضی و املاک ملی ، با پدیده جاده خواری روبه رو شده ایم که در نوع خود جالب توجه و البته تاسف بار است.

,

, ,

طبق گزارشات مردمی دریافت شده توسط این پایگاه خبری، این پدیده تخلفی که در محدوده ارم های شهر یاسوج رخ داده است متاسفانه آثار نامیمونی را در برداشته است . بهمین دلیل پس از اطلاع از این موضوع به بررسی این ماجرا پرداختیم و آن چه که در زیر از دید مخاطبان گرامی می گذرد تصاویر و صحبت های اهالی خیابان های ارم یاسوج و یکی از شاکیان این پرونده است.

,

آقای دال که از اهالی منطقه مورد نظر است به خبرنگار ما گفت: همه خیابان های این منطقه 12 متری هستند و خانه ها به صورت پلکانی ساخته شده اند. به طوریکه طبقه دوم هر خانه معمولا به خیابان بالایی راه دارد . در انتهای خیابان این ارم و مجموعه ارم ها، خاکی سمت راست دوم، که این اتفاق در آن رخ داده است، این افراد به خاطر اینکه طبقه دوم خانه خودشان را به خیابان 12 متری بیاندازند ، این خیابان را تقسیم بر دو کرده اند و 6 متر از آن را شبانه به ارتفاع 4 الی 5 متر پایین برده اند که حیات خلوتشان را  بر روی خیابان اصلی بیاندازند .

,

وی ادامه داد :بعدا هم متوجه شده ایم که آن را جدول گذاری کرده اند و ما هم به پلیس اطلاع دادیم و پس از حضور ماموران نیروی انتظامی بیل مکانیکی که در آن محل مشغول به کار بود ، را متوقف کردند .

,

, ,

وی در ادامه گفت : این افراد سودجو 6 متر خاکبرداری را سال گذشته انجام داده بودند و پس از شکایت مردم محله، کار متوقف شده بود و حالا امسال با همکاری شهرداری قصد جدول گذاری را دارند .

,

این فرد مطلع در پایان به صورت جلسه کلانتری اشاره کرد و گفت : با توجه به صورت جلسه ای که با حضور ماموران نیروی انتظامی انجام گرفت و آقای م – ک  به عنوان شاکی پرونده بود ، سپس آن ها ادعا کردند بیل مکانیکی مربوط به شهرداری است اما به نظر می رسد دروغ می گویند و بیل را به صورت غیرقانونی خودشان آورده اند و برای اینکه کارشان را موجه جلوه دهند ، ادعا کرده اند که بیل متعلق به شهرداری بوده است .

,

او ادعا می کند آقای م – ک  شاکی شهرداری و مدیرکل یکی از سازمان های استان است( بدلیل اینکه شکایت از مدیرکل به شکل شخصی است نه سازمانی اسمی در اینجا از این مدیرکل نمی آوریم ولی در صورتیکه تحقیقات ما مشخص کند که تخلف سازمانی متوجه این مدیرکل یوده است اسم این مدیرکل متخلف را هم درج می کنیم) .

,

, ,

پس از این صحبت ها به سراغ آقای م – ک که شاکی پرونده بود و به نظر می رسد از سال 1384 پرونده شکایت او در جریان است رفتیم و از وی خواستیم جزئیات بیشتری در اختیار ما قرار دهد که متن زیر متعلق به صحبت های این فرد است :

,

وی گفت: در شکایتی که تنظیم کردم به خطر رانش زمین اشاره کردم و گفتم با توجه به گفته کارشناسان، این منطقه بر روی کمربند زلزله قرار دارد. پس از خاک برداری که این آقایان انجام داده اند ، آپارتمان سه طبقه ای که پشت آن ها قرار دارد ، تنها 3 الی 4 متر جلوتر از آن را خاک برداری کرده اند که خطر رانش زمین به شدت آن را تهدید می کند  و همچنین با ضعیف ترین زلزله می تواند خطرات بسیاری را برای ساکنین به وجود آورد و از طرفی نیز باعث از بین رفتن محیط زیست شده است .

,

وی در ادامه افزود : با توجه به شیب تند این منطقه منازل به صورت پلکانی ساخته می شوند و خیابان پشت هر منزل مسکونی هم سطح با سقف آن ها هستند .

,

, ,

این فرد آگاه درادامه به ماجرای چند شب قبل که افراد سوءاستفاده کننده قصد خاک برداری داشتند، اشاره کرد و افزود : این افراد چند شب پیش یک بیل مکانیکی آورده بودند و مشغول به کار شده بودند ، ما هم به پلیس 110 اطلاع دادیم و آن فردی که مسئول بیل مکانیکی بود و قصد خاک برداری و جدول کشی داشت ادعا می کرد که بیل مکانیکی متعلق به شهرداری است . که البته وقتی خودم به شهرداری مراجعه کردم ، مسئول دفتر شهردار گفت : تعجب می کنم که چطور بیل شهرداری ساعت 8 شب برای خاک برداری انجا بوده است؟ و این موضوع بنظر صحت ندارد!

,

وی ادامه داد : این مساله از تاریخ 27 مرداد 1384 که برای من پرونده صادر شده است وجود دارد و از همان زمان تا الان ساخت وساز و خاک برداری را انجام داده اند و در خیابان پشتی آن ها امکان ساخت وساز وجود ندارد و خطر رانش آن ساختمان هایی که ساخته شده اند را  به شدت تهدید می کند .

,

, ,

وی افزود : مسئولین شهرداری باید بررسی کنند که مسببین این قضیه چه کسانی بوده اند و ما نمی توانیم از شخص خاصی اسم ببریم . با توجه به پروانه ساختی که در سال 84 برای بنده صادر شده است دو طرف منزل ما ، هم پشت و هم جلوی ان خیابان 12 متری است . یکی از ساکنینی که این خاک برداری را انجام داده اند ادعا می کند به دلیل اینکه در آن زمان که شهرداری برای من پرونده صادر کرده است ، برای ساخت پارکینگ از پشت ساختمان پروانه داده اند و به همین دلیل باید خیابان پشتی را تخریب کنم!. به نظر می رسد در این قضیه شهرداری خطایی را انجام داده باشد که باید بیشتر بررسی شود.

,

چطور امکان دارد که ساختمانی که چند طبقه ساخته شده است و جلوی آن به گونه ای به ارتفاع 4 الی 5 متر خاک برداری شده است که حتی امکان دور زدن یک خودروی پراید نیز وجود ندارد .

,

این صحبت ها متعلق به دو تن از شاهدان و شاکیان این پرونده می باشد اما اینکه چه کسی یا کسانی و چه فرد حقیقی یا حقوقی در این ماجرا نقش دارند نیاز به بررسی بیشتر و همچنین ورود دستگاه قضایی برای پیگیری این ماجرا دارد . چرا که کوتاهی و سهل انگاری هر یک از مسئولین علاوه بر تبعات و خطراتی که برای شهروندان دارد ، می تواند باعث بروز زمین خواری ها و جاده خواری و اتفاقات مشابه دیگر باشیم .

,

انتهای پیام / ش

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه