اخبار داغ

نکاتی پیرامون پدیده بی نظیر این سالها؛

ظرفیت های دیپلماسی در رزمایش بزرگ اربعین/ وحدت، رمز پیروزی و پیشرفت

ظرفیت های دیپلماسی در رزمایش بزرگ اربعین/ وحدت، رمز پیروزی و پیشرفت
پیوند مردم با مردم یا راهبرد صدور مردمی انقلاب اسلامی، یکی از نکاتی است که همواره مورد تاکید امام خمینی(ره) قرار داشت. به اعتقاد ایشان، یکی از بهترین بازوها برای صدور نتیجه مبارزات جمهوری اسلامی، مردم هستند…
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول– سعید آستانه/ عراق کشوری در همسایگی ایران است که بنا بر روایات، نقشی تعیین‌کننده در معادلات جهانی ظهور حضرت صاحب الامر(عجل الله فرجه) دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشان اول,

نقش عراق در تثبیت و گسترش آرمان‌های جهانی انقلاب اسلامی و ظرفیت بالقوّه مسلمانان عراق در برپایی امّت واحده اسلامی و شکل‌گیری جبهه مستضعفان علیه  مستکبران، همه ما را در گسترش پیوندهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و به خصوص مردمی مبتنی بر علاقه و محبّت بین ایران و عراق رهنمون می سازد.

,

برکسی پوشیده نیست که تمام تلاش غرب برای نابودی انقلاب اسلامی متمرکز شده است و جمهوری اسلامی ناگزیر است از اینکه دایره متحدان استراتژیک خود را افزایش داده و عمق این اتحاد را علاوه بر مباحث اقتصادی وسیاسی به صورت مکتبی و ایدئولوژیک نیز دنبال کند. با توجّه به گام های استکبار جهانی برای نابودی انقلاب اسلامی و همسو بودن اکثر کشورهای خلیج فارس با سیاست‌های استکباری آمریکا، اتّحاد کشورهای غیرمتعهد به سیاست‌های استکباری در منطقه غرب آسیا -خاورمیانه- باید اتّحادی مبتنی بر برادری و همکاری مکتبی در مواجهه با تقابل نظام سلطه داشته باشد. وجود قبور ائمه اطهار -سلام  الله  علیهم-، اشتراکات زیاد فرهنگی-اجتماعی و ظرفیت عظیم سفرهای زیارتی بین دو کشور، فرصت بی بدیلی را پیش روی جمهوری اسلامی ایران قرار داده است تا با ایجاد ارتباطات و پیوندهای محبّتی، به ترویج و تبیین معارف ناب اسلامی پرداخته و جبهه متحد مستضعفین علیه مستکبرین را تشکیل دهد.

,

پیوند مردم با مردم یا راهبرد صدور مردمی انقلاب اسلامی، یکی از نکاتی است که همواره  مورد تاکید حضرت امام خمینی(ره) قرار داشت. به اعتقاد ایشان، یکی از بهترین بازوها برای صدور نتیجه مبارزات جمهوری اسلامی، مردم هستند و برای ترویج و صدور انقلاب اسلامی، باید به سمت ایجاد پیوندها و ارتباطات بین مردم رفت.

,

حضور خیل پرشماری از مردم عراق و مسلمانان سراسر جهان در پیاده‌روی اربعین و نفس خود حرکت پیاده‌روی به سمت کربلا، که تداعی کننده قیام و مبارزه حسینی است، فرصت عظیمی را پیش روی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای انقلابی قرار داده است تا به تعبیر امام خمینی(ره) تمامی تجربیات و نتیجه مبارزه با ستمگران را بدون کوچکترین چشمداشتی به مبارزان راه حق انتقال دهند که به فرموده ایشان محصول صدور این تجربیات؛ بی‌شک، بارور شدن شکوفه‌های پیروزی و استقلال و پیاده شدن احکام اسلامی برای ملت‌های دربند است. در واقع  این سفرها، بهترین فرصت زیارتی بین دو کشور برای ترویج و صدور پیام انقلاب اسلامی و شکل‌گیری پیوندهای محبّتی، رفاقتی بین دو ملّت ایران و عراق است.

,

گرم‌شدن دل‌های مسلمین در جوار شمع وجود اهل بیت و جوشش‌های عاطفی و احساسی که محصول معرفت و گام برداشتن در این راه است، از بین برنده هرگونه ناخالصی، کینه و پیش‌فرض نسبت به برادران مسلمان است.

,

مسیر پیاده‌روی، تجّلی کرامت و شرافت مردم عراق در خدمت‌رسانی به زوّار اباعبدالله است. یکی از خصلت‌های برجسته مردم عراق، مهمان‌نوازی و کریم بودن در پذیرایی از مهمانان است. این خصلتی نیک است که در طول سال شاهد آن هستیم و شیره این کرامت و شرافت را می‌توان در خدمت‌رسانی گسترده به زوّار در طول این پیاده‌روی مشاهده کرد. باید این خصلت و این روحیه نیک را در صحبت‌ها و ارتباطات در این مسیر مورد توجّه قرار داد.

,

اتفاقا یکی از محمل‌های خوب شروع بحث و احیای عزّت و تقویت غرور اسلامی در عراقی‌ها، دست گذاشتن روی خصلت‌های نیک و بارز آن‌هاست و بروز دادن ویژگی‌ها و نکات مثبت مردم عراق در نگاه ما است.

,

یکی از مهمترین مسائل و مصائبی که کشور عراق با آن درگیر است، عدم وجود وحدت در بدنه مردم و قومیت‌های مختلف است. البته بحمدلله در این سال‌ها شاهد افزایش آن در مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش بوده‌ایم که زمینه‌های وحدت تحت رهبری علما را افزایش داده است و یکی  از مسائلی که باید مورد توجّه  قرار گیرد، لزوم  و چرایی وحدت در بدنه اقشار مختلف عراق است.

,

ضرورت وحدت امت واحده اسلامی

,

مطلب بسیار مهم آن است که در ارائه راه‌کارها، نباید از موضع بالا صحبت و برخورد کرد و باید تاکید داشت که وحدت، رمز پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی بوده و پیروزی جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌ها مرهون وحدت کلمه بین مسئولان و مردم است. در نهایت باید این وحدت را به مساله‌های امت واحده اسلامی پیوند زد.

,

در این گعده‌ها و گپ‌ها باید دقت داشت که عراق در دوران پاکسازی و بازسازی قرار دارد و جوان عراقی در طراز انقلاب اسلامی بازوی اصلی در ساختن عراق اسلامی و پیشرفته است. یکی از نکاتی که در صحبت‌ها و بحث‌ها باید دنبال کرد، تعمیق نگاه آرمان‌گرایانه موجود در جوانان بسیجی ایرانی در جوان عراقی است. اینکه یک جوان انقلابی بسیجی ایرانی به چه مسائلی می اندیشد، نگاهش به مسائل کلان چگونه است، نسبت به حکومت و جامعه دینی و مردم چه وظایفی را بر خود فرض می‌داند، آمال و اهداف و چشم‌اندازی که یک ایرانی برای انقلاب اسلامی متصوّر است، می‌تواند نقاط برجسته‌ای برای ترویج این نوع نگاه در مردم، به خصوص جوانان عراقی باشد و تبیین فلسفه قیام عاشورا، اصلی‌ترین محور محتوایی نفس پیاده روی به سمت کربلا که تداعی کننده قیام و جنبش برای اعتلای حق و قیام امام حسین علیه السّلام است تبیین این مسأله در خود تبیین سرفصل‌هایی همچون استکبارستیزی، خداترسی، اسلام مبارزه و قیام، وحدت اسلامی، عاطفه و محبّت و … را به دنبال خواهد داشت. در این بین اتّکا به سخنان بزرگان من جمله امام خمینی(ره)، امام خامنه‌ای، آیت‌الله سیستانی، سید حسن نصرالله، عماد مغنیه و… می تواند راهگشا باشد.

,

یکی دیگر از مسائلی که لازم است در بحث‌ها مورد اشاره قرار گیرد، بحث الگوبودن و پیشرو بودن جمهوری اسلامی است.  بعد از سالها خفقان و ظلم ملّت عراق دوست دارند شاهد پیشرفت همه جانبه کشورشان باشد. از سوئی با در نظرگرفتن بمباران روزانه ماهواره‌ها، این نگرانی وجود دارد که نسخه‌های بدلی پیشرفت در ذهن مردم و جوانان عراقی پررنگ شود؛ کما اینکه مسیر پمپاژهای رسانه‌ای در ماهواره‌ها نیز این گونه است. برشمردن پیشرفت های ایران به عنوان یک کشور اسلامی که پیشرفت‌هایش را بی منّت و خالصانه متعلّق به کلّ جامعه اسلامی من‌جمله عراق می داند، و پیشرفت کشورهای مسلمان و مستضعف را به مثابه پیشرفت خود تعبیر می‌کند، اهمیّت دوچندانی در بحث ها دارد. نکته مهم توأمان نشان دادن پیشرفت های جمهوری  اسلامی با مقاومت و پایداری بر مواضع اصولی خویش است. معناى صدور انقلاب این است که ملت‌هاى دنیا ببینند یک ملت، با قدرت خود و با اتکاء به اراده و عزم خویش و با توکل به خدا می‌تواند ایستادگى کند و تسلیم نشود. اگر ملت‌ها این پایدارى را دیدند، باور خواهند کرد و تشویق خواهند شد که خودشان را از زیر بار ظلم نجات دهند.

,

همه این نکات را حضرت امام (ره) برای ما روشن و شفاف به یادگار گذاشته تا در کوران حوادث مختلف، حرفی برای گفتن داشته باشیم.

,

ما به تمام جهان، تجربه هایمان را صادر می‌کنیم و نتیجه مبارزه و دفاع با ستمگران را بدون کوچکترین چشمداشتی، به مبارزان راه حق انتقال می‌دهیم و  مسلماً محصول صدور این تجربه‌ها، جز شکوفه‌های پیروزی و استقلال و پیاده‌شدن احکام اسلام برای ملت‌های دربند نیست. روشنفکران اسلامی همگی با علم و آگاهی باید راه پر فراز و نشیب دگرگون کردن جهان سرمایه داری و کمونیسم را بپیمایند و تمام آزادیخواهان باید با روشن‌بینی و روشنگری، راه سیلی زدن بر گونه ابرقدرتها و قدرتها، خصوصاً امریکا را بر مردم سیلی خورده کشورهای مظلوم اسلامی و جهان سوم ترسیم کنند. من با اطمینان می‌گویم: اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت می نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.   ۲۸/۷/۵۹

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه