اخبار داغ

ظریف: بحرانی نیست که دیپلماسی نتواند حل کند

ظریف: بحرانی نیست که دیپلماسی نتواند حل کند
وزیر خارجه ایران در واکنش به استعفای نخست‌وزیر پیشین لبنان و ادعاهای اخیر عربستان علیه ایران خواستار استفاده از دیپلماسی برای حل بحران شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه به تنش‌های ایجاد شده بعد از حمله موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به ریاض و استعفای نخست‌وزیر لبنان واکنش نشان داد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آقای ظریف در پیامی در حساب کاربری‌اش در توئیتر با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه از جامعه جهانی خواست برای حل بحران یمن نیز از رویکرد مشابهی استفاده کنند. 

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴، یمن را هدف حملات سنگین هوایی قرار داده است. این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن، کشته شدن هزاران نفر و گسترش فقر و بیماری در این کشور فقیر عربی منجر شده است. 

شنبه شب، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک به سمت فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» در ریاض شلیک کردند.

مقام‌های عربستان سعودی مدعی شده‌اند که موشک شلیک‌شده ساخت ایران بوده و بر همین اساس تهران را به «اقدام جنگی» علیه ریاض متهم کرده‌اند. 

یک روز بعد از این حمله موشکی، «سعد الحریری»، نخست‌وزیر پیشین لبنان با بیان ادعاهای تند علیه ایران و حزب‌الله از سمتش استعفا کرد. 

ظریف در توئیت روز چهارشنبه خواسته است به جای «بمباران‌، تهدید و استعفا» از دیپلماسی برای حل و فصل مناقشات استفاده شود.   

وی نوشت: «حال که با گفت‌وگوهای فراگیر به پایان کابوس سوریه نزدیک می‌شویم، باید برای یمن هم همین روال را پیش بگیریم نه اینکه با بمباران‌ها، تهدیدها یا استعفاها، بحران‌های جدید ایجاد کنیم. هیچ بحرانی نیست که دیپلماسی قادر به حل آن نباشد. ما یکبار این را ثابت کردیم. ایران به دنبال تأمین صلح است، بدون آنکه کسی را حذف کند.»
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
ظریف: بحرانی نیست که دیپلماسی نتواند حل کند
,
ظریف: بحرانی نیست که دیپلماسی نتواند حل کند
, ظریف: بحرانی نیست که دیپلماسی نتواند حل کند,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه