اخبار داغ

نماینده رودسر و املش در مجلس:

چرا مشکل چای در رسانه ملی بحث نمی شود/ سد پلرود پس از ۷ سال فقط ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

چرا مشکل چای در رسانه ملی بحث نمی شود/ سد پلرود پس از ۷ سال فقط ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود و دادن وعده خبرهای خوشیبرای مردم این منطقه گفت: چرا مشکل چای در رسانه ملی بحث نمی شود و فقط در شبکه استانی به آن پرداخته می گردد، این محصول بیش از ۵۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به خود وابسته کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از املش ما ، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در گفتگوی خبری شبکه باران اظهار داشت: در خصوص پرونده ذخیره فرهنگیان بررسی هایی توسط کمیته تحقیق و تفحص صورت گرفته و به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده شده است در خصوص برخی مدیران که مورد اتهام قرار گرفته اند و در فضای مجازی از فرار کردن به آنها اشاره شده است که یکی رفته بود ولی برگشت، در حال بررسی املاک شان هستیم، حیف و میل هایی صورت گرفته که مصادیق آن پس از تصویب به صحن علنی مجلس خواهد آمد و کسانی که مجرم هستند یا افرادی که بیت المال را حیف و میل کردند معرفی خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , املش ما , املش ما , املش ما , ، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در گفتگوی خبری شبکه باران اظهار داشت: در خصوص پرونده ذخیره فرهنگیان بررسی هایی توسط کمیته تحقیق و تفحص صورت گرفته و به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده شده است در خصوص برخی مدیران که مورد اتهام قرار گرفته اند و در فضای مجازی از فرار کردن به آنها اشاره شده است که یکی رفته بود ولی برگشت، در حال بررسی املاک شان هستیم، حیف و میل هایی صورت گرفته که مصادیق آن پس از تصویب به صحن علنی مجلس خواهد آمد و کسانی که مجرم هستند یا افرادی که بیت المال را حیف و میل کردند معرفی خواهند شد.,

 

,

وی در ادامه سخنانش به قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و اظهار داشت: این قانون ۵ ساله بود که سال گذشته به مدت ۲ سال تمدید شد و در این خصوص برای رفع بلاتکلیفی نیروهای خدماتی باید توسط دولت لایحه به مجلس داده شود تا نیروهای وزارت نفت، آموزش و پرورش از بلاتکلیفی در بیایند.

,

 

,

نماینده مردم رودسر و املش از عملکرد آموزش و پرورش گیلان در خصوص نیروهای حق التدریسی گلایه کرد و گفت: این نیروها چون وضعیت شان مشخص نیست انگیزه شان پائین می آید ، کیفیت و کارایی شان پایین می آید و آن وظیفه که بر عهده دارند را نمی توانند به درستی انجام دهند.

,

 

,

عباسی همچنین به مشکل تاخیر پرداخت مطالبات چایکاران اشاره کرد و اذعان داشت: چرا پس از ۵ ماه فقط ۶۴ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است با توجه به اینکه ۲۶درصد کاهش تولید داشته ایم، تا کی باید این وضعیت طول بکشد ، از آن طرف ما خواستار تولید بیشتریم از این طرف هیچ کاری برای افزایش تولید نمی کنیم. توافقی بین کارخانه داران و سازمان چای صورت گرفت، تسهیلات بازرگانی مشکل چای را حل می کند، با آنکه ادارات موظف به استفاده از چای داخلی هستند ولی چای خارجی می نوشند.

,

 

,

وی ادامه داد: چرا مشکل چای در رسانه ملی بحث نمی شود و فقط در شبکه استانی باران به آن پرداخته می گردد، این محصول بیش از ۵۰۰هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به خود وابسته کرده است. بخش عمده شهرستان املش تک محصولی هستند ، خجالت زده مردم روستاها هستیم ، از تیر تاکنون منتظر دریافت پول چای می باشند، سه هفته پیش به وزیر جهادکشاورزی تذکر شفاهی دادم اگه تا هفته آینده انجام نشود با تعدادی از نمایندگان گیلان که اگر همکاری کنند سوال خواهیم پرسید و باید بیاد پاسخگو باشد

,

 

,

نماینده مردم رودسر و املش خاطرنشان کرد: اگر مشکل مطالبات چایکاران حل نشوند و این روند ادامه دار باشد ، هرساله این مشکل را خواهیم داشت باید ساختار آن درست شود.(وی خطاب به مجری برنامه گفت) شما نباید از ما مطالبه کنید ما نمایندگان خودمان مطالبه گریم ، صداو سیما باید مسئولین سازمان چای ، وزیر جهادکشاورزی را در برنامه های خود دعوت کند ، سوال بپرسد، ماهم کمک می کنیم. مسئول نباید پشت میز بنشیند ، این قابل قبول نیست چایکاران شهرستان املش ۴۰درصد طلب چای داشته باشند ، کشاورزانی که ممر درآمدشان فقط از چای است.

,

 

,

عباسی به روند ساخت سدپلرود اشاره کرد و اظهار داشت: پس از ۷ سال فقط ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اگر سال ۹۷ آبگیری شود باید ماهی ۳درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، پیشرفت کند است ، هنوز حدود ۵۰هکتار از اراضی کشاورزی منطقه تملک نشده ، مطالبات پیمانکار تا پایان سال ۹۵تسویه شد ولی ۲۴ میلیارد طلبش در سال ۹۶ مانده است ، پیگیریم که از طریق اسناد خزانه یا اوراق مشارکت به ساخت سد سرعت ببخشیم. امیدواریم اگر اندکی همت صورت گیرد پس از آبگیری در سال ۹۷ سال ۹۸ به بهره برداری می رسد ، در کنار ساخت سد باید کانال های انتقال آب کشاورزی در دوسمت نیز به بهره برداری برسد.

,

 

,

وی پروژه ملی استانی “چهاربانده کردن راه شلمان به املش” را از دیگر پروژه های مورد پیگیری اعلام کرد و گفت: در هفته آینده با پیمانکار جلسه ای خواهیم داشت.راه دسترسی به ییلاقات املش نیز یکی دیگر از پروژه های راه شهرستان املش است که بزودی با حضور مدیرکل منابع طبیعی مشکل آن نیز حل خواهد شد.

,

 

,

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی فروش پرتقال نارس رنگ شده در بازار توسط برخی دلالان را تاسف بار خواند و اذعان کرد: این اتفاق علاوه بر سلامتی افراد ،از اعتماد مردم می کاهد و لزوم ورود دستگاه های نظارتی برای ممنوعیت این اقدام را می طلبد.

,

 

,

عباسی با اشاره به اینکه کشاورزان مرکبات کار هنوز خسارت برف سال گذشته شان را دریافت نکرده اند، گفت: متاسفانه حلقه های حمایتی از تولید تا مصرف به هم وصل نیستند و اگر از کشاورز حمایت شود مطمئنا کشاورز محصول باکیفیت تولید خواهد کرد.

,

 

,

وی خطاب به صدا وسیما گفت: شما فرصت گفتگو با ما نمایندگان را راحت بدست می آورید و هر آنچه سوال دارید می پرسید ولی زورتان به باقی مسئولین نمی رسد، چرا مسئولین از پاسخ به سوالات فرار می کنند.

,

 

,

نماینده مردم رودسر و املش پروژه ۲۴۰ واحدی مسکن مهر املش را از دیگر پروژه هایی بیان کرد که مورد بی مهری قرار گرفته است و به همین جهت در افتتاحیه مسکن مهر، معاون محترم وزیر راه و شهرسازی از کمک بلاعوض به این پروژه خبر داد تا مشکلاتی که پیمانکار داشته حل شود و مردم هرچه سریعتر صاحب خانه شوند.

,

 

,

اسدالله عباسی همچنین  از انعقاد قرار داد جدید برای سایت نفتی خزر خبر داد و اظهار داشن: همانطور که کلنگ زدیم ، تلاش می کنیم هم در بحث نفت و گاز و هم در پتروشیمی به ثمر برسانیم. در جلسه ای که با استاندار داشتیم قرار شد در وزارت نفت صحبت هایی با بخش خصوصی صورت گیرد.

,

 

,

وی از ساخت بیمارستان جدید به جای بیمارستان شهید انصاری در رودسر خبر داد و اذعان داشت: خیر محترمی رودسری که در امور مدرسه سازی فعالیت داشت علاقه مند شده است با سرمایه خود بیمارستان بسازد. بیمارستان شهید انصاری پاسخگوی بیماران منطقه نیست ، امیدواریم با ساخت این بیمارستان رضایتمندی مردم منطقه را نیز کسب کنیم. همچنین مراکز درمانی بخش های کلاچای ، چابکسر ، رانکوه و رحیم آباد باید تقویت و تجهیز شوند، بیمارستان نیکوکار باید از نظر پزشک متخصص و تجهیزات و امکانات ساماندهی گردد.

,

 

,

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی از ساماندهی رانش در تابستان نشین ، بیلی لنگه و آزارکی توسط بنیاد مسکن خبر داد و همچنین به گازرسانی به روستاهای ییلاقی املش و اشکورات رودسر اشاره کرد.

,

 

,

عباسی به سفر اخیر استاندار به اشکورات رودسر اشاره کرد و گفت: راه ارتباطی کلاچای-رحیم آباد -قزوین یکی از موضوعاتی است که پیگیر هستیم زودتر آمده شود ، چون هفته قبل بازدیدی داشتم در سفر استاندار وی را همراهی نکردم. در این مسیر همچنین پیگیر روکس آسفالت رحیم آباد به گرمابدشت ، گرمابدشت-زیاز-ملکوت-دیلمان هستیم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: در بحث تنش آبی ۵ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم که برای آب شرب برخی روستاها و شهر چابکسر هزینه خواهد شد، فاضلاب رودسر از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی ساماندهی می شود به همین سبب فاضلاب املش را نیز در دستور کار خود قرار دادیم.

,

 

,

نماینده رودسر و املش به استعداد گردشگری منطقه نیز اشاره کرد و گفت: ورودی استان از مسیر چابکسر باید باز شود وگرنه مسافر به استان ورود نمیکند، گلوگاهی در ابتدای چابکسر قرارگرفته و نیروی انتظامی هم مجبور به انجام وظیفه است، مگر در استان گیلان و مازندران چه خبر است که این گلوگاه احداث شده ، مگر اینجا سیستان و بلوچستان است ،باید این ورودی درست شود.

,

 

,

اسدالله عباسی در پایان سخنانش با اشاره به منطقه گردشگری هلودشت املش گفت: این منطقه را ثبت میراث فرهنگی کردیم و دنبالش هستیم به شهرستان املش بازگردانده شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه