اخبار داغ

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گیاهان دارویی کشور خبر داد؛

تخصیص 20 هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی

تخصیص 20 هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: 20 هزار میلیارد تومان از حوزه ستاد اشتغال کشور، برای توسعه اشتغال روستایی تخصیص یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیر سبزوار، پیمان یوسفی آذر امروز در همایش فرصت‌ها و توانمندی‌های گیاهان دارویی منطقه سبزوار از تخصیص 20 هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی خبر داد و افزود: این اعتبار در قالب بسته‌های اشتغال فراگیر کشور با کارمزد 11 درصد به روستائیان پرداخت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بصیر سبزوار،,

 

,

وی با بیان اینکه این اعتبار صرف توسعه اشتغال روستایی باهدف توسعه سلول‌های روستایی اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: منابع تسهیلات صندوق کارآفرینی امید با تسهیلات چهار درصد تا سقف هزار میلیارد ریال برای هر طرح و همچنین یک و نیم میلیارد دلار دیگر با بهره شش درصد در حوزه کسب‌وکار گیاهان دارویی اختصاص‌یافته است.

,

 

,

 مجری طرح گیاهان دارویی کشور با بیان اینکه ایران به لحاظ پتانسیل اقلیمی و تنوع گونه‌ای جایگاه مناسبی در حوزه گیاهان دارویی دارد، گفت: سال گذشته طرح ملی گیاهان دارویی تدوین شد که در سه محور اجرایی می شود.

,

 

,

 یوسفی آذر گفت: در مرحله اول توجه به استاندارد بودن کاشت، داشت، برداشت و کاهش مصرف سموم و انتخاب بذر مناسب است تا در بازارهای بین‌المللی جایگاه مناسبی به دست آوریم.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه مراتع پتانسیل بالایی در حوزه گیاهان دارویی دارند، گفت: احیای مراتع و توجه به گونه‌های گیاهان دارویی موردتوجه است.

,

 

,

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: مرحله سوم توجه به موضوع بازار است و از اساسی‌ترین برنامه های وزارت جهاد در این زمینه توسعه صادرات، برند سازی محصولات گیاهی و حضور در بازار جهانی است.

,

 

,

وی ادامه داد: یکی از حلقه‌های بازار توسعه بازار داخلی است که با فرهنگ‌سازی، آموزش و توجه رسانه‌ها به این موضوع علاقه مردم به مصرف گیاهان دارویی بیشتر شود.

,

 

,

یوسفی آذر یکی از مشکلات حوزه گیاهان دارویی کشور را اصلاح سیستم‌ها در حوزه توزیع گیاهان دارویی دانست و گفت: باید فروشگاه زنجیره‌ای سلامت و تحت نظارت در شهرهای کشور راه‌اندازی شود تا مردم به محصولات سالم دسترسی داشته باشند.

,

 

,

وی اظهار کرد: سال گذشته 400 میلیون دلار ارزآوری گیاهان دارویی عاید کشور شد که بر اساس پتانسیل‌های کشور در زمینه داروهای گیاهی و برنامه‌ریزی لازم در طول برنامه ششم توسعه این رقم به دو ونیم میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

,

 

,

یوسفی آذر افزود: 88 درصد تولید محصول زعفران دنیا در ایران صورت می گیرد و این محصول گیاه ملی ایران لقب گرفته درحالی‌که 300 میلیون دلار درآمد آن سهم ایران و هشت میلیارد دلار عاید سایر کشورها می شود!.

,

 

,

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرستان سبزوار از قطب‌های تولید گیاهان دارویی کشور است، افزود: باوجود شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه و رشته طب سنتی، تشکیل اتحادیه تولیدکنندگان گیاهان دارویی در این شهرستان ضروری است.

,

 

,

وی ابراز داشت: هم‌اکنون دو هزار و 200 گونه گیاهی در ایران وجود دارد که 66 مورد آن کاشت، داشت و برداشت می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه