اخبار داغ

گفت و گوی روزنامه شرق با اصلاح طلبان استان آذربایجان شرقی؛

فشار اصلاح طلبان تبریز به استاندار برای تغییر مدیران + تصاویر

فشار اصلاح طلبان تبریز به استاندار برای تغییر مدیران + تصاویر
روزنامه شرق در سالروز تنفیذ حمن حسن روحانی به عنوان رییس جمهور اسلامی ایران، ویژه نامه همراهان دولت تدبیر و امید آذربایجان شرقی را منتشر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از تبریز بیدار ، در این ویژه نامه که در سی و شش صفحه به چاپ رسیده و به صورت مجزا در برخی محافل سیاسی استان توزیع گردیده است، با برخی فعالان سیاسی استان گفت و گو شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, به نقل از , تبریز بیدار, تبریز بیدار,  ، در این ویژه نامه که در سی و شش صفحه به چاپ رسیده و به صورت مجزا در برخی محافل سیاسی استان توزیع گردیده است، با برخی فعالان سیاسی استان گفت و گو شده است.,

 

,

سرمقاله این ویژه نامه به قلم دکترحسن پور عظیم مشهور به دکتر نیک (مالک رستوران دکتر نیک) و بدون تیتر در بازخوانی علل موفقیت حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دهم نگاشته شده است. نگارنده، ثبت نام و رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی، انصراف عارف به نفع روحانی، حمایت بزرگان و سخنان روحانی در مناظره سوم را دلایل اصلی موفقیت روحانی برشمرده است.

,

 

,

, ,

این ویژه نامه گفت و گوهایی با سید مهدی حسینی (مسئول ستاد روحانی در آذربایجان شرقی)، دکتر شکور اکبرنژاد(مسئول ستاد عارف در آذربایجان شرقی)، دکتر محمدعلی سبحان اللهی(استاندار سابق آذربایجان شرقی و رییس دانشگاه خوارزمی)، دکتر مسعود پزشکیان(نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی)، دکتر حبیب شیری آذر (عضو شورای اسلامی شهر تبریز)، دکتر رضا استاد رحیمی (مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی)، شهربانو امانی (مشاور رییس سازمان حفاظت از محیط زیست)، دکتر حسن فرهودی نیا (رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی)،دکتر حسن اکبری(رییس ستاد روحانی در استان تهران) و همراه با یادداشت هایی از جوانان اصلاح طلب استان را داراست.

,

 

,

آنچه در این ویژه نامه به طور مشخص جلوه گر می نماید، عدم رضایت فعالین سیاسی اصلاح طلب در تبریز از عملکزد اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی است.

,

 

,

, ,

حسینی: شیب تغییرات در استان کند است

, حسینی: شیب تغییرات در استان کند است, حسینی: شیب تغییرات در استان کند است,

سید مهدی حسینی در گفته های خود در این ویژه نامه تاکید می کند: «به اندازه کافی از اعضای ستادهای شهرستانی و استانی مشورت خواسته نشده و به اندازه کافی از بعضی از دوستان  در جاهایی که می شد، استفاده نشده است... این حق را که باید از دوستان مشورت خواسته شود و به درد دل آن ها گوش داده شود را همچنان برای خود محفوظ می دانیم.»

,

رییس سازمان خصوصی سازی که از گزینه های اصلی تصدی پست استانداری آذربایجان شرقی بود، با انتقاد از عملکرد مدیریت استان می گوید: «در یک سال گذشته شیب تغییرات در استان بسیار کند و آرام بوده است و عزیزانی که انتخاب شده اند کسانی نبودند که در ستاد دکتر روحانی مسئولیت مستقیم داشتند.

,

 

,

, ,

اکبرنژاد: نمره خیلی خوب نمی دهم

, اکبرنژاد: نمره خیلی خوب نمی دهم, اکبرنژاد: نمره خیلی خوب نمی دهم,

شکور اکبرنژاد نماینده تبریز در مجلس هفتم نیز که این روزها رهبری بخشی از اصلاح طلبان استان را بر عهده دارد، در این ویژه نامه در پاسخ به سوال «با توجه به شعارهای دولت آیا تغییرات مدیران استان را متناسب باشعارهای دولت می دانید؟» جواب می دهد: «از دو منظر می شود نگاه کرد؛ حالا شعارها شاید حتی با برخی وزرا هم سازگار نباشد، اما از منظر اعتدال شاید عملکرد را بشود توضیح داد که نخواسته اند طرف های مثابل را به چالش بکشند و بیشتر خواسته اند همکاری طرف مقابل را جلب کنند... بنده مثبت ارزیابی می کنم اما نمره خیلی خوب نمی دهم.»

,

 

,

 

,

, ,

سبحان اللهی: اولین کاری که مدیریت فعلی باید انجام دهد تغییرات مدیریتی است.

, سبحان اللهی: اولین کاری که مدیریت فعلی باید انجام دهد تغییرات مدیریتی است., سبحان اللهی: اولین کاری که مدیریت فعلی باید انجام دهد تغییرات مدیریتی است.,

دکتر محمد علی سبحان اللهی استاندار سابق آذربایجان شرقی که در اوایل دولت روحانی حرف و حدیث هایی مبنی بر بازگشت او به کاخ استانداری منتشر می شد، در گفت و گو با خبرنگار این ویژه نامه گفته است: «اولین کاری که مدیریت فعلی باید انجام دهد تغییرات مدیریتی است. تا در این زمینه با مشکل رویرو نشود. ما به هیچ وجه ناامید نیستیم اما کار سختی پیش داریم.»

,

 

,

, ,

شیری آذر: دولت وعده هایش را فراموش نکند

, شیری آذر: دولت وعده هایش را فراموش نکند, شیری آذر: دولت وعده هایش را فراموش نکند,

حبیب شیری آذر عضو اصلاح طلب شورای شهر تبریز که هم اکنون در اتحادی نانوشته با اصولگرایان این شورا قرار دارد، نیز در گفت و گو با این ویژه نامه گفته است: «متاسفانه باید گفت با گذشت یکسال از انتخاب آقای روحانی هنوز تغییرات زیاد محسوس نیست.»

,

وی در خصوص عملکرد دولت تدبیر و امید در استان گفت: «در ایام انتخابات بارها در جلسات و سخنرانی های مختلف، آقای روحانی بارها قول احیای دریاچه ارومیه و در حوزه فرهنگی ایجاد فرهنگستان زبان ترکی را داده است، الآن منتظریم نگاه امنیتی به مسائل زیست محیطی و فرهنگی برداشته شود و قول های دولت به مردم آذربایجان عملی شود. آقای روحانی باید به خاطر داشته باشند که در ایام انتخابات بعد از سخنرانی در سالن پورشریفی که تبریز را ترک می کرد، اعلام کرد که انتخابات با کلید تبریز فتح می شود. و این وظیفه دولت را در قبال این خطه سنگین تر می کند، دولت باید وعده هایش را به این استان فراموش نکند.»

,

 

,

, ,

استاد رحیمی: از خیلی استان ها جلوتریم

, استاد رحیمی: از خیلی استان ها جلوتریم, استاد رحیمی: از خیلی استان ها جلوتریم,

دکتر رضا استاد رحیمی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان شرقی و مسئول حزب منحله مجاهدین انقلاب اسلامی در استان نیز در این ویژه نامه در مقام دفاع از عملکرد اسماعیل جبارزاده استاندار گفته است: «در مقام مقایسه با سایر استان ها تا 25اسفندماه تمامی فرمانداران تغییر پیدا کردحال آن که در بسیاری از استان ها فرمانداران دولت قبلی هنوز در جای خود هستند . در صورتی که ما هم راستا با تغییراتی که مردم می خواستند، تمامی فرمانداران را تا  اسفند تغییر دادیم و بخشداران و معاونین فرمانداران بیش از 10شهرستان تا کنون تغییر پیدا کرده و این روند تغییر تکمیل خواهد شد. به عبارت دیگر دولت در استان مستقر شده است در حالی که در خیلی از استان ها هنوز چنین اتفاقی نیافتاده است.»

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

آنچه از این گفته ها می شود برداشت کرد، فشار گروهی از اصلاح طلبان استان و حامیان مالی انتشار این ویژه نامه بر استاندار برای تغییر برخی مدیران استان و جایگزینی اصلاح طلبان به جای آن هاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه