اخبار داغ

فعالیت معدن طلای باریکایی سردشت با ۹۰ درصد ظرفیت

فعالیت معدن طلای باریکایی سردشت با ۹۰ درصد ظرفیت
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت سردشت با اشاره به اینکه ظرفیت برداشت یکسال گذشته معدن طلای باریکایی ۳۰ درصد بود، گفت: این معدن در شرایط حاضر و با افزایش ۹۰ درصدی ظرفیت آن در حال استخراج است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حامد رمضانی در گفت و گو با بُلفَت، اظهار کرد: معدن باریکایی جزو دو معدن فعال سردشت بوده که مجوز برداشت ۲۸هزار تن در سال را دارد و زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰ نفر از اهالی متخصص و غیرمتخصص شهرستان را فراهم کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بُلفَت,

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت سردشت با اشارە بە اینکە مواد استخراج شدە بە معدن طلای تکاب فرستادە می شود، افزود: صاحب معدن برابر پیگیری و تاکید فرماندار متعهد شده که تا نیمه دوم سال ۹۷ در صورت عدم آمادگی سرمایه گذار بومی، شخصا اقدام به ساخت کارخانه فرآوری خاک به کنستانتره کند و این اداره هم هرگونه همکاری و هماهنگی لازم را در این خصوص انجام می دهد.

,

وی در رابطه با معدن لاشه و مالون یاسین آباد هم تصریح کرد: برای این معدن نیز پروانه بهره داری با ظرفیت برداشت ۱۳ هزار تن در سال صادر شده که با ظرفیت برداشت ۶۰ درصد در حال فعالیت است.

,

رمضانی اضافه کرد: این معدن در شرف گرفتن مجوز ساخت کارخانه پودر سنگ و کاغذ است که علیرغم تاثیر مستقیم بر اشتغال و اقتصاد منطقه بر محیط زیست هم اثر مثبتی را خواهد داشت.

,

به گفته وی، سومین معدن شهرستان برای استخراج سنگ آهن در مسیر جاده روستایی دیوالان است پروانه اکتشافی آن هم در مرحله صدور است.

,

رمضانی از بازمهندسی شهرستان در حوزه معدن خبر داد و گفت: قرار است در نیمه دوم سال تیمی از وزارتخانه متبوعه در راستای بازبینی و آزادسازی مسیرهایی که توانایی سرمایه گذاری در حوزه معدن در آنها وجود دارد معرفی شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه