اخبار داغ

به بهانه هشتم آبان ماه روز نوجوان و بسیج دانش آموزی؛

«شهید فهمیده ها» با نام مدافعان حرم و شهید حُججی ها بروز و ظهور کرده اند

«شهید فهمیده ها» با نام مدافعان حرم و شهید حُججی ها بروز و ظهور کرده اند
هم اکنون حسن فهمیده ها به اسم و نام مدافعان حرم و شهید حُججی ها بروز و ظهور کرده اند که تمامی این ها حاصل تربیت صحیح خانواده اسلامی و ایرانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان شرق؛ هشتم آبان 1359 محمدحسین فهمیده، نوجوان بسیجی به درجه رفیع شهادت نائل آمد، به‌ همین مناسبت، این روز به عنوان «روز نوجوان» و «روز بسیج دانش‌آموزی» نام‌گذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اصفهان شرق,

محمدحسین فهمیده، سال ۱۳۴۶ش در قم زاده شد و در محیطی مذهبی و خانواده‌ای متدین پرورش پیدا کرد. در روزهای آغاز انقلاب اسلامی به‌ واسطه حوادث آن دوران، روح او نیز مانند میلیون‌ها جوان و نوجوان دیگر کشور دچار تحولات عظیمی و شیفته حضرت امام خمینی (ره) شد.

,

هنوز مدت زیادی از حضور محمدحسین در جبهه‌ های نور علیه ظلمت نگذشته بود که با بستن نارنجک به کمر خود، زیر تانک دشمن بعثی رفت و با انهدام تانک دشمن، خود نیز به شهادت رسید. شهید فهمیده با این عمل شجاعانه، برگ سرخ دیگری بر تاریخ حماسه‎گونه جنگ تحمیلی افزود و نام خود را جاودانه ساخت.

,

روستای امام زاده عبدالعزیز(شاهتور)در شرق اصفهان با تقدیم 11 شهید به انقلاب و حضور پر جوش در تمامی صحنه های انقلاب نقش بارزی در تربیت نوجوانان و جوانان بسیجی دارد.

,

به بهانه این روز و برای یادآوری صفات بارز خانواده شهدا در مسیر انقلاب با مجتبی سلطانی برادر شهید محمد حسین سلطانی از دهستان شاهتور هم صحبت شدیم تا گوشه ای از ابعاد شخصیتی و منش معرفتی این شهید معظم را بازگو کرده و نوجوانان و جوانان این مرز و بوم با این بزرگمرد و اسطوره دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

,

 

,

شهید حسین فهمیده از اسطوره ‏های ملت ایران است

, شهید حسین فهمیده از اسطوره ‏های ملت ایران است, شهید حسین فهمیده از اسطوره ‏های ملت ایران است,

مجتبی سلطانی، با بیان این که امام خمینی(ره) با ابعاد وجودی عظیم خود برای ملت ایران، نمونه و اسطوره‏ای بر طبق واقعیت‏ ها بود، اظهار کرد: شهید حسین فهمیده نیز در سطح خود و برای نوجوانان، یکی دیگر از اسطوره ‏های ملت ایران است که برای همیشه در یادها زنده خواهد ماند.

,

برادر شهید محمد حسین سلطانی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره‏ شهید محمدحسین فهمیده، ادامه داد: رهبری درباره نقش او به عنوان اسوه و الگو برای نوجوانان، فرمودند هر کشور و ملتی با آرمان‏ ها، اسطوره ‏ها و نمادهای خود زندگی می کند.

,

شهید فهمیده یک نوجوان نمونه، استثنایى و پرورش‌یافته در آب و هواى تحول یک ملت

, شهید فهمیده یک نوجوان نمونه، استثنایى و پرورش‌یافته در آب و هواى تحول یک ملت, شهید فهمیده یک نوجوان نمونه، استثنایى و پرورش‌یافته در آب و هواى تحول یک ملت,

وی افزود: بروز چنین حوادثی که از تربیت صحیح و اصالت های خانوادگی است، صرفا در محیط های اسلامی جلوه گری و نور افشانی می کند و رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید فهمیده را یک نوجوان نمونه، استثنایى و پرورش‌یافته در آب و هواى تحول یک ملت توصیف کردند.

,

این بسیجی فعال شرق اصفهان، تصریح کرد: کشور ایران در طول تاریخ مورد هجمه‌های سنگین دشمن و بارها مورد تهاجم قرار گرفت، اما دوباره بازسازی شد و این نشان از همدلی و همت ملت ایران دارد و ما برحسب آموزه‌هایی که در زندگی آموختیم باید خود را قدرتمند کنیم، چراکه کشور قدرتمند و دارای ابهت به سادگی مورد هجوم دشمن قرار نمی گیرد.

,

شهید فهمیده بهترین الگو برای نسل نوجوان و جوان است

, شهید فهمیده بهترین الگو برای نسل نوجوان و جوان است, شهید فهمیده بهترین الگو برای نسل نوجوان و جوان است,

وی تأکید کرد: تربیت انسان‌های توانمند، فرهیخته و شایسته جامعه را توانمند می سازد، چراکه آن ها به هر پستی و ذلتی پاسخ مثبت نمی دهد.

,

این بسیجی شاهتوری گفت: شهید فهمیده بهترین الگو برای نسل نوجوان و جوان است، زیرا در سن نوجوانی با درک و بصیرت بالا بزرگ ترین کار را انجام داد و حال اگر فرزندان ما به لحاظ دینی به گونه‌ای شایسته رشد کنند، در مقابل کسان و جریاناتی که در صددند تا آنان را از ما بگیرند ایمن خواهند بود و برای این منظور برنامه‌ریزی شرط اصلی است.

,

برادر شهید محمد حسین سلطانی با بیان این که ما نوجوانان بسیاری دیده‌ایم؛ اما باید به این مسأله توجه کنیم که چه ویژگی باعث شد که شهید فهمیده به درجه‌ای نائل شوند که حضرت امام (ره) تعبیر ویژه‌ای را در مورد ایشان به کار برد؛ اظهار کرد: بدون شک شرایط خانوادگی و برخورداری از پدر و مادری منحصر به‌ فرد سبب شکل‌گیری تربیتی ویژه در وجود آو بوده است که توانسته است چنین نقش برجسته‌ای را کلید زند.

,

وی با تأکید بر این که ذات فردی درونی خودمان، ایمان، عقیده و اعتقاد است، گفت:‌ در کنار این خصوصیات، یک جوان می تواند خیلی چیزهای که «شهید فهمیده‌های» ما داشتند و توانستند پلاک ایثار و شهادت را از رهبرشان دریافت کنند، دارا باشد.

,

شهید فهمیده ها به اسم و نام مدافعان حرم و شهید حججی ها بروز و ظهور کرده اند

, شهید فهمیده ها به اسم و نام مدافعان حرم و شهید حججی ها بروز و ظهور کرده اند, شهید فهمیده ها به اسم و نام مدافعان حرم و شهید حججی ها بروز و ظهور کرده اند,

سلطانی با بیان این که در کشور فهمیده‌های زیادی داریم که توانستند استعدادهای خود را شکوفا کرده و به کار گیرند، بر اهمیت نقش اعتقادات دینی در نوجوانان و جوانان تأکید کرد و گفت: هم اکنون شهید فهمیده ها به اسم و نام مدافعان حرم و شهید حججی ها بروز و ظهور کرده اند که تمامی این ها حاصل تربیت صحیح خانواده است.

,

این بسیجی شاهتوری خاطرنشان کرد: در سنین نوجوانی و جوانی افرادی هستند که دارای فضایل فراوان اند و نمونه ای از این شهدای با فضیلت و شجاع، شهید فهمیده ها و شهید حججی ها هستند و این شهدای عزیز در دوران دفاع مقدس و حال جهاد نظامی کردند و نوجوانان و جوانان عصر حاضر نیز باید با قدرت و بصیرت به مقابله با جنگ نرمی که دشمنان طراحی کرده اند، بپردازند.

,

وی در پایان اظهار کرد: فرزندانمان را شهدایی تربیت کنیم، تربیت عاقلانه و برداشت معنوی از فرزندانمان داشته باشیم به گونه ای تربیت کنیم که برای اسلام مفید باشند، بهترین سرمایه اولاد صالح داشتن است و از خداوند بخواهیم نسل هایمان فدایی اسلام و انقلاب باشند.

,

رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرمودند: «زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش ‏آموز بسیجی، شهید فهمیده، از اصالت‏ های دفاع مقدس می‌‏باشد.» از این‌رو، هشتم آبان، سالروز شهادت این فرزند انقلاب، به‌عنوان روز نوجوان و جوان و بسیج دانش ‏آموزی نام گرفته است تا ضمن یادآوری حماسه این قهرمان کوچک، به‌عنوان سرمشقی مناسب به هم‌سالانش مطرح شده و راهش ادامه یابد.

,

روستای امام زاده عبدالعزیز(شاهتور) مرکز دهستان امام زاده عبدالعزیز و از توابع بخش جلگه شهرستان اصفهان بوده و در 20کیلومتری مرکز بخش(هرند) و در 60کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه