اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ:

صنعت سفال در کبودراهنگ500نفر راصاحب شغل کرده است

صنعت سفال در کبودراهنگ500نفر راصاحب شغل کرده است
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ گفت:صنعت سفال در دوسال اخیر با پیشرفت و استقبال چشمگیر مردم این شهرستان واقع شده و 500نفر از مردم این شهرستان را صاحب شغل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، مهدی غلامی رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کبودراهنگ درگفتگو با خبرنگار کورنگ ، اظهار داشت:اهمیت و توجه به صنعت گردشگری به ویژه گردشگری روستایی قدم بلندی در راستای جذب سرمایه و ایجاد فرصت های شغلی در این شهرستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کورنگ,

وی با اشاره به وجود کارگاه های مختلف صنایع دستی در این شهرستان افزود:سفال و سرامیک،چرم،فرش مهربان،و قلم زنی بر روی مس از مهم ترین صنایع دستی این شهرستان است.

,

 غلامی با اشاره به تعداد شاغلین صنایع دستی در این شهرستان تصریح کرد:هم اکنون 1100نفر از متقاضیان اشتغال در این شهرستان مشغول فعالیت در کارهای صنایع دستی می باشند.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ در خصوص ارز آوری این صنایع دستی برای شهرستان گفت:سالانه حدود 15هزار دلار از محل صادارت این صنایه دستی به شهرستان کبودراهنگ وارد می شود.

,

 

,

وی در پایان با اشاره به نبود بازار عرضه مستقیم کالا در استان همدان خاطر نشان کرد:متاسفانه صنایع دستی تولیدی این شهرستان از طریق واسطه ها به بازار عرضه می شود و تولید کننده سود چندانی از زحمات خود نمی برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه