اخبار داغ

فرمانده انتظامی کبودراهنگ خبر داد:

هشدارهای پلیس درخصوص آسیب های فضای مجازی

هشدارهای پلیس درخصوص آسیب های فضای مجازی
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کبودراهنگ گفت: بازی نهنگ آبی کاربران نوجوان خود را ترغیب به خودکشی می کند و از خانواده های می خواهیم که در سنین نوجوانی که یکی از پر چالش ترین دوران زندگی افراد بوده مراقبت بیشتری را از فرزندان خود داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، سرهنگ محمدعلی محمدی فرمانده انتظامی شهرستان کبودراهنگ در گفتگو با خبرنگار کورنگ، درخصوص آسیب های فضای مجازی وبازیهای رایانه ای اظهارداشت: ارتباط از طریق فضای مجازی در سال های اخیر جایگاه قابل توجهی در بین نسل جوان جامعه ما پیدا کرده است و شبکه های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد (فردی و اجتماعی) تأثیرگذار شده است و در شکل دهی به هویت نقش  مهمی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کورنگ,

وی در ادامه با اشاره به روش های صحیح استفاده از دنیای مجازی افزود:در حال حاضر اینترنت ابزاری مناسب برای توسعه ی افکار و اندیشه های بشری محسوب می شود به شرط آن که در راه صحیح استفاده شودوبا توجه به نقشی که درابعادمختلف زندگی دارد نمی توان آنرانادیده گرفت و افراد باید برای ورود به دنیای مجازی اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند تا دچار مشکلات مالی و اجتماعی نشوند.

,

سرهنگ محمدی در خصوص بازیهایی که توسط بیگانگان تولیدمی شودو هیچگونه تطابقی با فرهنگ غنی ماندارندتصریح کرد:  افزایش خشونت، ناامیدی و یأس، بی‌احترامی به قانون، ‌خودآزاری و دیگرآزاری مواردی است که بخشی از شیوع آنها در جامعه بازتابی ازاین بازی‌های رایانه‌ای است و این نشان‌دهنده اثرپذیری فضای حقیقی و فضای مجازی از یکدیگر است.

,

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کبودراهنگ  آموزش خشونت در سنین کودکی برای کودکان را مضر دانست و اضافه داشت:کودکان و نوجوانان ما از مسیر بازی‌های رایانه‌ای و آنلاین به‌صورت ناخودآگاه در سنین حساس کودکی با  در قرار گرفتن در شرایط کشت و کشتار بازی های رایانه ای دچار حساسیت های روحی و روانی خواهند شد.

,

وی  بابیان اینکه خشونت بالای موجود در بازی‌های آنلاین و رایانه‌ای می‌تواند فرد را دچار اختلالات و مشکلات روانی حاد کندگفت:این بازی‌ها خود مروج خشونت هستند؛ چراکه در طول بازی کودکان به راحتی افراد را می‌کشند و خون آنها را می‌ریزند و این کلید راهیابی آنها به مرحله دیگر می‌شود. این خشونت‌ها به امری عادی تبدیل و همین باعث افزایش نگرانی‌ها شده است.

,

سرهنگ محمدی بااشاره به ورود بازی اینترنتی جدیدی به نام بازی نهنگ آبی که به کاربران خود که عمدتا نوجوانان هستند، خسارت های جانی وارد کرده و در نهایت آنهارا به خودکشی ترغیب میکند افزود: سنین نوجوانی یکی از پر چالش ترین دوره زندگی افراد بوده و به همین جهت باید مراقبت بیشتری را از فرزندان خود داشته باشیم. امنیت خانواده تنها با محافظت فیزیکی از فرزندان تامین نمی گردد و باید همواره رفتارهای آنان در فضای مجازی را نیز تحت نظر بگیریم. این بازی خصوصا برای آن دسته از نوجوانانی که با افسردگی مواجه شده و یا دارای رفتارهای خاصی هستند بیشتر قربانی گرفته و جذاب تر محسوب می گردد.

,

 محمدی تاکید کرد:ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده ها نسبت به تهدیدات فضای سایبری در درجه ی نخست اولویت قرار دارد.

,

وی با هشدار به خانواده های ایرانی در جهت فراگیری فناوری های روز دنیا خاطر نشان کرد :پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توجه والدین به رفتار فرزندان بسیار مهم می باشد و برای جلوگیری از هم پاشیدگی خانواده ها، والدین باید تا حدودی به فناوری های روز دنیا مسلط باشند و  آگاه باشند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آنهاست و هنگامی که بنیان فکری و شخصیت آنها به صورت ناصحیح شکل گیرد، راه نفوذ شیادان به حریم خصوصی افراد و محیط امن خانواده باز می شود. لذا، چنانچه خانواده ها نسبت به شیوه های جدید ارتباط فرزندان خود آگاهی و شناخت کافی و لازم را داشته باشند، از انجام بسیاری از جرایم و ارتباطات پنهانی آنان جلوگیری به عمل می آید.

,

سرهنگ محمدعلی  محمدی درخاتمه به والدین توصیه کرد والدین اوقات بیشتری با فرزندان در فضای بیرون از خانه بگذارنند به طوری که فرزندان از نظر عاطفی، احساس خلأ نکنند و جهت جبران این کمبود به فضای مجازی پناه نبرند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه