اخبار داغ

انتقاد میاندوآبی ها از رئیس فدارسیون دوچرخه سواری

انتقاد میاندوآبی ها از رئیس فدارسیون دوچرخه سواری
انتشار سخنان رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در بیان کردن دیگر شهرها به عنوان شهر دوچرخه، با توجه به اینکه وی در مراسم میاندوآب حضور داشت و خیل عظیم جمعیت و دوچرخه سواران را مشاهده کرده، سبب انتقاد گسترده مردم میاندوآب از وی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، عشق و علاقه مردم میاندوآب به دوچرخه انکار ناپذیر است و اگر در این در آماری از تعداد دوچرخه ها جمع آوری کنید در هر خانه ای حتما حداقل یک یا دو دستگاه دوچرخه در انواع مختلف مشاهده می کنید که اثبات گر این موضوع و نشان دهنده اهمیت این وسیله نقلیه در بین مردم این شهر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

همین عشق و علاقه مردم میاندوآب به دوچرخه سبب شده تا از این شهر به عنوان  “شهر دوچرخه ایران” یاد شود .

,

در سال های گذشته کمپین “ثبت میاندوآب به عنوان شهر دوچرخه” در شبکه های اجتماعی تشکیل شد و عده ای از افراد نیز اسنادی را برای ارائه به مسئولان در این راستا جمع آوری کرده و ارائه  دادند که در حال پیگیری هستند.

,

حتی برخی از مسئولان استانی از جمله عبدالله چمن گلی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در گفت و گو با زرین خبر با تاکید بر اینکه “میاندوآب، شهر دوچرخه ایران” است، بر این موضوع صحه گذاشتند.

,

در این راستا نیز روز جمعه ۲۸ مهر ماه نیز همایش بزرگ “میاندوآب، شهر دوچرخه ایران” برگزار و این همایش به صورت زنده و مستقیم از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران و برنامه”صبح و نشاط” به روی آنتن رفت و همه دنیا دید و شنید که “میاندوآب، شهر دوچرخه ایران” است.

,

, ,

, ,

از این گذشته اسناد تاریخی موجود نیز نشان می دهد که از بیش از ۷۰ سال پیش در این شهر گواهینامه دوچرخه سواری صادر می شد و این یعنی اینکه قدمت دوچرخه در میاندوآب بسیار بیشتر از این شهرهای مدعی این عنوان است.

,

اما در حالی که رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در همایش میاندوآب حضور داشت و عظمت حضور مردم را دید و در این شهر از حضور بی نظیر مردم تقدیر و تشکر کرده و علی رغم اینکه کاویانی، مجری برنامه نیز از عبارت”میاندوآب، شهر دوچرخه” نام برد، هیچ اشاره ای به شهر دوچرخه بودن میاندوآب نکرد، وی به نوشته “تسنیم” با حضور در جمع مردم بناب گفته است:” در به ثبت رسیدن بناب به عنوان شهر دوچرخه ایران هیچ مانعی وجود ندارد و مسئولان شهر می‌توانند با تامین زیرساخت‌های شهری و رعایت سلسله مراتب این شهر را به عنوان شهر دوچرخه ایران به ثبت برسانند.”

, تسنیم,

انتشار این سخنان وی، با توجه به اینکه وی در مراسم میاندوآب حضور داشت و خیل عظیم جمعیت و دوچرخه سواران را مشاهده کرده، سبب انتقاد گسترده مردم میاندوآب از وی شده است.

,

, ,

عده ای از فعالان شبکه های اجتماعی در میاندوآب با انتقاد از قمری، نوشته اند که رئیس فدارسیون دوچرخه سواری، یک بار دیگر تصاویر و فیلم این دو همایش را دیده و با یکدیگر مقایسه کند تا در گفته های خودشان تجدید نظر کنند.

,

, ,

بی نظیر توصیف کردن حضور مردمی در میاندوآب

,

البته قمری در حاشیه این همایش در گفت و گویی که با خبرنگار صدا و سیما داشت، با تمجید از حضور پرشور مردم در همایش دوچرخه سواری، اظهار کرد: بنده در طول مدت زندگی خود که همواره با دوچرخه بودم، کاری را که در میاندوآب اتفاق افتاد و حرکت خودجوش و بزرگی را مشاهده کردم، بی نظیر بوده و برای بنده افتخار بود.

,

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشور افزود: بنده همواره تلاشم بر این بوده که توسعه ورزش همگانی را در سرلوحه کارهای خود قرار بدهم و با توجه به اینکه همگانی شدن ورزش دوچرخه در سطح کشور نیز یکی از این موارد است، این حضور و اتفاقی که در میاندوآب دیدم، بی نظیر بود.

,

 استقبال ۱۲۰ هزار نفری مردم میاندوآب از همایش دوچرخه‌سواری

,

در همین حال مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، با اشاره به اینکه مسئولان برخی از شهرهای ایران درصدد ثبت عنوان شهر دوچرخه ایران به نام خود هستند اظهار داشت: این در حالی است که همه، شهرستان میاندوآب را به این عنوان شناخته و براساس سند و مدرک، از ۷۰ سال گذشته مردم این منطقه با دوچرخه تردد می‌کردند.

,

, ,

عبدالله چمن گلی افزود: در واقع این وسیله نقلیه جزو فرهنگ کهن و جزو آداب و رسوم و سنن شهرستان میاندوآب بوده و در سالیان گذشته علاوه بر وجود کارخانه دوچرخه در این شهر، گواهینامه دوچرخه‌سواری هم وجود داشته است.

,

وی با تاکید بر ثبت شهر دوچرخه ایران به نام میاندوآب تصریح کرد: بی‌شک اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی پیگیر این مسئله بوده چون حتی در روستاهای میاندوآب نیز مردم از دوچرخه استفاده می‌کنند بنابراین هر کسی خلاف این ادعا را دارد که شهر دیگری به عنوان شهر دوچرخه می‌تواند ثبت شود، باید سند و مدرک معتبر ارائه کند.

,

۱۰ هزار نفر در همایش بناب شرکت داشتند

,

در حالی که همایش دوچرخه سواری در شهرستان میاندوآب با استقبال ۱۲۰ هزار نفری روبرو شد، اما به نوشته فارسدر شهرستان بناب، همایش دوچرخه سواری آنهم استانی با استقبال ۱۰ هزار نفری روبرو شده است که البته به نوشته فارس در این همایش که دوچرخه‌سوارانی از برخی شهرهای استان آذربایجان‌شرقی نیز حضور یافته بودند.

, فارس,

حال با توجه به تعداد شرکت کنندگان و تصاویر در همایشی که هر دو در یک روز و البته همایش میاندوآب در ساعت ۷ صبح برگزار شده که پایین بودن دمای هوا در این زمان، قطعا در عدم استقبال نیز تاثیرگذار است و برگزاری همایش بناب از ساعت ۹ صبح و به صورت استانی، آیا میاندوآب شایسته عنوان شهر دوچرخه ایران نیست؟ آیا اسناد تاریخی گواهی بر اثبات حقانیت میاندوآب برای ثبت این عنوان به نامش نیست؟

,

, ,

به هر حال آن چه که لازم و ضروری می نماید، این است که با اقدامات انجام گرفته در این راستا و ارائه مستندات به مسئولان و نهادهای مربوطه، هر چه سریعتر نوان  “شهر دوچرخه ایران” به نام میاندوآب که از دیرباز به عنوان شهر دوچرخه ثبت ملی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه