اخبار داغ

تبلیغاتی که آدرس غلط می‌دهد!

تبلیغاتی که آدرس غلط می‌دهد!
در بسیاری از تبلیغات‌های کانال‌های تلگرامی امروز موضوع سکس و آموزش‌های جنسی با اساس غربی آن مورد توجه قرار گرفته شده است. اغلب سئوالاتی با این مضامین که «چکار کنیم که برای همسرانمان جذاب تر شویم؟» پایه چنین تبلیغاتی می‌شود و افراد را به سمت خود می‌کشاند. اگر نگاهی به تبلیغات ماهواره‌ای بیندازیم می بینم که اغلب این تبلیغات‌ها را قرص‌های لاغری، ‌کرم‌های زیبایی و قرص‌های تقویت جنسی تشکیل می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، امیرحمزه نژاد در یادداشتی نوشت: در دنیای امروز مشاوره و روانشناسی از جمله متداول ترین راه‌های کسب درآمد است. این موضوع با تبلیغات جذابی هم توامان شده که به گونه‌ای برای انسان احساس نیاز به وجود می‌آورد. زندگی پیچیده شهرنشینی با انواع و اقسام وسایل ارتباط جمعی سبب شده تا در فرد احساس نیازهایی خصوصا کاذب و بیشتر از حد معمول رشد کند که به مصرف‌گرایی و بی‌بندباری افراد جامعه منجر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این خصوص ممکن است احساس نیاز برای یک خانم در زندگی مد روز به گونه‌ای باشد که از یک سر شهر به طرف دیگر آن برای خرید یک کالای لوکس و تجملی و یا آرایشگاه خاص برود. در زندگی امروز تبلیغات و روانشناسی دو عنصر همزاد هم هستند که کمک شایان توجهی به رشد یکدیگر کرده اند. بسیاری از تبلیغات‌های موفق در پس خود یک نظریه روانشناسانه داشته و از سوی دیگر تبلیغات در رشد روانشناسی و استفاده از مشاوران برای بهبود وضعیت زندگی اثرگذار بوده است. تا جایی که شغل‌های عجیب و غریبی در این حیطه رشد کرده که درآمدهای هنگفتی هم دارند و به فرد در خصوص نحوه زندگی موفق آموزش‌های خاص خود را می‌دهند.

,

در این عرصه روانشناسی تبلیغاتی از عناصر لاینفک زندگی مدرن شده است. دنیای غرب سعی کرده خلاءهای زندگی شهری و سرمایه‌داری را با پیش کشیدن روانشناسی پر کند. در این زمینه گاها دیده می‌شود که روانشناسی سبک زندگی را به فرد عرضه می‌کند که برای وی در زندگی جذابیت ایجاد کند و زندگی را با لذت بیشتری لمس کند. در این حیطه آدرس‌های غلط فراوانی از طریق چنین روان‌شناس‌هایی به افراد داده می‌شود. به طور مثال برخی روانشناسان پایه زندگی مشترک زناشویی را سکس قلمداد می‌کنند با این تعریف جهان و زندگی خانوادگی افراد تغییر جدی می‌کند و در پس آن مشکلات فراوانی در زندگی این افراد رخ میدهد.

,

 جالب اینجاست که راه‌حل‌های این مشکلات نیز در محصولات تبلیغاتی که روانشناسی پایه آن است یافت می‌شود. بده بستانی جالب توجه در رونق سرمایه داری و روانشناسی که متاسفانه در کشورمان نادیده گرفته می‌شود. در این عرصه به جای رفع مشکلات روحی افراد بیشتر مریض‌های روانی به جامعه تحویل داده می‌شود که با تمایلات جنسی افزایش یافته خود نمی‌داند چه کند.

,

 در بسیاری از تبلیغات‌های کانال‌های تلگرامی امروز موضوع سکس و آموزش‌های جنسی با اساس غربی آن مورد توجه قرار گرفته شده است. اغلب سئوالاتی با این مضامین که «چکار کنیم که برای همسرانمان جذاب تر شویم؟» پایه چنین تبلیغاتی می‌شود و افراد را به سمت خود می‌کشاند. اگر نگاهی به تبلیغات ماهواره‌ای بیندازیم می بینم که اغلب این تبلیغات‌ها را قرص‌های لاغری، ‌کرم‌های زیبایی و قرص‌های تقویت جنسی تشکیل می‌دهند. طوری که گویی اغلب مخاطبین این تبلیغات آدم های چاق، با پوست‌های مشکل‌دار و ضعف جنسی تشکیل می‌دهند. همین موضوع به خوبی نشان از تبلیغ یک سبک زندگی خاص در میان مردم دارد که پول فراوانی را روانه جیب این افراد می‌کند.

,

درواقع در این روانشناسی تبلیغاتی جذاب بودن مساوی سکسی و اروتیک بودن است. در این تبلیغات اغلب با تمایلات جنسی افراد بازی می‌شود و انتظارات جنسی در او ایجاد می‌کنند که شدنی نیست. این روش دادن عطش به افراد سبب می‌شود که آنها برای برآوردن این نیازها به سمت روانشناسی و محصولات این شرکت‌ها بروند. چرخه منحط و پیچیده‌ای که متاسفانه در حال رشد است.

,

روانشناس‌ها در این عرصه به تولید انتظارات بیشتر زن و شوهر از هم مبادرت می‌ورزند و راه حل آن را نیز خود عرضه می‌کنند. تصویرنمایی زندگی جنسی مستهجن، خیانت، پرخاشگری، نسبت دادن برخی از رفتار افراد به برخی بیماری‌ها باعث می‌شود که فرد سالمی تا حد یک دیوانه زنجیری در نزد این روانشناسان نمود یابد. در چنین روانشناسی اغلب رسیدن به اوج خواسته مد نظر قرار می گیرد که در زندگی روزمره چندان دست یافتنی نیست. این درحالی است که در اغلب توصیه‌های دینی و سنتی در کشورمان سازش و کوتاه آمدن در برخی موارد جزئی که پایه اختلافات عمیق می‌شوند راهگشا بوده اما در برخی مواقع در مشاوره‌های روانشناسی کوچکترین تیک رفتاری با بزرگترین مشکل یکسان گرفته می‌شود و بعضا با بزرگنمایی چنین موارد یک زندگی عادی به مشکل بر می‌خورد و بعضا در مشاوره‌های ازدواج دختر و پسرهای جوان احساس می کنند که برای کنار هم بودن زیر یک سقف ساخته نشده‌اند و ترجیح می دهند مجرد بمانند.

,

متاسفانه در شبکه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های تلگرامی دیده می شود که با استفاده از اصل بازتاب مغزی و ذهنی آدرس‌های غلط روانشناسانه به فرد داده می‌شود که گاها با طبیعت و اساس زندگی تفاوت ویژه دارد و در این رشته سر دراز دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه