اخبار داغ

سلبریتی‌هایی که الگوی خوبی برای جوانان نیستند!

سلبریتی‌هایی که الگوی خوبی برای جوانان نیستند!
متاسفانه زندگی شبه مدرن غربی در بسیاری از فعالان فرهنگی و اجتماعی ایران و خصوصا در میان سلبریتی‌ها رسوخ کرده که عقاید انحرافی و خارج از خانواده و زندگی طبیعی برای آنان به‌و‌جود آورده است اما این افکار هیچگاه از نیاز ذاتی و روانی این افراد کم نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، حمزه نژاد، دقیقا از همین‌جا آغاز می‌شود. انحراف از زندگی طبیعی و خود را تافته جدا بافته تلقی کردن. شاید به دلیل اینکه در مرکز توجه بوده‌اند اینگونه خود را متمایز از دیگران یافته‌اند اما همین تمایز صوری و کاذب سبب مشکلات و بحران‌های عمیقی در زندگی آنها می‌شود که بعضا طوری بیرون می‌زند که با آبرو و حیثت آنان بازی می‌شود. درحالی که این افراد می‌خواهند خود را طور دیگری نشان دهند اما به یک بار با یک پست اینستاگرامی همه پرده‌ها فرو می‌افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پست هانیه توسلی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره مرگ گربه‌اش در همین رابطه قابل تحلیل است. پستی که با تمسخر افکارعمومی و کاربران شبکه اجتماعی روبرو شد. مرگ یک حیوانی که انسان به آن دل می بندد حزن آور است اما نه اینطور که فردی بگوید دیگر همه چیز تمام شده و آش داغدار بودن را آنقدر شور کند که بخواهد با وی در جهان دیگر محشور شود!

,

اما برای دریافت چنین رفتار انحرافی از این بازیگر بایستی یک سابقه ذهنی از ذهنیت وی نیز داشته باشیم. در اینجا مصاحبه فریدون جریانی کارگردان با سابقه سینما که چندی پیش برنامه هفت تلویزیون را مدیریت می‌کرد با این بازیگر زن سینما می‌تواند گره گشا باشد.

,

فریدون جیرانی: چرا ازدواج نمی کنی؟

, چرا ازدواج نمی کنی؟,

توسلی : ازدواج یه خرده پیچیده است سخته . الان دارم به شما می گویم و ممکن است که ازدواج بکنم . والا راستش وقتی جوان و کم سن بودم خیلی دوست داشتم بچه دار بشوم تو ذهن همیشه بود و تحت تاثیر رمان جان شیفته بودم. چقدر رابطه آن زن با بچه عجیب است من هم در سن شانزده سالگی و هفده سالگی همیشه تو ذهنم .... الان احساس می کنم سی و هفت ساله هستم و خیلی بعید می دانم چون خیلی پیچیده است

,

جیرانی : نمی خواهی بچه بیاوری و بزرگ کنی ؟

,

توسلی : اتفاقا خانم ... دیدم . یکی از همکلاسی های من در دانشگاه بودند تئاتر که می خواندیم و یک بچه را به سرپرستی قبول کرده بود. خودش و دخترش را دیدم . نمی دونم ... شایدم یک روزی این کار را بکنم. شاید آنقدر روی خودم کار کنم که بتونم مسئولیت یک انسان را قبول کنم .

,

جیرانی : این سئوال را به این دلیل کردم که من چون روی تاریخچه بازیگری زن در سینمای ایران کار کردم همه خانم ها اکثرا تنها بودند. بعضی ها خیلی تنها بودند مثلا در تنهایی ...

,

توسلی : تنهایی خیلی جذاب است

, تنهایی خیلی جذاب است,

جیرانی : تنهایی در سالهای پیری جذاب نیست ..

,

, , , ,

 

,

حالا در عمل در یک پست اینستاگرامی مسئله دیگری را از این بازیگر می‌بینم که بسیار واقعی تر از آنچه که وی جلوی دوربین درباره خود مصاحبه و تصورسازی می‌نماید، عیان می‌کند. متاسفانه زندگی شبه مدرن غربی در بسیاری از فعالان فرهنگی و اجتماعی ایران و خصوصا در میان سلبریتی‌ها رسوخ کرده که عقاید انحرافی و خارج از خانواده و زندگی طبیعی برای آنان به‌و‌جود آورده است اما این افکار هیچگاه از نیاز ذاتی و روانی این افراد کم نمی‌کند. از این جهت این موضوع را شبه مدرن می نامیم که در نوع غربی آن چنین مباحثی وجود ندارد و دیده می شود که حتی سلبریتی ها بیش از بقیه افراد عادی دارای فرزند هستند و زندگی شلوغ خانوادگی دارند. اما این ژست‌های هنری و روشنفکرانه سلبریتی‌های داخلی بسیار مایه دردسر آنان شده است.

,

نیاز به خانواده و روابط خانوادگی و بچه دار شدن و روال یک زندگی طبیعی که چرخه طبیعت و ادامه یافتن نسل بر آن استوار بوده و هست، هیچگاه در انسان فروکش نکرده است. اغلب زنانی که در این ورطه می‌افتند در برابر حس شدید مادری پناه به موضوع کاذبی می‌آورند و حیوان خانگی را برای ابراز علاقه خود بزرگ می کنند که به نوعی پایمال کردن این نعمت خدادای است که نیروی بی‌نهایت انسان‌سازی در آن نهفته است. البته متاسفانه تا حدودی این افراد حتی اگر خودشان نخواهند الگویی برای برخی از جوانان شده‌اند که مثلا به ازدواج نه می‌گویند و این موضوع پر اهمیت زندگی را موضوع فرعی و دسته چندم و کار و فعالیت اجتماعی را در درجه اول زندگی خود قرار می‌دهند. موضوعی که از آن به موفقیت و پرستیژ اجتماعی یاد می‌شود اما در واقع این رفتار بیشتر باعث انحراف اجتماعی می‌شود اما باید از سوی دیگر اتفاقاتی چون پست اینستاگرامی این بازیگر زن را به فال نیک گرفت که این الگوهای کاذب را از بین می‌برد و ماهیت اصلی زندگی آنان را به جامعه نشان می‌دهد.

,

انتهای پیام/خ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه