اخبار داغ

ثروت ۳آمریکایی بیشتر از ۵۰درصد کل جمعیت آمریکا

ثروت ۳آمریکایی بیشتر از ۵۰درصد کل جمعیت آمریکا
ثروت سه چهره میلیاردر آمریکا بیشتر از پس انداز ۵۳ درصد از خانوارهای آمریکایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایبنا، بر اساس یک تحقیق انجام گرفته تحت عنوان «میلیاردر بونانزا ۲۰۱۷ » در مورد میزان دارایی ۳ چهره برجسته ثروتمند آمریکایی مشخص شد که دارایی «بیل گیتس»، «جِف بزوس» و «وارِن بوفِت» در آمریکا بیشتر از پس انداز ۱۶۰ میلیون آمریکایی تهیدست است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این سه میلیاردر آمریکایی در مجموع دارایی به ارزش ۲۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار دارند که میزان آن از ثروت خالص ۱۶۰ میلیون آمریکایی که معادل ۵۳ درصد از خانوارهای این کشور را تشکیل می دهد، بیشتر است.

,

این تحقیق نشان می دهد که ثروت آمریکا فقط در دست عده ای محدود است؛ ضمن اینکه از تعداد ۴۰۰ نفر آمریکایی که به عنوان ثروتمندترین افراد این کشور شناخته می شوند، مجموع دارایی آنها ۲ تریلیون و ۶۸۰ میلیارد دلار است که این رقم بیشتر از تولید ناخالص داخلی بریتانیا، فرانسه و هند است.

,

در حال حاضر مجموع ثروت این ۴۰۰ نفر بیشتر از دارایی ۶۴ درصد از جمعیت آمریکا است که این رقم معادل ۸۰ میلیون خانوار آمریکایی یا جمعیتی معادل ۲۰۴ میلیون نفر در آمریکا را تشکیل می دهد و این رقم بیشتر از مجموع جمعیت کانادا و مکزیک است.

,

همچنین اجرای برنامه کاهش مالیات از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده می تواند منجر به شکاف بیشتر فاصله درآمدی در آمریکا شود؛ در حالی که ۸۰ درصد از کاهش مالیات به نفع یک درصد از ثروتمندترین خانوارهای آمریکایی است.  

,

کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که نابرابری ثروت در آمریکا رو به افزایش است و اکنون زمان اقدام  برای کاهش این نابرابری است و راه حل آن کاهش مالیات به نفع افراد بسیار ثروتمند نیست و ۲ راه حل ارائه شده است؛

,

نخست اینکه نباید مسئله نابرابری را با کاهش مالیات به نفع ثروتمندان دنبال کرد و طبیعتا اجرای آن ثروت و تسکین بسیار کمی را برای جمعیت زیر پوست آمریکا به همراه خواهد داشت. دوم اینکه با اجرای یک برنامه از تمرکز ثروت کاهش داده شود.

,

بر پایه این گزارش، نابرابری در آمریکا ادامه خواهد داشت تا اینکه گسترش پیدا می کند، مگر اینکه مستقیما مداخله شود تا از تمرکز زیاد بر روی ثروت خصوصی کاسته شود. با پرداخت مالیات از سوی خانواده های ثروتمند می توان درآمد قابل توجهی را بدست آورد و سپس این کمک ها را برای گسترش فرصت ایجاد ثروت در سراسر اقتصاد آمریکا سرمایه گذاری کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه