اخبار داغ

گزارشی از پیاده روی اربعین؛

زندگی اربعینی؛ زندگی از جنسی دیگر

زندگی اربعینی؛ زندگی از جنسی دیگر
زندگی اربعینی معجزه است بزرگ و 20 میلیونی در وسط این زندگی خسته کننده و ماشینی مدرن، مکه نوید می دهد آن زندگی موعود را.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، زندگی اربعینی زندگی است از جنسی دیگر، از جنس دود و آهن و بتن و ماشین و بانک و پول و جنگ نیست، گویا زندگی اربعینی برای این دوران نیست برای دورانی که همه چیز در استیلای یک تمدن بزرگ و تمامیت خواه غرب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

اربعین و زندگی اربعینی آمده است تا خودش را با تمام قدرت بر مشهورات زمانه مدرن غلبه بدهد، بر هر چیزی که این زمانه را ساخته است، از منفعت طلبی و سود محوری گرفته تا خود خواهی و جنگ طلبی.

آنهم نه با توپ و تانک و جنگنده که با لشکری از پیاده‌های عاشق و عاشقانی که با تمام وجود از پیاده‌ها پذیرایی می‌کنند.

محمد رضایی هنرمند عکاس با بیان اینکه محرم پایان برکت امام حسین نیست، گفت: جنس زندگی در اربعین و جاده بهشتی نجف تا کربلا جنس دیگری است، زندگی که شاید هیچوقت تجربه نکرده باشی و تجربه نکنی، زندگی که بزرگان دین ما در زمان موعود وعده‌اش را داده‌اند.

وی با تشبیه اربعین به محشر، تصریح کرد: زمانی که وارد عزاداران اربعین می‌شوی غبار صحرا به چشمانت عادت می‌کند، مقابل را تا افق، هیبت‌های تیره ای می‌بینی که باد قبا و عبا و چادرشان را به بازی گرفته است، سر به عقب که برمی‌گردانی تا چشم کار می‌کند، صورت درهم رفته و آفتاب خورده اما آرام زائران حسین(ع) است و لب هایی که مدام تکان می‌خورند.

این هنرمند اربعین را یک نشانه دانست و خاطرنشان کرد: اربعین نشان می‌دهد که هر چند امام حسین(ع) در روز عاشورا تنها ماند و تنها به شهادت رسید اما مردم در اربعین بیدار شدند و به سمت امام حسین(ع) آمدند و این تجلی امروز در یک ابعاد وسیع قابل مشاهده است و میلیون‌ها انسان که عشق امام حسین(ع) در دلهایشان است و با اشک به سوی کربلا می‌آیند و صحنه ای از تحقق وعده الهی رابه نمایش می‌گذارند؛ زیارت اربعین نشانه ایمان است جزوی از آرمانها و وعده الهی در این روز محقق شده است و این جمعیتی که در اربعین در کربلا حضور دارند آمادگی کمک به امام زمان(عج) را خواهند داشت.

سید رمضان میرعمادی محقق مذهبی، گفت: کسی که پدیده اربعین را می‌بیند در می‌یابد که تاریخ این مکتب زنده است و بعد از قرن‌ها پیروان امام حسین با عشق و علاقه او را زیارت می‌کنند و این دلیلی بر این است که تاریخ اهل بیت برای ما یک جریان زنده است.

وی در تحلیل اربعین در مقیاس تمدنی گفت: پدیده اربعین در مقابل تفکر سیاسی دنیای مدرن است که ندای سکولاریسم و جدایی دین را از حوزه اجتماع، بین‌الملل و عرصه زندگی مردم دارد.

این محقق در ادامه افزود: اربعین از یک‌سو ساختار تمدنی و جمعی پیداکرده و از سوی دیگر این اتفاق در عرصه بین‌المللی تجلی می‌کند. این امر در دیگر عبادات ما کم‌سابقه یا بی‌سابقه است که دلالت معنوی، ظهور بین‌المللی پیدا کند.

آری بازهم این حسین(ع) است که باید معجزه کند و زندگی اربعینی همان معجزه است، معجزه‌ای بزرگ و 20 میلیونی در وسط این زندگی خسته‌کننده و ماشینی مدرن، معجزه‌ای که نوید می‌دهد آن زندگی موعود را در عصر ظهور امام دوازدهم.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه