اخبار داغ

جامانده‌های قافله اربعین حسینی در کربلای ایران

جامانده‌های قافله اربعین حسینی در کربلای ایران
همزمان با روز اربعین حسینی، شهرری میزبان قدمهای زائرانی است که از جای جای تهران به سمت حرم حضزت عبدالعظیم(ع) می آیند. عاشقان حسینی فریاد لبیک یا حسین(ع) سر می‌دهند و لحظه لحظه هایشان را عبادت می دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری؛ سلام بر ولى خدا و حبیبش، سلام بر دوست خدا و نجیبش، سلام بر بنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده اش، سلام بر حسین مظلوم شهید، سلام بر آن دچار گرفتاری‌ها و کشته اشک‌ها.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به‌نقل از , آفتاب ری,  سلام بر ولى خدا و حبیبش، سلام بر دوست خدا و نجیبش، سلام بر بنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده اش، سلام بر حسین مظلوم شهید، سلام بر آن دچار گرفتاری‌ها و کشته اشک‌ها.,

در چهلمین روز از عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)؛ دلسوختگان سید و سالار شهیدان در حرکتی خودجوش به یاد چهل روز غربت و اسیری بازماندگان کربلا با پای پیاده مسیر 17 کیلومتری میدان امام حسین(ع) تا آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را طی کردند و با زمزمه “لبیک یا حسین(ع) ” زیر لبشان غبار از جانشان شستند و با زینب(س) همنوا شدند. سراسر شهرری غرق در عزا و ماتم است و جامانده‌های قافله مسیر عشق، دست به دامان سیدالکریم(ع) شده تا گنبد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بال و پر گرفته و با پای پیاده به نیت زیارت حسین(ع)، راهی ری و صحن و سرای حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) شدند.

,

تا چشم کار می کند جمعیتی عاشق را می بینیم؛ پیرمردی عصا می زند، مادری فرزندش را با کالسکه می آورد، پدری فرزندش را در بغل گرفته، پسری پدر پیرش را با ویلچر آورده، مادری فرزند معلولش را با ویلچر آورده، جوانی پابرهنه آمده، دخترانی با زمزمه قرائت زیارت اربعین می آیند، یکی قرآن به دست، بلند بلند می خواند، هیئتی یا حسین(ع) گو می آید، کاروانی سینه زن آمده، یکی حیران و مبهوت و دیگری اشک ریزان،  همه با یک نیت آمده اند؛ زنده نگهداشتن نهضت حسینی و هم نوایی با بانوی صبر و احساس. آمده اند تا بگویند: آتش عشق حسین(ع) هرگز خاموش نمی شود.

,

اگرچه امروز میلیونها عاشق حسینی خود را با پای پیاده از گوشه گوشه جهان به پیاده روی عظیم اربعین در کربلا رسانده و در این سرزمین متفاوت نمایشی از اتحاد و همبستگی شیعیان را به نمایش گذاشتند ولی بسیاری از بازماندگان این پیاده روی که شرکت در عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان در کربلا برایشان فراهم نشده، خدمات دهی به زائران جامانده در کربلای ایران را ترجیح داده اند و با برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع نذری و اقلام فرهنگی باردیگر نمایشی از عشق به اهل بیت(ع) را به تصویر کشیده اند.

,  اربعین ,  اربعین ,

یکی از زائران در مسیر راهپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب ری بیان کرد: راهپیمایی جاماندگان اربعین نماد ارادت مردم به ائمه اطهار (ع) است و یک حرکت بزرگ فرهنگی در راستای فرهنگ ایثار و شهادت است. وی در پایان گفت: این حرکت الگویی برای جهانیان است که ببینند عشق حسین (ع) چه‌کار بادل مردم کرده است و متوجه عظمت و بزرگی امام حسین (ع) بشوند.

,

اربعین راز سر به مهری‌ست که قلم از توصیف آن عاجز است؛ زیبایی های اربعین را از قاب تصویر و از روزن رسانه‌ها نمی‌توان دید! باید با حضور خودت لمس کنی.

,

             

, , , , , , , , , , , , , , ,

انتهای متن/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه