اخبار داغ

ذوالفقاری: ایران با لغو روادید عراق موافق است

ذوالفقاری: ایران با لغو روادید عراق موافق است
رئیس ستاد اربعین گفت: لغو روادید بین ایران و عراق زمینه هایی را لازم دارد و اگر این زمینه ها تا حدی فراهم شود دو کشور نسبت به لغو آن اقدام می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین ذالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در جنع خبرنگاران در حاشیه نشست مراسم اربعین در پاسخ به سوالی درباره مشکل کارتخوان ها در کشور عراق اظهار کرد: امسال در بحث خدمات دهی بانکی با طرف عراقی هماهنگی هایی انجام دادیم و مسئولان تعدادی از بانک ها هم در برخی جلسات شرکت کردند و صحبت هایی در این مورد انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی ادامه داد: دو بانک ملی و پارسیان موفق شدند تعدادی دستگاه خودپرداز به داخل عراق ارسال کنند تا خدماتی هم به زائران بدهند.

رئیس ستاد اربعین گفت: ما از مدت ها قبل از برگزاری مراسم پیاده روی اربعین به مردم تاکید کردیم که بدون پول به عراق سفر نکنند؛ چراکه اگر دستگاه خودپرداز هم در عراق نصب کنیم؛ این دستگاه ها محدودیت شارژ دارند و نمی توانند به صورت کلان و گسترده همه نیازهای زائران را پاسخ دهند.

وی افزود: قرار دادن دستگاه های خودپرداز در عراق برای خدمت رسانی به آن دسته از زائرانی است که در عراق دچار مشکلات مالی می شوند.

ذوالفقاری همچنین گفت: نباید زائران ما تصور کنند که در عراق هم همچون داخل کشورمان با دستگاه های خودپرداز می توانند مسائل مالی را حل کنند؛ ما اگر تعداد زیادی خودپرداز هم برای  عراق می فرستادیم مسئله شارژ آن کار آسانی نبود.

وی با بیان اینکه این مسائل را برای سال آینده دقیق بررسی می کنیم گفت: تا این لحظه عملیات مراسم اربعین با لطف خداوند ، کمک مردم و همه دستگاه ها نسبت به سال گذشته با وضعیت مناسب تری برگزارشد. خدمات بسیار ارزنده ای داده شد اما به این معنا نیست که دیگر مشکلی وجود ندارد.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه تمام اشکالات موجود در برگزاری پیاده روی اربعین از سوی گروه هایی که برای این‌کار در نظر گرفته ایم ، به دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین اعلام می شود تصریح کرد: تمامی نقاط ضعف و قوت پیاده روی اربعین امسال را مورد ارزیابی مجدد قرار داده و طی سال آینده با برنامه ریزی آن ها را برطرف می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه طرف عراقی اعلام کرده بعد از پاکسازی کامل داعش، روادید را برای زائران ایرانی لغو می کند، گفت: لغو روادید بین ایران و عراق که سفر عمده مسافران این دو کشور از نوع زیارتی بوده، موضوع مهمی است.

ذوالفقاری همچنین افزود : ضرورت این موضوع وجود دارد که دو کشور اسلامی خدماتی به زائران داشته باشند و در این زمینه هم روادید را لغو کنند.

وی با بیان اینکه دولت ایران با لغو روادید کاملا موافق است گفت: دولت عراق در این زمینه دو ملاحظه اساسی را اعلام کرده، یکی بحث امنیتی و دیگری بحث زیر ساخت ها در این کشور است.

ذوالفقاری ادامه داد: دولت عراق معتقد است که اگر روادید را لغو کند و تعداد زائران افزایش یابد، ممکن است به لحاظ خدمت رسانی به آن ها در حوزه هایی مثل جاده ای ، حمل و نقل و اسکان دچار مشکل شود.

وی در پایان با بیان اینکه همه قبول داریم که زائران باید با عزت، کرامت و امنیت سفر معنوی خود را انجام دهند، خاطرنشان کرد: لغو روادید بین دو کشور زمینه هایی را لازم دارد و اگر این زمینه ها تا حدی فراهم شود دو کشور نسبت به لغو آن اقدام می کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه