اخبار داغ

فرماندار بانه:

معاونت اجرایی پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بانه تشکیل شود

معاونت اجرایی پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بانه تشکیل شود
فرماندار بانه با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز از معضلات اساسی این شهر است به ضرورت تشکیل معاونت اجرایی پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بانه تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرباباخبر؛ محمد فلاحی، ظهر دیروز در مراسم معارفه ردار جدید بانه از ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهر بعنوان یکی از معضلات اساسی در بانه دانست و به ضرورت مقابله با این موضوع تاکید کرد.

وی افزود: تغییر کاربری هایی که طی چنددسال گذشته بواسطه ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطقی از بانه صورت گرفتهاست موجب شده که در بسیاری از محلات بانه فضایی برای احداث فضاهای آموزشی؛ مراکز درمانی وجود نداشته باشد.

فرماندار بانه تصریح کرد: طبق قانون بایستی با متخلفین در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد شود که تشکیل معاونت اجرایی پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز می تواند به این موضوع کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به نبود فضای تفریحی مناسب در شهر بانه نیز یادآور شد: امروز عدم وجود فضای مناسب تفریحی از مشکلات اصلی مردم بانه برای سپری کردن اوقات فراغت است که بایستی شهرداری و اعضای جدید شورای اسلامی شهر بانه حل این مشکل را در اولویت کاری و برنامه اجرایی خود در آینده قرار دهند.

نماینده عالی دولت در بانه همچنین ضمن درخواست از شهرداری بانه در راستای خدمات رسانی بیشتر به شهروندان به تغییر ذهیت مردم نسبت به شهرداری هم تاکید کرد و گفت: اینکه مردم انتظار دارند شهرداری در همه موارد به آنها خدمات رسانی کند بایستی آنها نیز در پرداخت عوارض و مواردی که حق شهرداری است مشارکت کنند و از این طریق در مدیریت شهری سهیم باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرباباخبر؛,
,
,
,
,
,
,
,
,


فلاحی در بخش پایانی سخنان خود به اجرایی کردن منطقه ویژه اقتصادی بانه هم اشاره کرد و گفت: این موضوع ظرفیت مناسبی برای بانه و بلکه استان کردستان و شمالغرب کسور است که می تواند موجبات توسعه و رشد اقتصادی و تجاری در این مناطق شود. وی از سرمایه گذاران خواست: با توجه به مزیت هایی همچون معافیت های مالیاتی و گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بانه در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

بابک رستم پور شهردار سابق بانه نیز در ادامه این مراسم از الحاق 433 هکتار سکونتگاه غیر رسمی به محدوده شهر بانه با تلاش مهندس بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه؛ مسئولین ارشد استانی و شهرستانی بعنوان یکی از موفقیت ها و اتفاقات بسیار خوب در سهر بانه یاد کرد.

وی همچنین از احداث کارخانه بازیافت در راستای اجرای مراحل هفت گانه مدیریت پسماند شهری و اصلاح معابر و اماکن عمومی بعنوان عملکرد شهرداری بانه با همکاری مجموعه شهرداری و سایر نهادهای دولتی و مردمی نام برد.

در پایان جلال اعتماد رئیس شورای شهر بانه هم تعیین تکلیف پروژه آرببالند را از اولویت های شورای دور پنجم شهر بانه عنوان کرد و گفت: در صورت نداشتن توان سرمایه گذار عراقی برای اجرای پروژه فسخ قرار داد سود و پروژه مذکور بصورت تفکیک به سرمایه گذاران بومی واگذار شود. وی همچنین از استانداری و مسئولین استانی خواست تا در تامین اعتبار برای تکمیل قسمت های فرهنگی؛ ورزشی و تفریحی مجمتع تجاری بهشت بانه به شهرداری بانه کمک کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه