اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی تفرش خبر داد؛

برداشت ۳۰ کیلوگرم زعفران از مزارع تفرش

برداشت ۳۰ کیلوگرم زعفران از مزارع تفرش
رئیس جهاد کشاورزی تفرش گفت: برداشت محصول زعفران از مزارع تفرش در حال انجام است و پیش بینی می شود امسال به میزان بیش از ۳۰ کیلوگرم و به ارزش ۳ میلیارد ریال تولید و عرضه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رامین اخلاصی رئیس جهاد کشاورزی تفرش در گفتگو با ندای تفرش در خصوص برداشت زعفران گفت: برداشت محصول زعفران از مزارع تفرش در حال انجام است و پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۰ کیلوگرم به ارزش ۳ میلیارد ریال تولید و عرضه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

اخلاصی اظهار کرد: این مقدار زعفران در سطحی حدود ۸ هکتار مزرعه بارور تولید شده است.

,

وی با اشاره به میزان توزیع پیاز زعفران افزود: با توزیع و کاشت ۳ تن پیاز زعفران نزدیک به ۱/۵ هکتار به سطح زیر کشت زعفران شهرستان اضافه شده که از سال آینده گلدهی خواهند داشت.

,

رئیس جهاد کشاورزی تفرش ادامه داد: امسال میزان عملکرد محصول در واحد سطح به طور متوسط ۳/۷۵ کیلوگرم در هکتار است که این مقدار بستگی به شرایط آب و هوایی و نحوه رسیدگی به مزارع، هرساله متغیر است.

,

اخلاصی خاطر نشان کرد: تولید کنندگان برای ارتقای کیفیت تولید این محصول با ارزش در صورت نیاز از آموزش و راهنمایی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی بهره مند می شوند. ضمن اینکه هر ساله کلاسها و کارگاههای آموزشی، در نقاط مختلف شهرستان برای بهره برداران تشکیل شده و می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه