اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی:

راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان نیاز به نوسازی تجهیزات دارد

راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان نیاز به نوسازی تجهیزات دارد
استاندار خراسان جنوبی گفت:برای راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان هم باید یکسری تغییرات و نوسازی برخی تجهیزات انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از  وحدت درمیان، محمد مهدی مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی، امروز در جمع مردم شهر اسدیه  اظهار کرد:شهرستان درمیان دارای ظرفیت های زیادی برای توسعه، کارآفرینی و ایجاد  اشتغال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  وحدت درمیان,

 

,

وی افزود: کارخانه قند قهستان یکی از بزرگترین واحدهای تولید استان در شرق کشور است و با توجه به اینکه الان  با شرایط اقلیمی و کاهش سطح کشت چغدرقند هم اکنون این کارخانه فعال نیست باید برنامه ریزی های برای کشت فراسرزمینی چغدرقند در کشور افغانستان و فرآوری در این کارخانه در دست کار قرار گیرد  که  تا کنون کارهایی هم شده است.

,

 

,

 استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: والی ولایت فراه افغانستان در آینده نزدیک به خراسان جنوبی خواهد آمد که از محورهای مهم مذاکره با والی فراه با توجه به شرایط آب و هوایی  افغانستان کشت محصولاتی مانند چغدر قند در استان فراه و واردات این محصول برای فرآوری در کارخانه قند قهستان خواهد بود.

,

 

,

 مروج الشریعه عنوان کرد: برای راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان هم باید یکسری تغییرات و نوسازی برخی تجهیزات انجام شود.

,

 

,

 وی  خاطر نشان کرد:فرش دستباف در منطقه قهستان درمیان شهره بین المللی دارد و فرش این منطقه در سالیان گذشته به کشورهای اروپایی صادر می‌شد  از این روی  نباید بگذاریم این صنعت با ارزش دچار رکود شود.

,

 

,

 استاندار خراسان جنوبی گفت: فرش قهستان از نظر رنگ، بافت و نقشه متقاضیان خوبی در کشورهای اروپایی دارد لذا نیاز است برای بازیابی بهتر این محصول نقشه های این فرش مورد توجه قرار گرفته و و در راستای ارتقای آن  کار شود. 

,

 

,

 مروج الشریعه عنوان کرد: سازمان همیاری شهرداری  هم متعهد شده که بازاریابی داخلی و خارجی فرش استان را جهت معرفی و فروش بیشتر فرش دستباف برعهده گیرد.

,

 

,

وی  تاکید کرد: با توجه بهترین تولیدات فرش کشور در منطقه قهستان که منبع درآمد و اشتغال زایی بوده است به فراموشی سپرده شده با احیا و رونق صنعت فرش منطقه می‌توان با توجه به شرایط کم آبی موجود در استان اشتغالزایی خوبی ایجاد کرد با توجه به اینکه  ایجاد اشتغال در زمینه فرش نیاز زیادی به سرمایه اولیه  ندارد. 

,

 

,

 استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: حمایت خود را با تمام امکانات از تمام کسانی که آمادگی برای احیا و رونق فرش قهستان را دارند را اعلام میکنم .

,

 

,

مروج الشریعه بیان کرد: مسائل مربوط به اشتغال، اقتصاد و کارآفرینی به صورت جدی در شهرستان ها پیگیری می شود و در تمام شهرستان ها ستاد اقتصاد مقاومتی برای بررسی امور زیربنایی، وضعیت توسعه و بررسی مشکلات طرحهای اقتصادی تشکیل خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه