اخبار داغ

همپای مسافران سرزمین عشق از مهران تا کربلا +عکس

همپای مسافران سرزمین عشق از مهران تا کربلا +عکس
همایش بزرگ پیاده روی اربعین ماکتی از حکومت جهانی حضرت مهدی است که منتظران قدم هایشان را نذر آمدن صاحبش می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران، اربعین، بیعت دوباره با عاشوراست. اربعین، بعثت جانهای ملتهب است و تکرار پیمان پایدار شیعه در غدیر.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران,

اربعین، روز برائت از سلطه ستم و هنگامه عهد عاشقان شهادت است. اربعین، یادمان روزهایی است که خورشید را فراز نیزه های  جهل دیدیم و بر مظلومیت فضایل، گریستیم. اربعین، تذکار آناتی است که حق نمایان، سلاح باطل گرفتند و بر روشنای حقیقت شوریدند.

,

اربعین، فرصت مجدد فریاد رسای ستم سوزی است فرصت هم آوا شدن با زینب کبری (س) که احیاگر امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح ناب حسینی بود.

,

اربعین ماکتی از حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است که منتظرانش با حضور در جاده عشق قدمهایشان را نذر آمدن صاحب این حکوت جهانی کرده اند.

,

 

,

, ,

 

,

ساعت به اربعین حسینی نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و دلدادگان سرور شهیدان دل‌هایشان را به سمت مغناطیسی‌ترین نقطه عالم روانه کرده‌اند؛ دوباره جمع کربلایی‌ها جمع می‌شود.

,

حکایت همایش بزرگ پیاده روی اربعین ،حکایت دلی است که احتیاج به هیچگونه تبلیغ چه در داخل چه در خارج ندارد و بدون هیچ سانسوری در حال اجرا شدن است.

,

کوچ بیش از دو میلیون پرستوی عاشق برای قرار گرفتن در مسیر جاده عشق به عشق زیارت امام عاشقان در مسیر مهران تا کربلا دیدنی است .

,

همایش بزرگ پیاده روی اربعین پیر و جوان، مرد و زن، شیعه و سنی، کارمند و کارگر نمی شناسد ، همه افراد که در مسیر قدم بر می دارند گویا دلی صیغلی تر می شود.

,

, ,

هر ساعت در این مسیر هزار شب قدر است که و فرصتی که جانت را دلت می گیرد به عشق قفل کردن دستهایت در ضریح امامی که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر تمام اهل بیتش را قربانی کرد.

,

با دیدن سیل جمعیت در مرز مهران در فاصله چند کیلومتری بوی کربلا بر مشام می رسد.

,

تمامی زائران با هر زبان و قومیتی از فارس، کرد، لر، بلوچ و ترک با وحدت و یکپارچگی و در شرایط یکسانی در مرز بین المللی مهران گرد هم آمده اند تا بتوانند افتخار زائر حسین بودن را کسب کنند.

,

تعداد زیادی از زائران به صورت خانوادگی در این آئین شرکت کرده و حضور کودکان به همراه مادران و افراد کهنسال در میان جمعیت چشمگیر است.

,

 

,

, ,

حجم ورود زائران اربعین حسینی به پایانه مرزی مهران به حدی زیاد است که پلیس ناچار شده است برای اینکه تعادل ورود و خروج زائران از مرز  برقرار شود زائران را در سه گذر متوقف کرده و به تدریج نسبت به تخلیه زائران اقدام کند.

,

بعد از عبور از گیت های بازرسی و مهر ویزا توسط ماموران داخلی و بازرسی وسایل توسط ماموران عراقی از مرز خارج شدیم.

,

 

,

, ,

در آن سوی مرز زائران با حمل پرچم های ابا عبدالله الحسین (ع) و یا صاحب زمان عج خود را آماده رسیدن به نجف اشرف می نمایند تا بعد از زیارت مرقد مطهر حضرت علی (ع) بعد از طی کردن 80 کیلومتر به کربلای معلی برسانند.

,

در طول مسیر نجف به کربلا در بین عمودها ، موکب های ایرانی و عراقی آماده پذیرایی از زائران هستند.

,

در 40 کیلومتری شهر کربلا در موکب یکی از عراقی ها که زندگی خود را در ایام اربعین وقف پذیرایی از زائران امام حسین(ع) کرده بودند برای ادای نماز ظهر و عصر توقف کردیم.

,

پرچم های بزرگ مشکی یا اباعبدالحسین (ع) که در درب ورودی موکب برافراشته شده بود چشم هر رهگذری را خیره می کرد.

,

 

,

, ,

ام زینب و خواهرش در موکب مشغول پخت نان برای زائران بودند و با نان داغ و غذای گرم از زائران پذیرایی می کردند.

,

 

,

, ,

دلدادگی و عاشقی در مسیر نجف به کربلا تبلور می یابد، این مسیر ثروتمند و فقیر نمی شناسد ، در این مسیر آنچه حرف اول را می زند عشق به امام خوبیها ، امام حسین ( ع) است.

,

وقتی با پای دل بیایی زمین و زمان و آب ‌وهوا جلودار عشق و عاشقی نمی‌شود، آری گرد و غبار غلیظ شهر نجف و کربلا برای آنانی که با اشتیاق زیارت در حال و هوای پیاده روی بودند مشکلی ایجاد نمی کرد.

,

در مسیر نجف به کربلا آنچه جلب توجه می کرد خیل عظیم جمعیت است آدم مات و مبهوت می‌ماند این‌همه جمعیت با قدم‌های بلند خود به کدام سمت می‌روند.

,

در شهر کربلا در موکب فدائیان ولایت استان کردستان با جوانانی که برای خدمت به زائران امام حسین(ع) با جان و دل کار می کرند هم صحبت شدیم.

,

علی جوان 22 ساله بیجاری در جواب خبرنگار ما که چطور شد به این سفر آمده اید؟عشق به اربابم مرا اینجا کشانده و اگر خدا قبول کند دوست دارم هر ساله در ایام اربعین خادم زائران امام حسین(ع) باشم.

,

عده ای از دانشجویان استان کردستان نیز با  واکس زدن کفش های زائران عشق به ابا عبدالله الحسین(ع) را ثابت کردند.

,

 

,

, ,

چند متر بالاتر از موکب فدائیان ولایت ، جوانی را دیدم که در حال جارو کشیدن بود ، جلو رفتیم و ضمن زیارت قبولی از وی خواستم از حال و هوای کربلا و اینکه چطور شده این ایام به کربلا آمده اید برایمان بگوید؟ وی گفت: اهل تهران است و فوق لیسانس شیمی دارد ، سه سال است که بعنوان خادم در ایام اربعین در شهر کربلا خدمت میکنم .

,

وی بیان داشت: جارو کشیدن زیر پای زائران امام حسین(ع) افتخار بزرگی است که با هیچ چیز در دنیا عوضش نمیکنم و امیدوارم که تا زمانی که زنده ام بتوانم در ایام اربعین خدمت کنم.

,

 

,

, ,

ارائه خدمات پزشکی در موکب فدائیان ولایت استان کردستان یکی دیگر از جلوه های خدمت رسانی در ایام اربعین در کربلای معلی است.

,

دکتر قمری از عشق به امام حسین(ع) می گوید که مانند آهن ربائی جمعیت میلیونی را به سمت خود می کشاند.

,

وی خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) یک عبادت می داند و می گوید اگر برایم امکان داشته باش هر سال در ایام اربعین در خدمت زائران امام حسین(ع) خواهم بود.

,

 

,

, ,

در موکب فدائیان ولایت استان کردستان هر روز 15 هزار بسته غذای گرم بین زائران توزیع می شود.

,

نهایت عاشقی در سرزمین کربلا حضور در بین الحرمین و مشرف شدن به حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس (ع)  است .

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

, ,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

, ,

 

,

, ,

, ,

 

,

, ,

 

,

گزارش و عکس: طاهره جلوخانی

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه