اخبار داغ

نویسنده ای که حتی یک روز به مدرسه نرفته است

نویسنده ای که حتی یک روز به مدرسه نرفته است
مهتاب حاتمی ژارآباد رمان نویس و نویسنده ی بیسواد در بخش سیلوانای ارومیه بدون رفتن به هیچ مدرسه و دانشگاهی توانسته سالیان متوالی با بهره گیری از ذهن خلاق خویش موفق به آفرینش چندین مجموعه رمان و کتاب شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیلوانا نیوز، مهتاب حاتمی ژارآباد رمان نویس و نویسنده ی بیسواد در بخش سیلوانای ارومیه  که بدون رفتن به هیچ مدرسه و دانشگاهی توانسته سالیان متوالی  با بهره گیری از ذهن خلاق خویش موفق به آفرینش چندین مجموعه رمان و کتاب با مضامین ذهنی‌ با موضوعاتی چون عشق ؛ دوستی ؛ فداکاری؛ دینداری و حتی مشکلات اجتماعی نماید .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانا نیوز,

مهتاب متولد سال ١٣۶١ از روستای دزگیر بخش سیلوانای ارومیه می باشد و هم اکنون متاهل ؛ دارای ٣ فرزند و در شهر سیلوانا سکونت دارد .

,

مهتاب در گفتگوی خود با سیلوانا نیوز می گوید نمی دانم چرا از ابتدا علاقه ای برای رفتن به درس و مدرسه نداشتم اما به مطالعه ی کتابهایی چون داستان و رمان علاقه داشتم . پدرم هم اهل مطالعه و کتاب بود و در خانه ی پدری ام قفسه ای از کتابها وجود داشت .

,

مهتاب ادامه می دهد از سن ١٢ سالگی با اینکه سواد نداشتم با کمک خواهرانم و تلاش و پشتکارم خودم توانستم اندکی سواد در حد خواندن و نوشتن یاد بگیرم و با بهره گیری ذهن خلاقم به فکر نوشتن آثارم پرداختم در سن ١۴ سالگی شروع به نوشتن کردم و توانستم اولین مجموعه آثارم را با عنوان “با عشق و امید زندگی کردن” را خلق و با کمک خواهرانم که با سواد بودند به رشته تحریر درآورم و همچنان به خلق این آثار ادامه دادم بطوریکه در مدت ١٠ سال ٩ مجموعه که شامل ٨ رمان دست نویس که هنوز هم چاپ نشده اند بنامهای ” با عشق و امید زندگی کردن” ،”کلبه عشق در قلمرو عشق”، “صحرا” ، “سایه” ، ” زنجیره های وصال ” ، “تپه” ، ” تراس ” و ” دوگیتار زن” و یک کتاب با عنوان “تسخیر قلب ” را تهیه و چاپ نمایم.

,

این نخبه بیسواد در خصوص چاپ کتاب “تسخیر قلب” گفت : کتاب “تسخیر قلب” را در سال ١٣٨۵ که مصادف با سال ازدواج اینجانب بود با وجود مشکلات مالی و نبود هیچ ارگان یا شخص حمایت کننده با کمک همسرم ارشد درخشان با اندک پولی که از فروش طلاهای ازدواجمان تهیه شده بود با انتشارات ” پاسبان شرق” به تعداد ٣٠٠٠ جلد کتاب به چاپ رساندیم اما بدلیل مشکلات مالی متاسفانه در سال ١٣٨۵ تعداد ٢۵٠٠ جلد کتاب “تسخیر قلب” را که در آن زمان ارزش پولی معادل ١٠ میلیون تومان داشت را به مبلغ پایین تری به قیمت ١۶٨٠٠٠٠ تومان (یک میلیون و ششصدوهشتاد هزار تومان) به یکی از خریداران از شهرستان قم فروختیم و اگرچه کتاب “تسخیر قلب” در آن هنگام به چام دوم نیاز داشت اما باز متاسفانه بدلیل نبود توان مالی از چاپهای بعدی بازماند.
مهتاب حاتمی ژارآباد در خصوص حمایتهایی که از ایشان شده و برنامه های آینده اش گفت: متاسفانه شاید بدلیل نبود آگاهی ما و یا نهادهای دولتی تاکنون هیچ حمایتی از سوی هیچ ارگانی تاکنون از ما نشده اما در سال جاری با همکاری و راهنمای های شورش نصیری ؛ سریعترین نقاش آسیا و شیرزاد بربرین توانستیم آثارم را در جشنواره بازیهای بومی محلی شهرستان سلماس در روستای نظرآباد و برنامه “شه‌و چیرا” شبکه سحر کردی معرفی کنم که تلاشها و همکاریهای این دو بزرگوار شاید بعد از گذشت سالها انگیزه ای مجدد برای شروع نوشتن و خلق آثار آینده من باشد و بر خود لازم می بینم که در صورت یافتن فرصت و وجود حامی جهت پاسداری از ارزشهای شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی که خودم نوه شهید می باشم اثری را در وصف شهدا بنویسم که البته حوزه ٢٨ سیلوانا در این زمینه اعلام حمایت و همکاری از من نموده است.

,
,

خانم مهتاب حاتمی ژارآباد و همسرشان آقای ارشد درخشان در پایان خاطر نشان کردند:
از خانواده هایمان و بویژه پدر ؛ مادرانمان کمال تشکر را داریم از محبت و همکاری آقایان شورش نصیری و شیرزاد بربرین نهایت قدردانی را داریم . اما از مسئولان محترم بخش و شهر سیلوانا و کلیه اشخاص و یا نهادهایی که می توانند در معرفی و انتشار این آثار یاری مان کنند درخواست همکاری و حمایت لازم را می کنیم چرا که حیف میدانیم ٨ جلد اثر ارزشمند که حاصل تلاش  و ذهن خلاق در اوج بیسوادی طی سالیان متوالی میباشد
همچنان بصورت دست نوشته باقی بمانند.
به امید حمایت و توجه خاص مسئولین عزیز و چاپ و انتشار آثار باقیمانده ی بانوی هنرمند مهتاب حاتمی ژارآباد نویسنده و نخبه بیسواد

,
,
,
,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه